هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها

زمان مطالعه: 4 دقیقه
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
در این مقاله میخوانید

پاییز با پالت رنگی خاص خود، فصل محبوب بسیاری از افراد است. نوک درختان در این فصل ابتدا زرد، سپس قرمز و در نهایت قهوه‌ای می‌شود و مراحل خاصی را سپری می‌کند. توجه کرده‌اید که وقتی به شاخ و برگ‌های زرد نگاه می‌کنید، احساس آرامش می‌کنید؟ رنگ قرمز انرژی و سرزندگی را به شما یادآوری می‌کند و رنگ قهوه‌ای آن احساس راحتی و امنیت به شما می‌بخشد؟ رنگ‌ها دارای اهمیت روان‌شناختی و استثنایی هستند و باید به‌خوبی از نقش آن‌ها در کسب‌وکار آگاه باشید.

ما حقایق جالبی در مورد آنچه رنگ‌ها در خصوص محصول می‌گویند و اهمیت آن‌ها در روابط کاری شما با همکاران جمع‌آوری کرده‌ایم. رنگ‌ها بیش از آنچه که فکر می‌کنید بر شما تأثیر می‌گذارند. شما هر لحظه از روز با آن‌ها احاطه شده‌اید. اگرچه ممکن است حتی از این موضوع آگاه نباشید، اما رنگ‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از ارتباطات و حس و حال ما را می‌سازند. دانشمندانی که روان‌شناسی رنگ‌ها را مطالعه می‌کنند، دریافته‌اند که هرچند یک‌رنگ می‌تواند تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف داشته باشد؛ اما قوانین کلی و اساسی در مورد تأثیر آن بر مغز ما وجود دارد.

برخی از ویژگی‌های رنگ‌های اصلی عبارت‌اند از:

 

رنگ سفید برای هدایای سازمانی و تجاری

رنگ سفید  برف، پاکی و زمستان را برایمان خاطرنشان می‌سازد. این رنگ نماد صلح، سکوت، آغازی جدید، حقیقت و مواردی ازاین‌قبیل است. هدیه‌های تبلیغاتی با رنگ و پکیجینگ سفید مؤثر و هدفمند واقع می‌شوند. این رنگ را می‌توان با هر رنگ دیگری ترکیب کرد و بهترین گیفت را ساخت.

 

رنگ زرد برای هدایای سازمانی و تجاری

ما خلاقیت را با رنگ زرد می‌شناسیم. این رنگ بیانگر روشنایی و جسارت است و اغلب بااحساس جوانی، بازیگوشی، شادابی و کنجکاوی همراه است. اگر به کارکنان خود هدیه‌ای برای کودکانشان تقدیم می‌کنید، رنگ زرد را انتخاب نمایید. به‌عنوان ایده یک عروسک زردرنگ را با پکیجینگی رنگین تقدیم کنید. بزرگسالان نیز عاشق هدایایی در رنگ‌های زرد هستند. شاید این موضوع شما را به یاد هدیه‌ای در این رنگ بیندازد که در یک عصر دلپذیر دریافت کردید و پر از حس شادی شده‌اید. شاید آن لحظه به‌خوبی دلیل این امر را درک نکرده باشید؛ اما اکنون به این موضوع پی برده‌اید.

 

رنگ قرمز برای هدایای سازمانی و تجاری

قرمز نماد زندگی، عشق، سرعت، سرزندگی و پویایی است. این رنگ به‌نوعی پرانرژی‌ترین رنگ شمرده می‌شود و تأثیر زیادی بر فکر و احوالات انسان‌ها دارد. با یک گیفت قرمز می‌توانید پیامی مبتنی بر شور، هیجان و ارزش را به کارکنان خود برسانید.

 

رنگ سبز برای هدایای سازمانی و تجاری

سبز نمادی از  صبر و شکیبایی است و ما را به با طبیعت پیوند می‌دهد. همچنین این رنگ نشان‌دهنده شادی، امنیت و تعادل است. هدایای تجاری سبزرنگ که به شکل هوشمندانه انتخاب شده‌اند، باعث آرامش کارمندان سازمان و ایجاد احساس وفاداری و اخلاق می‌شود. این رنگ برای کالاهای تبلیغاتی سازگار با محیط‌زیست نیز انتخاب بسیار خوبی است، زیرا ارتباط مفهومی و نمادین به خصوصی با آن دارد.

 

رنگ آبی برای هدایای سازمانی و تجاری

آبی را با آب و اسمان می‌شناسیم. افکار ما با نگاه‌کردن به رنگ آبی به سمت آزادی و رهایی می‌رود. این رنگ  از پیشرفت و تحول و اقتدار و آرامش نیز به ما نشانی می‌دهد. ازآنجایی‌که آبی بیانگر آرامش است، اغلب در لباس‌های فرم و لباس کار هم استفاده می‌شود. به علاوه رنگ فوق طیفی از احساساتی نظیر هوش، امید و تلاش را به دیگران القا می‌کند. به همین دلیل انتخاب این رنگ برای یک هدیه سازمانی، منطقی است.

 

رنگ بنفش برای هدایای سازمانی و تجاری

بنفش از ترکیب آبی و قرمز ساخته می‌شود و بیانگر هوش و احساسات است. در کنار این‌ها بنفش همیشه نمادی از تجمل و اعتبار بوده و ثروتمندان بیشتر از آن استفاده می‌کنند. این رنگ قدرت را به خوبی نمایش می‌دهد. یک گیفت سازمانی با این رنگ ترکیبی از مفاهیم مختلفی همچون اعتدال، هوش، کنترل و خرد را منعکس می‌کند.

 

رنگ صورتی برای هدایای سازمانی و تجاری

این رنگ ملایم ما را به یاد تولد و شروعی دوباره می‌اندازد و ملایمت، زنانگی و بازیگوشی را نیز در نهان خود دارد. تعجبی ندارد که محبوب‌ترین محصولات مورد استفاده خانم‌ها برای هدایای تبلیغاتی در این رنگ هستند!

 

رنگ قهوه‌ای برای هدایای سازمانی و تجاری

رنگ قهوه‌ای نمادی از هر چیز ملموس و پایدار است و به عقیده دانشمندان، حس استحکام و صلابت را به دیگران منتقل می‌کند. این ویژگی‌ها برای یک رابطه سازمانی خوب ضروری هستند؛ بنابراین انتخاب هدایای تبلیغاتی خود با این رنگ درست به نظر می‌اید. برخی معتقدند رنگ قهوه‌ای نمادی از راحتی و ایمنی  نیز است؛ به همین خاطر محصولات مرتبط با این مفاهیم را به رنگ قهوه‌ای عرضه می‌کنند.

 

رنگ مشکی برای هدایای سازمانی و تجاری

مشکی  رنگی خالص است و با هیچ خانواده رنگی دیگری نزدیکی ندارد. این رنگ نماد پرستیژ است و یک رنگ بسیار محبوب برای هدایای تجاری لوکس محسوب می‌شود. طیف محصولات این رنگ گسترده و متعلق به افراد مختلفی است.

 

رنگ هدایای تجاری و هویت شرکتی

بر اساس تجربه دریافته‌ایم که اکثر مشتریان ما رنگ هدایای تبلیغاتی و تجاریشان را متناسب با رنگ لوگوی شرکت سفارش می‌دهند. این کار در اغلب موارد درست و تاثیرگذار است؛ زیرا باعث آشنایی بیشتر مشتریان و شرکای کاری با شما می‌شود. با این وجود، توصیه می‌کنیم که این روند را دائماً ادامه ندهید؛ چرا که در برخی مواقع بازدهی خوبی نخواهد داشت.

برای مثال اگر تصمیم به هدیه دادن یک چتر به عنوان گیفت مدیریتی دارید و لوگوی شما قرمز است؛ انتخاب چتری قرمز بدترین ایده است. آیا می‌توانید مدیرتان را با یک چتر قرمز تصور کنید؟ ورود به بطن شخصیت افراد و ایجاد تناسب، هدف نهایی هر تبلیغی است.

در اغلب موارد باید از رنگ‌های خنثی برای هدایای سازمانی (سیاه، سفید، خاکستری و غیره) استفاده کنید. زیرا سلیقه و خواسته‌های طیف وسیعی از افراد را پوشش می‌دهد. البته انتخاب رنگ‌ها به موقعیت و هدف نیز بستگی دارد. همچنین در مواقعی جسور بودن نیز لازم است. گیفت‌های تبلیغاتی گاهی باید کمی تحریک کننده باشند تا به هدف مورد نظر خود دست یابند.

 

چرا رنگ مناسب به فروش شما کمک می‌کند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل ارتباط بصری هستند، زیرا برداشت ما را نسبت به محصولات و برندها شکل می‌دهند. رنگ‌های مختلف در هر فردی واکنش‌های احساسی متفاوتی را می‌سازد. ثابت شده است که رنگ‌ها به فروش بیشتر کمک می‌کنند. تحقیقات نشان داده تقریباً 85٪ از مصرف کنندگان اقرار کرده‌اند که رنگ محصول دلیل اصلی خریدشان بوده است.

به نظر شما رنگ لوگو می‌تواند بر ارتباطات و احساس اشخاص نسبت به محصول تأثیر بگذارد؟ اگر رنگ‌ها را با دقت و تناسب انتخاب کنید، هدیه تجاری شما تبدیل به مزیت رقابتی شده و شما را با دیگران متمایز می‌کند. در کنار این مورد، بر کیفیت فروش سازمانی و دیدگاه مصرف کنندگان تأثیر می‌گذارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان‌های بازاریابی نکات جالبی در خصوص تاثیر رنگ‌ها بیان شده است:

  • رنگ‌هایی که هوشمندانه و با استراتژی انتخاب شده باشند؛ می‌توانند اعتبار و نام برند را تا 80% افزایش دهند.
  • 85 درصد میزان خرید افراد به رنگ‌ها وابسته است.
  • رنگ‌ها حتی در بهبود خوانایی بیش از 40% تاثیر دارند.
  • چینش رنگی یادگیری را از 55% به 78% افزایش می‌دهد.
  • رنگ‌ها میزان درک و برداشت افراد را تا 73% افزایش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من