چه بسته بندی‌هایی برای کادوهای شب یلدا مناسب‌تر هستند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع بسته بندی کادو شب یلدا
در این مقاله میخوانید

انتخاب بسته بندی و پکیجینگ، یک بخش مهم در خرید کادو و گیفت است. حتی اگر بهترین هدیه ممکن را تهیه نمایید، باز هم باید در خصوص بسته بندی وسواس به خرج دهید. هدیه یلدایی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در انتخاب بسته بندی کادو شب یلدا نهایت دقت را به خرج دهید. اگر هدیه خود را انتخاب کرده‌اید و به دنبال بهترین بسته بندی کادو شب یلدا هستید این مقاله برای شماست.

ما تصمیم‌ گرفتیم انواع بسته بندی کادو شب یلدا را نام برده و به گیفت‌های متناسب با آن‌ها اشاره کنیم. مطالعه این مقاله بهترین ایده‌ها را در خصوص بسته بندی به شما می‌دهد و به راحتی گزینه ایده التان را پیدا خواهید کرد.

اهمیت پکیجینگ و بسته بندی هدایای شب یلدا

ممکن است همچنان برای خیلی از افراد مشخص نباشد که پکیجینگ و بسته بندی‌ها چه اهمیتی دارند و چرا عاملی مهم در جلب رضایت افراد است. پکیجینگ و بسته بندی در چند جنبه مختلف اهمیت دارد:

  • پکیجینگ شور و شوق را در افراد بر می‌انگیزد. تصور کنید که یک هدیه بدیع و جذاب دریافت کرده‌اید؛ اما از همان ابتدا بدون هیچ جعبه و ساک کادو متوجه ماهیت هدیه خود شدید. هرچند که این هدیه برای شما خوشحال کننده‌ است ولی بدون بسته بندی درست، فرصت سورپرایز شدن و هیجان زده شدن به وجود نمی‌آید.
  • بسته بندی درست، گیفت را شکیل‌تر و منظم‌تر نشان می‌دهد. اگر چند محصول مختلف را برای هدیه دادن تهیه کرده‌اید و آن را بدون هیچ اصول و تشریفاتی در یک ساک خرید قرار داده‌اید، گیفتی نامنظم و غیراصولی دارید. نمایش داده شدن این چنینی گیفت‌ها، باعث افت ارزششان در نظر دیگران می‌شود.
  • پکیجینگ یلدایی درست به افراد نشان می‌دهد که در انتخاب هدیه‌شان وقت و انرژی گذاشتید و تلاش کردید که زیبایی و خلاقیت را به ارمغان بیاورید. همچنین میزان شور و اشتیاق شما را نشان خواهد داد.
  • برخی از هدایا شکننده هستند و در جابه جایی مسافت طولانی نیاز به نگهدارنده دارند. پکیجینگ‌ متناسب به خوبی هدیه‌ها را در خود نگه داشته و در مقابل ضربه از آن‌ها محافظت می‌کند.
  • بسته بندی مناسب کادو شب یلدا، باعث تمایز شما با دیگران می‌شود. افراد کمی هستند که بهترین پکیجینگ را با تناسب ایده آل نسبت به شب یلدا تهیه کنند. پکیجینگ هوشمندانه‌ حتی گیفت‌های کم ارزش را نیز، جذاب و چشمگیر به نمایش می‌گذارد.

انواع بسته‌ بندی کادو شب یلدا

انواع و اقسام بسته بندی وجود دارد که تنها برخی از آن‌ها برای هدیه‌های شب یلدا کاربرد دارند. در ادامه به بهترین بسته بندی‌‌ و همچنین هدیه‌های متناسب با آن‌ اشاره کرده‌ایم:

بسته بندی سنتی

یلدا مناسبتی قدیمی بوده که سال‌های طولانی است به جای آورده می‌شود. این موضوع باعث ‌شده پیوند بسیار عمیقی بین این شب و المان‌های سنتی وجود داشته باشد، بنابراین انتخاب بسته بندی به سبک سنتی از ایده‌های بکر خواهد بود. بسته بندی سنتی می‌تواند به اشکال مختلفی طراحی شود؛ مثلا از نقش‌های معروف سنتی مثل میناکاری و خاتم‌کاری الگو گرفته و  بر روی جعبه‌ها رسم می‌شود. توجه داشته باشید که انتخاب بسته بندی به سبک سنتی برای همه هدیه‌ها ایده خوبی نیست. این بسته بندی‌ها برای کادوهایی همچون ظروف کوچک سنتی، پارچه، خوراکی‌های یلدایی و مواردی از این قبیل مناسب است و بالعکس برای هدیه‌هایی همچون لباس انتخاب نامناسبی خواهد بود. به مطابقت داشتن سبک نقش‌های جعبه با طراحی گیفت نیز توجه کنید. اگر گیفت شما طرح‌های شلوغی دارد بهتر است از بسته بندی با نقش ساده‌تری استفاده شود تا بیشتر به چشم بیاید.

بسته بندی مقوایی

یکی از ارزان قیمت‌ترین بسته بندی‌ها، بسته بندی‌های مقوایی است که در رنگ‌های متعددی وجود دارند و عموما ساده هستند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که قیمت پایین و سادگی این بسته بندی‌ها دلیلی بر این بوده که انتخاب نامناسبی برای گیفت‌های یلدایی هستند؛ ولی اینطور نیست. بهترین بسته بندی باید با توجه به ماهیت هدیه انتخاب شود و گران و ارزان بودن قیمت بسته بندی آنچنان اهمیتی ندارد. بسته بندی مقوایی ساده برای هدایایی که وزن سنگینی ندارند بهترین انتخاب است و به راحتی می‌تواند از کادو مواظبت نماید. اگر هدیه‌هایی همچون لباس، پارچه، آجیل، شیرینی‌های مخصوص، ادویه‌های ارزشمند و موارد این چنینی تهیه کرده‌اید  احتمالا بسته بندی مقوایی، بهترین انتخاب برای شما باشد.

بسته بندی  چوبی

چوب یکی از نمادهای طبیعت بوده و از آن برای زینت بخشیدن به اشکال مختلفي استفاده می‌کنند. یکی از اشکال استفاده از چوب، جعبه هدیه است. جعبه‌های هدیه چوبی برای یلدا بسیار مناسب هستند‌. بسته بندی چوبی بیشتر برای هدایایی همچون ظروف نفیس، تابلو، انواع گل‌های مصنوعی و جاودان و نظیر این‌ها مناسب است. استحکام و مقاومت چوب، جابه جایی این محصولات‌ را راحت‌تر کرده و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری می‌کند. از ترکیب چوب با دیگر متریال‌ها همچون پارچه و فلزات نیز جعبه‌ها و بسته‌ بندی‌های خاصی وجود دارد که می‌تواند قابل استفاده قرار بگیرد.

جعبه نفیس چوبی برای بسته بندی هدیه شب یلدا

بسته بندی زیورالات

زیورآلات بسته بندی‌های مخصوص خودشان را دارند و نباید از انواع دیگر بسته بندی رایج در بازار استفاده کرد. حتی از تهیه جعبه‌های هدیه با سبک‌های مختلف که در سایز کوچک هستند نیز خودداری کنید. بهترین بستری که باعث خودنمایی زيورآلات می‌شود، همان بسته بندی‌های رایج و مخصوص تاشو است. این بسته بندی‌ها در جنس‌های متنوعی موجود هستند که پیشنهاد می‌کنیم از میان آنان‌ برای گیفت‌های یلدایی، جنس مخمل را انتخاب نمایید. پارچه مخمل لطافت خاصی که دارد و زیورالات به خوبی بر بستر آن می‌نشینند. در انتخاب بسته بندی مخصوص زیورآلات به اندازه آن توجه کنید. بسته بندی بیش از اندازه کوچک باعث می‌شود هدیه شما کم فروغ جلوه کند. بسته بندی بزرگ نیز از نمای واقعی گیفت کم می‌کند. سعی کنید تعادل را رعایت نمایید. فرم بسته بندی نیز اهمیت دارد. بسته بندی‌های مربع شکل بیشتر برای زیورآلاتی که به صورت تک تهیه شده‌اند مناسب است.

 

بسته بندی هاردباکس

بسته بندی هاردباکس در اغلب موارد با بسته بندی‌های رایج مقوایی اشتباه گرفته می‌‌شود. جعبه هاردباکس از جنس مقوای فشرده و محکم و یا فلز ساخته می‌شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارد. جعبه‌های هاردباکس برای اغلب هدیه‌های یلدایی گزینه‌ای برجسته هستند. اگر قصد دارید گیفت خود را در مسافت طولانی جابه جا کنید یا ماهیت شکستنی دارد واجب است که جعبه هاردباکس تهیه شود. این بسته بندی‌ها با انواع نقش‌ها عرضه می‌شوند و محدودیتی در انتخاب طرح مورد نظرتان نخواهید داشت. قیمت جعبه‌های هاردباکس کمی از انواع دیگر بسته بندی‌ها بیشتر است؛ اما در عوض دریافت کنندگان گیفت می‌توانند از آن برای نگهداری اشیاء قیمتی خود نیز استفاده کنند. تهیه جعبه هاردباکس برای هدیه‌هایی همچون لباس و پارچه چندان ضرورت‌ ندارد و بیشتر برای انواع ظروف و لوازم حساس به کار می‌رود. نمونه‌ای از بسته‌بندی هارباکس را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

نحوه سفارش هدیه‌ها از اریسا

سفارش هدیه‌ها از اریسا به راحتی و بدون صرف وقت انجام می‌پذیرد. کافی‌ است که پک مد نظر خود را از سایت انتخاب کرده و مراحل ثبت سفارش را تکمیل نمایید. اریسا امکان ایجاد تغییرات را نیز در پک‌های هدیه دارد و آن‌ها را مطابق با نیازتان طراحی می‌کند. برای تهیه و سفارش پک مدنظرتان می‌توانید با شماره‌های 09395005001 یا 02152906 تماس بگیرید. همکاران ما با مشاوره رایگان و صرف حوصله و وقت کافی سعی می‌کنند بهترین پک ممکن را با کمترین هزینه طراحی نمایند. این پک‌ها در حداقل زمان به دست شما می‌رسد و سرعت عمل را با  سفارش‌ دادن از اریسا تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من