آیا دادن کارت هدیه به عنوان هدیه تبلیغاتی اشتباه است؟

کارت هدیه سازمانی
در این مقاله میخوانید

بسیاری از افراد در خصوص انتخاب هدیه سازمانی محافظه‌کارانه عمل کرده و معتقدند که کارت هدیه بهترین انتخاب ممکن است. انتخاب قطعی‌ترین پاسخ بستگی به سازمان و بودجه شما دارد؛ اما این بدان معنی نیست که می‌توانید سلیقه‌ای عمل کنید.

پیش گرفتن هر استراتژی نامتناسب باعث هدررفتن بودجه شما و حتی نتایج منفی در نام برند می‌شود. ما سعی کردیم به شکل مختصر اما مفید مهم‌ترین نکات را در این خصوص برایتان بازگو کنیم تا در انتخاب هدیه کوچکترین هدررفت بودجه‌ای نداشته باشید.

اهدای کارت هدیه به کارکنان و مشتریان؛ درست یا غلط

به طور کلی نمی‌شود به این سوال یک پاسخ قطعی داد و باید آن را با توجه به شرایط خودتان بسنجید. برای نتیجه گیری بهتر باید به چند جنبه توجه کنید‌:

●سبک مشتریان سازمان

سبک کاری سازمان در تناسب هدیه نقش بسیار مهمی دارد. برای مثال سازمانی که با سازمان‌های دیگر به عنوان خریدار و مشتری در ارتباط بوده، بهتر است که هدیه‌‌ای نفیس اهدا کند. اهدای کارت هدیه به مشتریانی که خود جزوی از سازمان‌های دیگر هستند، هوشمندانه نیست و آن‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

●بودجه سازمان

اهدای کارت هدیه در صورتی برای مشتریان قابل توجه خواهد بود که مبلغ آن چشمگیر باشد و کم به نظر نیاید. در صورتی‌که بودجه کافی ندارید، از اهدای این گیفت صرف نظر کنید. یکی از اشتباهات رایج مدیران در چنین شرایطی کم کردن مبلغ کارت است؛ درحالیکه بسیاری از مشتریان ممکن است از این کار دلزده شوند.

●تعداد مشتریان

طبیعتا هرچه تعداد مشتریان بیشتر باشد، نیاز به کنار گذاشتن مبلغ بیشتری دارید. اهدای کارت هدیه سازمانی در صورتی‌ به صرفه خواهد بود که مشتریان کمتری داشته باشید. در صورت داشتن مشتریانتان زیاد، توصیه می‌کنیم که بهتر است هدیه‌های نفیس اهدا کنید. تهیه کردن چنین هدیه‌هایی در حجم زیاد به صرفه‌تر خواهد بود.

●نیازهای مشتریان

برخی از مشتریان نیازهای خاصی دارند که در انتخاب هدیه باید به آن توجه نمود. مثلا مشتریان یک سازمان مرتبط با لوازم پزشکی احتمالا بیشتر از کارت‌های هدیه نقدی، نیاز بیشتری به یک هدیه مرتبط با سلامت مثلا فشار سنج دارند. شما باید این تناسب را مدنظر خود قرار دهید.

●هدف از اهدای هدیه

 ممکن است مدیران از اهدای هدیه‌های تبلیغاتی اهداف گوناگونی داشته باشند. مثلا برخی هدیه تبلیغاتی را به عنوان قدردانی و ترغیب مشتری برای خرید دوباره اهدا کنند و برخی دیگر بر روی بازاریابی و تقویت نام برند تمرکز دارند. اهدای این کارت‌ها نقدی در اکثر مواقع می‌تواند نشانه‌ای از قدردانی باشد؛ اما اهدای دیگر هدایا که ماندگاری بیشتری دارد،  بر تقویت نام برند تمرکز دارد. شما باید با توجه به هدفتان یکی از این دو را انتخاب نمایید.

مزایای اهدای کارت هدیه به عنوان هدیه تبلیغاتی

اهدای کارت‌های هدیه نسبت به دیگر هدایای تبلیغاتی می‌تواند مزایایی داشته باشد. خوب است که با این مزایا آشنا شده تا بهتر تصمیم گیری کنید:

*مناسب برای خانم‌ها و آقایان

هدیه سازمانی باید هم برای خانم‌ها و هم آقایان مناسب باشد. طبیعتا خانم‌ها و آقایان سلیقه متفاوتی داشته و معمولا برای هرکدام هدیه‌های متناسبی تهیه می‌شود. از مزیت‌های کارت هدیه سازمانی این است که نیاز به تهیه هدیه در انواع مختلف نداشته و می‌توان یک نوع هدیه را به هر فردی تقدیم نمود. 💥 اگر قصد خرید هدیه مناسب خانم ها را دارید پیشنهاد میکنیم از هدایای ویژه خانم ها دیدن بفرمایید.💥

مشاهده محصولات: هدیه ویژه خانم ها

*خرید باب میل و سلیقه افراد

افراد می‌توانند با استفاده از این کارت هدیه‌ها چیزهایی را تهیه کنند که باب میل خودشان است و به آن نیاز دارند. ولی در انواع دیگر هدیه‌ها، انتخاب با دخالت سلیقه تک به تک مشتریان صورت نگرفته و از این جهت ممکن است برای همه هدیه‌ای کاربردی نباشد.

*مزیت رقابتی ویژه

اهدای این کارت‌ها می‌تواند شما را از رقیبانتان متمایز کند. طبیعتا برندهای دیگری هم وجود دارند که هدیه‌های تبلیغاتی به مشتریان خود اهدا کنند؛ اما کمتر سازمانی کارت‌های هدیه نقدی را به عنوان هدیه به مشتریان می‌دهد. با این ترفند یک جایگاه ویژه در ذهن مخاطبان برند خود پیدا خواهید کرد.

*بازخورد مثبت از مشتری

مشتریان از دریافت این کارت‌ها خوشحال می‌شوند چرا که هرکسی ارزش مادی آن را درک می‌کند. در موارد دیگر که افراد هدیه‌های نفیسی دریافت می‌کنند، ممکن است ارزش آن را درک نکرده و به آن علاقه زیادی نشان ندهد. وجه نقدی می‌تواند آن هدیه‌ای باشد که مشتریان می‌توانند ارزش آن را به درستی درک کنند.

*ترغیب مشتریان به خرید دوباره

هوشمندانه است که از کارت هدیه سازمانی به عنوان ترفندی برای ترغیب مشتریان به خرید دوباره استفاده کنید. در اغلب موارد علاقمندی افراد به دریافت وجه نقدی برای خرید دوباره بیشتر از علاقمندی به دریافت هدیه‌های دیگر است. شما حتی می‌توانید شرایطی طراحی کنید که مشتریان بیشتر به خرید ترغیب شوند؛ مثلا مبلغ کارت تبلیغاتی را در دومین یا چندمین خرید به تدریج بیشتر کنید.

بهترین مناسبت‌ها در اهدای کارت هدیه تبلیغاتی

یکی از موفق‌ترین روش‌ها برای اهدای این کارت هدیه‌ها مناسبت‌های ویژه‌ است. در چنین مناسبت‌هایی افراد بیشتری به دنبال خرید هستند و می‌توان برندها را پررنگ‌تر جلوه داد. از بهترین مناسبت‌ها برای اهدای  این کارت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_عید نوروز

عید نوروز می‌تواند بهترین مناسبت‌ برای اهدای چنین هدایایی باشد. افراد معمولا در این زمان‌ بیشتر در تکاپوی خرید و تهیه خدمات هستند و به سراغ سازمان‌هایی رفته که خدمات مؤثرتری دارند. با اهدای کارت‌ها می‌توانید مشتریان را بیشتر جذب خود کرده و در عوض ترغیب می‌شوند که شما را به دوستانشان معرفی کنند.

مشاهده محصولات: هدیه ویژه عیدنوروز

_نمایشگاه‌ها و رویدادهای کاری

نمایشگاه و رویدادهای کاری یکی دیگر از مناسبت‌هایی است که در آن کیفیت تعامل سازمان با مشتریانشان و هدایای آن‌ها بر برندسازی تاثیر بالایی دارد. فراموش نکنید که چنین هدیه‌هایی را به شکلی به افراد اهدا کنید که بیشتر به چشم بیاید و در فروش خود بر هدیه‌های تبلیغاتی تأکید داشته باشید.

_شب یلدا

یلدا یکی از کهن‌ترین رسوم ایرانی است که تقریبا هر فردی به آن پایبند بوده و در آن روز به جشن و دید و بازدید می‌پردازد. اهدای هدیه یکی از رسوم قدیمی این روز است. شما می‌توانید از فرصت استفاده کرده و کارت‌های هدیه نقدی را برای مشتریانتان در نظر بگیرید تا بیشتر جذب آن شوند.

_روز مرد و  روز زن

روز مرد و روز زن یکی از دوروز مهم سال بوده که مبنای مذهبی دارد و هرکسی در پی خرید جشن و دید و بازدید‌های خانوادگی می‌رود. بیشتر سازمان‌ها در این دوروز سطح مراجعه و فروش بالاتری پیدا می‌کنند. با اهدای کارت‌های هدیه در این روز یک فرصت خوب برای ارائه بهتر برندتان به شما اهدا می‌شود.

4 نکته مهم در خصوص اهدای کارت هدیه تبلیغاتی که معمولا فراموش می‌شود

  • به طراحی کارت‌های هدیه توجه کنید. هرچند که ارزش مادی این کارت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما کارتی با جذابیت بصری باعث می‌شود مشتریان حس بهتری داشته باشند.

💥مطالعه بیشتر: اهمیت بسته بندی هدیه تبلیغاتی

  • این کارت‌ها را با القای حس ارزشمندی اهدا کنید. مشتریان با دیدن اهمیت خود در سازمانتان تاثیر بیشتری می‌پذیرند.
  • در هنگام تقدیم کردن کارت‌ها اما و اگر نیاورید و با بزرگواری آن‌ها را اهدا کنید. مشتریان با دیدن این بزرگواری و گشاده رویی حس تعهد بیشتری نسبت به شما پیدا خواهند کرد.
  • اگر این کارت‌ها را در مناسبت‌های خاص اهدا می‌کنید، بهتر است که به همراه آن نامه تبریک یا بزرگداشت کوچکی هم تقدیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من