7 ایده برای جشن گرفتن شب یلدا در کنار خانواده و تدارک هدیه شب یلدا

ایده برای جشن و تدارک هدیه شب یلدا
در این مقاله میخوانید

شب یلدا از مهمترین مناسبت‌های ایرانی است که افراد را در کنار یکدیگر گرد آورده و خاطره‌ای فراموش نشدنی برایشان می‌سازد. این مناسبت تنها مختص به یک روز در سال است؛ بنابراین باید بهترین‌ها را برای چنین شبی آماده کنید. ایده‌های مختلفی در خصوص برگزاری جشن شب یلدا وجود دارد که بی‌شک این روز را پر از شادی و خنده خواهد کرد.

در این مقاله قصد داریم بهترین ایده‌های جشن گرفتن شب یلدا را به شما ارائه دهیم. این ایده‌ها هیجان خاصی به تجارب شما می‌بخشند و  طبق تجربه‌‌ی ما مثبت‌ترین بازخورد را دارد.

اهمیت برگزاری میهمانی‌های جذاب و متفاوت یلدایی

شاید این موضوع مد نظر افراد باشد که آیا واقعا لزومی دارد که وقت، انرژی و هزینه برای یلدا صرف کرد و ایده‌های متنوعی را اجرایی نمود یا نه. مسئله مهم این است که یلدا مناسبتی اصیل بوده که مستقیما با هویت ایرانیان در ارتباط است. از قدیم الایام همه افراد حتی افراد بی‌بضاعت و تنگ دست نیز در حد توان خود سعی داشته‌اند که یلدا را مجلل برگزار نمایند. عقیده جمعی سنتی ایرانیان بر این است که با گرامیداشت یلدا می‌توانیم بر سرمای زمستان و بدیمنی‌های آن پیروز شویم. یکی دیگر از عقاید رایج این است که با بزرگداشت رسوم یلدا، برکت و رزق و روزی افراد زیاد شده و احوالات بهتری خواهند داشت. همه این موارد اهمیت یلدا را برای ما دوچندان کرده و دلیلی برای پرداختن بیشتر به آن هستند.

7 ایده برتر شب یلدا

ایده‌های بسیار متنوعی وجود دارد که می‌تواند یلدا را جذاب و دلپسند کند. از میان بی‌شمار ایده سعی کرده‌ایم رایج‌ترین، کاربردی‌ترین و کم هزینه‌ترین ایده‌ها و تدارک هدیه شب یلدا را برای شما بیان کنیم تا بهترین روز را بسازید:

1.تزئین خانه با تم یلدایی

شب یلدا پر از نماد و سمبل‌های خاصی است که با به کار بردن آن‌ها در چیدمان و دکوراسیون خانه، میهمانی‌ برای عزیزانتان متفاوت و منحصر به فرد می‌شود. از جمله این نمادها رنگ‌های سبز و قرمز و نارنجی، خوراکی‌هایی همچون آجیل و هندوانه و انار، عناصر طبیعی زمستانی مثل باران و برف و همچنین نقش هنرهای سنتی ایرانی است. به عنوان ایده می‌توانید دیوارهایتان را با پارچه‌هایی به رنگ‌های نمادین یلدا زینت دهید و به روی آن از دانه‌های شبیه سازی شده برف استفاده کنید تا حال و هوای محیط عوض شود. انواع روش‌های مختلف و خلاقانه در این خصوص وجود دارد که بهترین آن‌ها با توجه به نوع فضای خانه و همچنین امکانات در دسترس باید انتخاب شود.

💥مطالعه بیشتر: چرا انار به عنوان نماد اصلی شب یلدا شناخته می‌شود؟

2.بازی‌های خانوادگی

بازی و سرگرمی‌های اینچنینی خاطره‌های شاد و خنده‌داری می‌سازد که به سختی از خاطر افراد پاک می‌شود. به علاوه باعث نزدیک شدن آن‌ها به یکدیگر و حفظ صمیمیت می‌شود. در تاریخ ایرانیان بازی‌های متعدد و گروهی زیادی وجود داشته و ریشه عمیقی دارد. پیشنهاد ما این است که  در شب یلدا از این دست بازی‌ها را به صورت جمعی برگزار کنید و چالش‌هایی بسازید تا میزان مشارکت افراد در بازی و ساعات باهم بودن بیشتر شود. حتی می‌توانید جایزه‌ای برای برنده در نظر گرفته و بازی را عمیق‌تر به جریان بیندازید.

3.حافظ خوانی

اشعار حافظ پر از پند و اندرزهای طلایی است که دیدگاه انسان را نسبت به زندگی عمیق‌تر و درخشان‌تر می‌کند؛ به همین خاطر بر طبق یک رسم دیرینه ایرانیان در این روز اشعار این شاعر گرانقدر را خوانده و به آموزه‌های آن در روزهای پیشِ رو گوش فرا می‌دهند. یکی از بهترین ایده‌ها برای گذراندن یلدا مطالعه شعرهای حافظ است. بر همین اساس اگر قصد انتخاب هدیه شب یلدا را دارید، گیفت‌هایی که این المان را پوشش می‌دهد، گزینه خوبی هستند. اریسا پک‌های متنوعی را با المان دیوان حافظ عرضه کرده است:

  • میزبان نگار

پک میزبان نگار شامل لوازمی است که به سختی بتوان بهترین نوع آن را در یک پک تهیه نمود. اریسا در این پک محصولاتی همچون یک دیوان حافظ چرمی، سفره قلمکار سایز 70×70، دو عدد شیشه بزرگ آجیل مخلوط شامل مویز، انجیر خشک، بادام زمینی و سویا آجیلی قرار داده است. دیوان حافظ، از چرم باکیفیت ساخته شده که با استفاده طولانی هم پوسته پوسته نمی‌شود و همچنان مانند روز اول خواهد بود. این کتاب دارای‌ نوشتار خوانا و زیبایی است و برای خوانش در مناسبت‌هایی همچون یلدا، بسیار کاربردی محسوب می‌شود. آجیل‌های موجود در گیفت هم از آجیل‌های بسیار سالمی است که بسیاری از افراد با محدودیت‌های تغذیه‌ای نیز می‌توانند از آن میل نمایند. ارزش مادی این آجیل‌ها نیز بالا بوده و از این جهت در خاطر دریافت کنندگان هدیه می‌ماند. وجود سفره قلمکار در پک نیز به عنوان یک هنر پرطرفدار ایرانی به گیفت هویت نفیس‌تری می‌بخشد. مشاهده محصول

  • ضیافت یلدا 3

پک ضیافت یلدا 3 هم با همراه داشتن یک کتاب دیوان حافظ، قندان مسی، یک مثقال زعفران ممتاز، زعفران ساب مس و پرداز، قوری زعفرانی و چراغ فانوس برای هر میهمانی اعم از  رسمی و غیررسمی گزینه‌ای بدیع و نو خواهد بود. با پاس داشتن اشعار حافظ و کتاب خواندنی او در کنار محصولاتی با هویت اصیل ایرانی و هنری حس و حال یلدای عزیزانتان را بی‌مانند کنید. قرار دادن ادویه کاربردی و سنتی ایرانی مثل زعفران در این پک نیز ایده‌ای است که گیفت را تاثیرگذارتر می‌کند. فانوس رنگی اریسا هم به عنوان نمادی از روشنایی، جایگاه برجسته‌ای بر سر سفره‌ یلدا خواهد داشت. کادوی ضیافت یلدا 3 از ارزش معنوی زیادی برخوردار است و در میهمانی‌ها خوش می‌درخشد. مشاهده محصول

هدیه شب یلدا در دورهمی

هدیه شب یلدا اریسا

  • چکامه 2

گیفت چکامه 2 بیشتر مناسب افرادی است که از سمتی به حافظ خوانی و ادبیات فارسی و از سمت دیگر به صنایع دستی و هنرهای ایرانی علاقمند هستند. این گیفت از یک دیوان حافظ پالتویی قابدار، ترمه ابریشم 5 رنگ، شکلات خوری شش گوش خاتم کوچک و جعبه هاردباکس لولایی طرح میهن تشکیل شده است. این ست از هارمونی رنگی ویژه‌ای برخوردار بوده که در نگاه اول نظر همگان را به خود جلب می‌کند. پارچه ترمه با نخ باکیفیت در رنگ‌هایی شاد طراحی شده که با هر سبک از دکوراسیون همخوانی پیدا می‌کند. این پارچه دارای بافت ریز و محکمی است که به راحتی از هم باز نخواهد شد و  در درازمدت قابل استفاده است. دیوان حافظ در سایز نسبتا کوچکی عرضه شده که فضای زیادی را اشغال نکند و برای استفاده‌هایی نظیر گرفتن فال و مطالعه‌‌های گاه و بیگاه بسیار مناسب است. شکلات خوری شش گوش خاتم کوچک نیز با جزئیات و ظرافتی که اصولی اجرا شده‌اند، از بهترین‌ گیفت‌هاست. مشاهده محصول

 

  • تحفه یلدای نارین

تحفه یلدای نارین دارای انار شیشه‌ای سه تیکه، یک عدد جار شیشه‌ای آجیل، یک عدد جار شیشه‌ای لوکوم میوه‌ای، دیوان حافظ پالتویی قابدار و جعبه هاردباکس طرح لولایی طرح میهن است. همه این محصولات در ارتباط مستقیمی با یلدا هستند و خاطرات این جشن را به افراد یادآوری می‌کنند. جلد دیوان حافظ اریسا طراحی بصری ظریفی دارد و تجربه شعرخوانی عمیقی را به افراد می‌بخشد. نوشتار اشعار هم به شکل هنرمندانه‌ای انجام شده است. انارهای شیشه‌ای اریسا تو خالی هستند که به عنوان شمعدان و حتی گلدان آن‌ها را قابل استفاده می‌کند. وجود یک محصول خوراکی در پک نیز هویت آن را از هر بعد هدیه‌ای برگزیده خواهد کرد. مشاهده محصول

پک شب یلدا ویژه مهمانی یلدا

4.مشاعره و شعرخوانی

در شب یلدا علاوه بر حافظ خوانی به مشاعره و شعر خوانی بپردازید. ادبیات فارسی وسعت زیادی دارد و با مشاعره و شعرخوانی می‌توانید از اشعار دیگر شاعران نیز بهره ببرید. خود را محدود به هیچ سبک خاصی نکنید و انواع اشعار ایرانی را با یکدیگر بازخوانی کنید تا یلدایتان مفرح‌تر و ارزشمندتر شود.

💥مطالعه بیشتر: حافظ خوانی شب یلدا، سنت دیرینه و زیبا

5.نقل خاطره و داستان‌های سنتی

از قدیم الایام تاکنون یکی از رسوم مهم شب یلدا، نقل خاطره و داستان‌های سنتی است. داستانگویی یکی از اساس‌ فرهنگ سنتی ایران بوده و انواع شنیدنی آن وجود دارد که نقل دورهمی‌های شما خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم از بزرگان خانواده خود بخواهید که خاطرات شنیدنی دوران کودکی و جوانی خود را تعریف کنند یا به سراغ کتاب‌های داستان ایرانی رفته و با مطالعه آن محفل را گرم‌تر کنید. با اینکار میهمانی یکدل و باصفایی خواهید داشت.

6.تهیه خوراکی‌های یلدایی

از دیگر اساس فرهنگ سنتی ایران، خوراکی‌های مناسبتی آن است. تقریبا در هر مناسبتی از جمله نوروز و یلدا خوراکی‌های به خصوصی وجود دارد که بدون آن نمی‌توان شبی کامل ساخت. هر منطقه از ایران خوراکی‌های یلدایی خاص خود را متناسب با محیط طبیعی خود دارد؛ اما المان‌هایی همچون هندوانه، انار، آجیل، کدو، شیرینی‌های مربایی و…هستند که در همه نقاط ایران مشترک می‌باشند.

💥مطالعه بیشتر: 10 پک تنقلات برای میهمانی شب یلدا (انواع تنقلات شب یلدا)

اگر به یک میهمانی یلدای مهم دعوتید یا قصد دارید هدیه‌های متناسب و تبلیغاتی برای سازمان خود فراهم کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گزینه‌هایی بروید که شامل خوراکی‌های دلچسب و رایج یلدا باشد. این سبک از هدایا برای هر فردی با هر سلیقه‌‌ای رضایت بخش به نظر می‌آید. اریسا هدیه‌های متعددی را با المان‌های خوراکی طراحی کرده که معرفی آن خالی از لطف نیست:

  • تحفه آجیل نفیس

از بهترین پک‌های خوراکی یلدایی اریسا می‌توان به تحفه آجیل نفیس اشاره نمود. این پک از یک شکلات خوری تشعیر سایز 25، آجیل مخلوط و جعبه ترمه شکلات خوری تشکیل شده است. این پک بهترین به شمار می‌رود چرا که نماد‌های کهن یلدا را پوشش داده و ارزش بالایی برای همگان خواهد داشت. شکلات خوری اریسا با هنر تشعیر ساخته شده که در زمره هنرهای قدیمی و محبوب ایرانی محسوب می‌شود. ظرافت این هنر بر روی شکلات خوری بالا است و هرکسی با دریافت گیفت به کیفیت و جذابیت آن پی می‌برد. فرم شکلات خوری پایه‌دار و گرد است و بر روی سفره‌ها و ست‌های پذیرایی خوش می‌درخشد. آجیل‌ موجود در پک، درجه یک است که شبی خوش طعم و لذیذ برای میزبان و میهمانان مي‌سازد. ابعاد آجیل‌ها همگی درشت و در رنگ مناسب بوده و از هیچ مواد نگهدارنده‌ای نیز در آن‌ها استفاده نشده است. این موضوع هدیه را حتی برای پدربزرگ‌ و مادبزرگ‌ها در شب یلدا مناسب می‌کند. از برجسته‌ترین نقاط قوت گیفت، جعبه آن است. این جعبه با بدنه چوبی مقاوم ساخته شده که آن را برای حمل در مسافت‌های طولانی ایده آل می‌کند. از بهترین جنس پارچه ترمه هم در زینت بخشی رویه و زیره آن به کار برده شده است. مشاهده محصول

آجیل خوری تحفه نفیس شب یلدا

  • ضیافت یلدا 1

ضیافت یلدا 1 از دیگر هدیه‌های اریسا با تم خوراکی و سنتی است که نظیر آن را در جای دیگری نمی‌بینید. این پک از یک قندان مسی و چهار شیشه جار کوچک با محتوای آجیل چهار مغز اعلا و لوکوم میوه‌ای در جعبه هاردباکس تلسکوپی طرح اسلیمی تشکیل شده است. این نکته که گیفت فوق علاوه بر آجیل مصرفی، یک المان ماندگار نیز دارد، آن را ویژه‌تر می‌کند. قندان اریسا از بهترین مس توسط ماهرترین افراد ساخته شده و بی‌نهایت زیباست. این محصول در هر محیط مرطوب و آفتابی جلوه خود را حفظ می‌کند و تا سال‌ها میهمان سفره‌های پذیرایی عزیزانتان خواهد بود. آجیل و لوکوم میوه‌ای با قرارگیری در شیشه‌های کوچک به شکل منظم و مرتب، گیفت را شکیل‌تر کرده است. این شیشه‌ها مستحکم هستند و هیچ نگرانی از بابت جابه جایی آن‌ها وجود ندارد؛ لذا می‌توانید با خیال راحت نسبت به امنیت گیفت سفارش خود را ثبت نمایید. جعبه هاردباکس تلسکوپی نیز بهترین ساختار را داشته و هم از نظر استحکام و هم از نظر طراحی بصری حرف اول را می‌زند. مشاهده محصول

هدیه شب یلدا مناسب برای دورهمی های یلدایی

  • آجیل نفیس 5

یکی دیگر از هدیه‌های خوراکی شب یلدا که فروش بی‌سابقه‌ای داشته و درخور موقعیت بوده، پک آجیل نفیس 5 است. این پک از یک کیلوگرم آجیل و جعبه ترمه گلدان طرح فرهاد تشکیل شده و به عنوان هدیه تبلیغاتی، سازمانی، نمایشگاهی و… گیفت متناسبی محسوب می‌شود. آجیل‌های اریسا به شکل تازه تهیه می‌شوند. کیفیت در پک آجیل نفیس 5 حرف اول را می‌زند و با انتخاب کردن آن، طعم بی‌نظیر آجیل‌های ارگانیک را به نزدیکانتان هدیه می‌دهید. جعبه هدیه ترمه، این کادو را در چشم دیگران پررنگ‌تر نمایان می‌کند. جعبه اریسا از جنس چوب بوده و در رویه و زیره آن از پارچه ترمه خوش نقش و نگار استفاده شده است. از جعبه هدیه استفاده‌های مختلفی می‌توان نمود و جعبه نگهدارنده پرکاربردی به شمار می‌آید. مشاهده محصول

آجیل شب یلدا

  • ست نفیس پذیرایی

شیرینی و شکلات پای ثابت شب یلدا هستند و انواع مختلف آن در این سفره وجود دارد تا کام افراد را شیرین کند. ست نفیس پذیرایی از هدیه‌هایی است که کیفیت دورهمی را دوبرابر کرده و شامل خوراکی‌های متعددی مثل انواع گز و سوهان، زعفران، شیشه دمنوش، زعفران ساب مس و پرداز، قوری زعفرانی و جعبه هاردباکس تلسکوپی طرح اسلیمی می‌شود. این گیفت مورد پسند هر شخصیتی با هر سبک از سلیقه قرار می‌گیرد. طراحی سنتی و المان‌های ایرانی پک فوق، آن را برای شب یلدا تبدیل به هدیه‌‌ای فکر شده می‌کند. تهیه و تدارک همه این اجزا کار راحتی نیست. اریسا برترین‌ها را گرد هم آورده است. مشاهده محصول

ست پذیرایی مناسب برای شب یلدا

7.تهیه هدیه‌های کوچک برای عضو هر خانواده

هدیه و کادو به دیگران نشان می‌دهد که تا چه اندازه به آن‌ها اهمیت داده و در پی خوشحالی انان هستید. بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت که همه افراد عاشق دریافت هدیه هستند و به وسیله آن خوشحال خواهند شد. با تهیه گیفت‌های مناسبتی برای اعضای خانواده و دوستانتان، یلدا را به سبک دیگری اجرا کنید و احوالات خوبی بسازید.

شاید یکی از بهانه‌های رایج شما در این خصوص محدودیت بودجه و گرانقیمت بودن هدیه‌های یلدایی است؛ اما اریسا برای این مسئله هم راه حلی پیدا کرده و هدیه‌های قیمت مناسبی را تدارک دیده است:

تابلو مناسب برای کادو شب یلدا

●قاب لعاب تراشی کاشی طرح یلدا

اگر فرد مورد نظر شما اهل شعر و ادبیات است، بهترین گیفت قیمت مناسبی  که اریسا برایتان در نظر گرفته قاب لعاب تراشی کاشی طرح یلدا به شمار می‌رود. این کاشی با زمینه کرمی رنگ و ساده در تضاد با شعری به خط سنتی و آبی رنگ، یک نمای زیبا ایجاد کرده است. به روی تابلو شعری از سعدی در خصوصی یلدا نوشته شده که هربار خواندن آن، شور و احساس خاصی به افراد می‌بخشد. سادگی این تابلو در حقیقت باعث شده که بسیار نفیس‌تر به نظر بیاید. این گیفت در دسته گیفت‌های تکراری قرار نمی‌گیرد و مطمئن باشین عزیزان شما هرگز مانند آن را دریافت نکرده‌اند. مشاهده محصول

 

 

●پک قلمدان و قندان میناکاری سفال

این پک از یک قلمدان ارتفاع 9، قندان میناکاری کوچک گرد سفالی و جعبه هدیه هاردباکس طرح لولایی طرح میهن تشکیل شده است. متریال اصلی این دو محصول از جنس سفال درجه یک است که به راحتی نمی‌شکند و در صورت مراقبت صحیح تا سال‌های زیادی صحیح و بدون تغییر شکل باقی می‌ماند. در واقع شما با صرف کمترین هزینه، دو گیفت ماندگار به عزیزانتان تقدیم می‌کنید که  می‌توانند در هر موقعیتی از آن استفاده نمایند و به یاد محبت شما باشند. در سرتاسر هردوی این محصولات از هنر میناکاری استفاده شده است. این هنر رنگین و با جزئیات چشم‌نوازی بوده و ارزش معنوی هدیه را بالاتر می‌برد. در کنار همه این‌ها برای افزایش ماندگاری گیفت از پوشش پلی استر برای قلمدان و قندان استفاده شده که سلامت آن را  در محیط‌های مرطوب یا آفتابی تضمین می‌کند. مشاهده محصول

پک هدیه سفالی برای شب یلدا

●تحفه مسی

تحفه مسی از یک عدد قندان طلایی رنگ به شکل انار و جعبه هدیه مقوایی تشکیل شده است. این گیفت از جنس مس کیفیت بالای اصفهان بوده که هرگز دچار افت ظاهر نمی‌شود. قندان فوق با تشابه ظاهری خود نسبت به مهمترین نماد یلدا یعنی انار، هرکسی را خوشحال کرده و هدیه‌ای هوشمندانه به نظر می‌رسد. قیمت این پک در مقایسه با کیفیت و روش ساخت اصولی آن بسیار پایین در نظر گرفته شده تا با محدودترین بودجه هم انتخاب خوبی داشته باشید. استادان در فرآیند ساخت قندان اریسا از هنر دست کمک گرفته‌اند که آن را تبدیل به هدیه‌ای متفاوت و ارزشمندتر می‌کند. جعبه‌ی ساده‌ اما محکمی هم برای آن در نظر گرفته ‌شده که به هدیه جلوه منظم‌ و جذاب‌تر می‌بخشد. مشاهده محصول

قندان اناری هدیه ویژه شب یلدا

●پک یلدا 4

از دیگر پک‌هایی که قیمت بسیار مناسبی دارد و برای هدیه شب یلدا گزینه‌ای بکر محسوب می‌شود، پک یلدا 4 است. این کادو حاوی یک انار سفالی سایز 2، شیشه جار کوچک باسلق میوه‌ای و جعبه‌ مقوایی  است. هر دو محصول شب یلدا را در ذهن افراد تداعی کرده و نمای خاصی در سفره یلدا خواهند داشت. انار سفالی یک گیفت ماندگار از یلدا بوده که همیشه با نگاه کردن به آن خاطرات چنین شبی زنده خواهد شد. لوکوم میوه‌ای نیز از خوراکی‌های سنتی ایرانی بوده که مصرف آن در برخی نقاط ایران بسیار رایج‌ است. این پک در سایز متوسط و اجزایی اصولی تهیه شده و جزو پرفروش‌ترین هدایای ما به شمار می‌رود. مشاهده محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من