آیا خانم‌ها و آقایان نگاه یکسانی به هدیه‌ها دارند؟

آیا خانم ها و آقایان به هدیه نگاه یکسانی دارند
در این مقاله میخوانید

در خصوص اهدای هدیه به خانم و اهدای هدیه به آقا حرف‌های روتین متعددی و حتی متناقضی وجود دارد که گاهی انتخاب هدیه را سخت می‌کند. یکی از باور‌های رایج این است که خانم‌ها و آقایان نگاه یکسانی به هدیه‌ها ندارند و آقایان اهمیت زیادی به هدیه گرفتن نمی‌دهند.

دانستن جواب درست این باور کمک می‌کند که بهترین کنش را در مناسبت‌ها برای خوشحال کردن افراد داشته باشیم؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در این نوشته مبحث فوق را باز کرده و پاسخی درست نسبت به آن ارائه کنیم. توصیه می‌کنیم که مقاله را تا انتها دنبال کنید؛ چرا پس از آن دید بهتری در انتخاب هدیه برای افراد پیدا خواهید کرد.

مشاهده محصولات: هدیه ویژه خانم ها

تفاوت اهمیت هدیه برای خانم‌ها و آقایان

در حقیقت نمی‌توان یک نسخه کلی برای همه افراد ارائه کرد و ممکن است هرکسی بنا بر شخصیت خود، رفتار متفاوتی داشته باشد؛ اما برطبق مشاهدات چند نکته در خصوص تفاوت اهمیت هدیه برای خانم‌ها و آقایان در اکثر موارد صدق می‌کند:

  • معمولا خانم‌ها به شدت به هر مناسبتی و دریافت هدیه اهمیت می‌دهند. آن‌ها معتقدند که هدیه دادن و هدیه گرفتن نشان از اهمیت و ارزش بوده؛ به همین جهت گاهی عدم دریافت هدیه را نشان از بی‌علاقگی می‌دانند. درحالیکه آقایان فقط به سالگردهای مهم‌ اهمیت داده و عدم دریافت هدیه را مساوی با بی علاقگی نمی‌دانند.
  • خانم‌ها درخصوص هدیه‌ جزئی نگرتر هستند و چند بُعدی عمل می‌کنند. مثلا اگر یک لباس را به عنوان هدیه دریافت کنند، به جنس، دوخت، طراحی، ارزش و… توجه می‌نمایند. آقایان در خصوص هدیه‌ها تک بُعدی‌تر عمل کرده و صرفا به کلیت آن را مد نظر قرار می‌دهند.
  • خانم‌ها نسبت به هدیه‌های شخصی سازی شده که نشانی از احساسات دارد، مثلا دسته گل مورد علاقه‌شان توجه فراوانی نشان می‌دهند و این قضیه از اولویت‌های آنان است. دلیل امر فوق این است که مطمئن شوند فرد مورد نظرشان نسبت به شخصیت آن‌ها آگاهی دارد. برخی مردان در درک احساسات خود راحت نیستند و ترجیح می‌دهند هدیه‌ای دریافت کنند که کمی از احساساتشان فاصله داشته باشد.
  • آقایان به جمع آوری و نگهداری هدایا اهمیت چندانی نمی‌دهند و برای آنان معمولا فرقی نمی‌کند که هدیه چه ماهیتی داشته باشد. هدیه برای آقا حتی می‌تواند به شکل خدماتی مانند عضویت در باشگاه یا شارژ کارت سالن ماساژ باشد. خانم‌ها در مناسبت‌های مهم به چنین خدماتی علاقه زیادی ندارند و گیفت‌های ماندگار را بیشتر می‌پسندند.
  • سلیقه خانم‌ها در انتخاب و دریافت هدیه کمی پیچیده است و سفت و سخت طرفدار سادگی نیستند. آقایان در این مورد متفاوت بوده و بیشتر به هدایایی ساده و با حداقل پیچیدگی علاقه دارند.هدیه برای خانم ها

بهترین هدیه‌ برای آقایان چه ویژگی‌هایی دارد؟

حال که با تفاوت اصلی دیدگاه‌های خانم‌ها و آقایان آشنا شدید، شاید بهتر باشد که بدانید اولویت‌های هرکدام از آن‌ها در انتخاب هدیه چیست تا به یک جمع‌بندی دقیق‌تر برسید. اولویت‌های آقایان در انتخاب هدیه عبارت‌اند از:

مشاهده محصولات: هدیه ویژه آقایان

  • تناسب در طراحی ظاهری

ابعاد و تناسب ظاهری هدیه برای آقایان اهمیت زیادی دارد. آن‌ها به چگونگی ساخت و سرهم‌بندی شدن هدایا دقت می‌کنند و کیفیت آن را مدنظر قرار می‌دهند. اگر به دنبال خرید یک هدیه برای آقایان هستید، حتما چینش ظاهری آن را مدنظر قرار دهید. به عنوان راهنمایی بیشتر باید بگوییم که معمولا هرچقدر اِلِمان‌های ظاهری در تعادل بیشتری به کار بروند، هدیه برای آقا جذاب‌تر خواهد بود. در ادامه به معرفی چند خصوصیات از هدایای مورد علاقه آقایان میپردازیم.

💥مطالعه بیشتر: 6 ست چرم مردانه جذاب برای هدیه دادن به آقایان

  • ماهیت کاربردی

می‌توان مهم‌ترین ویژگی‌ این هدیه‌ها را به خصوص در انتخاب هدیه مردان به خصوص انتخاب هدیه برای پدر و افراد مسن‌تر، ماهیت کاربردی آن دانست. درست است که مردان هم به زیبایی و لطافت هدیه اهمیت می‌دهند، اما تمایل دارند که هدیه‌شان در جایی به کمکشان بیاید و بتوانند به شکل روزمره از آن استفاده کنند. بهترین هدیه‌های کاربردی، هدیه‌هایی هستند که مستقیما با علایق افراد پیوند داشته باشند.

  • سرگرم کننده و جذاب

مردان به سرگرمی‌ها و حتی بازی اهمیت زیادی می‌دهند. پس انتخاب هدیه‌ای که اوقات فراغت آن‌ها را مفرح‌تر کنند و کیفیت لحظاتشان را بالاتر ببرد، تاثیر زیادی در رضایت آنان خواهد داشت. برای مثال می‌توانید بازی‌های فکری یا کتاب‌های سرگرم کننده به افراد هدیه دهید؛ نتیجتا آن هدیه همیشه در خاطرشان خواهد ماند.

هدیه برای آقایان

  • مرتبط با کار و علاقه

بسیاری از مردان حیطه کار و علاقه را با زندگی روزمره خود ترکیب کرده و در آن غرق می‌شوند. برای انتخاب می‌توانید گیفتی مرتبط با شغل و علایق مرتبط با آن تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در صورت اهدای چنین هدایایی به پکیجینگ آن اهمیت زیادی بدهید، چرا که چنین هدیه‌هایی معمولا ماهیت بدیعی ندارند و نمی‌توانند یک هدیه منحصر به فرد باشند. با شخصی سازی کردن پکیجینگ می‌توانید حس تفاوت را به هدیه اهدا کنید.

بهترین هدیه برای خانم‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟

می‌دانید که بهترین هدیه برای خانم‌ها با بهترین هدیه برای آقایان تفاوت زیادی دارد. حال این پرسش به وجود می‌آید که برای خانم‌ها در انتخاب گیفت به چه نکاتی توجه کنید:

دارای اِلِمان‌های لطیف و چشم نواز

خانم‌ها به لطافت، ظرافت و چشم نواز بودن هدیه اهمیت زیادی می‌دهند. بسیار پیش آمده که به یک خانم هدیه‌ای غیرکاربردی و نامتناسب هدیه داده شود؛ اما ظاهر هوشمندانه و جذاب آن باعث شده که بسیار از هدیه استقبال شود. به همین خاطر هم که شده در هر هدیه به خصوص هدیه برای مادر و افرادی در سن بالاتر، از اِلِمان‌های لطیف و چشم نواز استفاده کنید. طرح‌هایی نظیر گل، پروانه، اشکال هندسی منظم و طراحی‌های رنگین و آبرنگی از پرطرفدارترین طرح‌ها برای خانم‌ها هستند.

ماهیت بدیع و نو

براساس تجربه می‌دانیم که خانم‌ها هیچ علاقه‌ای به هدیه‌های تکراری ندارند و معتقدند که کادو باید خاص خودشان طراحی شود. به همین خاطر به دنبال هدیه‌ای با ماهیت بدیع و نو باشید. حتی اگر چنین هدیه‌ای را نمی‌یابید می‌توانید کمی خلاقیت به خرج داده و یک پک با طراحی رنگی خاص یا کاربرد متفاوت انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید پک هدیه‌ای متشکل از زیورآلات و لوازم آرایش به رنگ مورد علاقه خانم انتخاب کرده و در باکسی نفیس هدیه‌ دهید. چنین هدیه‌ای ساخته خاص شما بوده و نمی‌توان آن را در هر جایی یافت.

ارزش مادی بالا

هرچند که هدیه، ارزشی فراتر از ارزش مادی دارد اما نمی‌توان اهمیت مادی آن را به خصوص برای خانم‌ها نادیده گرفت. این بدان معنی نیست که آن‌ها توقعات زیادی دارند؛ بلکه ترجیح می‌دهند هدیه‌ای دریافت کنند که با هدایای روتین تفاوت داشته و از آن احساس ارزشمندی دریافت کنند.

مرتبط با سلیقه و حرفه

پیشنهاد می‌کنیم که در خرید برای خانم‌ها به خصوص در موقعیت‌های رسمی چندان ریسک‌پذیر نباشید و هدیه‌ای تهیه کنید که مرتبط با سلیقه و حرفه خانم باشد. در چنین موقعیتی، با احتمال بالا هدیه مورد پسند خانم‌ها بوده و دست کم می‌توانند از آن به شکل کاربردی استفاده نمایند.

اریسا؛ مرجع خرید انواع هدیه‌های مردانه و زنانه باکیفیت

اگر به دنبال انتخاب بهترین هدایا برای خانم‌ها و آقایان هستید، پیشنهاد ما شرکت صنایع دستی اریسا است. طیف وسیعی از هدیه‌های منحصر به فرد و ایده آل در اریسا وجود داشته که می‌تواند توجه هر شخصی را جلب کند. ما به مشتریان خود اهمیت داده و همیشه سعی کرده‌ایم بهترین خدمات را عرضه کنیم. شما می‌توانید هر هدیه‌ای را در تعداد دلخواه و بسته بندی مخصوص خودتان سفارش داده تا ما آن را پیاده سازی و ارسال نماییم. بخش بزرگی از محصولات ما توسط استادان ماهر توسط دست ساخته شده که باعث شده تفاوت زیادی با محصولات رایج در بازار داشته باشد. در صورت طراحی پک مخصوص خود و  نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از همکاران ما با شماره تلفن 09395005001 و 02152906 مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من