ایده‌های جذاب برگزاری شب یلدا در سازمان شما

ایده‌های جذاب برای خرید هدیه شب یلدا
در این مقاله میخوانید

یلدا از مناسبت‌های مهمی بوده که در هر مکانی از ایران جشن گرفته می‌شود و بهانه‌ای برای ایجاد ارتباطات و صمیمیت است. مکان‌های کاری نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از کارمندان این روز را پاس می‌دارند. ایده‌ها و رسومات زیادی در خصوص این شب وجود دارد، مثلا یکی از رسوم جذاب در چنین روزی اهدای هدیه سازمانی شب یلداست.

همه کارمندان از چنین هدایایی خوشحال شده و محیط کاری را امن‌تر می‌بینند. در ادامه از ایده‌های جذاب برای برگزاری شایسته‌تر شب یلدا در سازمان حرف می‌زنیم و موارد مرتبط با آن را برای برگزاری هرچه تمام‌تر یلدا را بیان خواهیم کرد.

اهمیت جشن گرفتن یلدا در سازمان

به عنوان مدیر سازمان باید بدانید که جشن گرفتن یلدا در سازمان چه پیامدهایی دارد و با توجه به شرایطتان برگزاری یک جشن در توانتان است یا خیر. در ادامه به اهمیت جشن شب یلدا در سازمان از 4 جنبه صحبت می‌کنیم:

*ایجاد ارتباطات صمیمی

برگزاری جشن و انواع شادباش در کنار یکدیگر باعث می‌شود که افراد بیشتر همدیگر را شناخته و وارد یک رابطه صمیمی شوند. صمیمیت همکاران در سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد. این موضوع باعث می‌شود سازمان را امن‌تر ببیند و برای کارکردن در آن شوق بیشتری داشته باشند. جشنی مانند یلدا کلید مهمی در ارتباطات کاری خواهد بود.

*قدردانی و تشکر

جشن یلدا می‌تواند به نوعی تبدیل به مراسم قدردانی و تشکر برای کارکنانتان شود. آن‌ها برای گذراندن بخش مهمی از وقت و زندگی خود در سازمان لیاقت تشکر را دارند و با گذراندن اوقات شاد و مؤثری در سازمان به وضوح این قدردانی را حس خواهند کرد.

*بهبود بهره‌وری و انگیزه کارکنان

افراد با دیدن نقش‌ و اهمیت خود تصمیم می‌گیرند که در سازمان دقیق‌تر عمل کرده و بهره‌وری بیشتری داشته باشند. بسیار پیش می‌آید که آن‌ها به دلایل متعدد انگیزه‌ خود را از دست بدهند و در چنین جشنی با فراغتی کوتاه توان و انگیزه خود را باز می‌یابند.

*ایجاد فضای خلاقانه

جشن یلدا می‌تواند فضاهای خلاقانه‌ای مثل تقدیر و تشکر، پژوهش و ارائه‌های متفاوت و جالب در خصوص کار، جشنواره‌های مختلف و… را پدید آورد که نهایتا باعث بهبود کیفیت فضای سازمانی شود.

7 ایده جذاب برگزاری یلدا در سازمان شما

برخی از مدیران در خصوص چگونگی برگزاری هرچه بهتر یلدا در سازمان اطلاع ندارند و با آزمون و خطا این روز را سپری می‌کنند.  احتمال اینکه در آزمون و خطا اوقات خوشی سپری شود پایین می‌آید و نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود. به همین دلیل 7 ایده جذاب برای برگزاری  یلدا در سازمان را بازگو می‌کنیم:

✅گرفتن فال حافظ

یکی از رسوم جذاب و قدیمی شب یلدا، گرفتن فال حافظ است. هرکس با نیت قلبی خود صفحه‌ای از دیوان حافظ را به طور اتفاقی باز کرده و آن شعر را می‌خواند. اشعار زیبای حافظ پر از پند و اندرز و پیام‌های ناب هستند که در این اشعار دیده می‌شوند. افراد معمولا سعی می‌کنند این پیام‌ها را به عنوان یک نشانه ببیند و اوقات پیش رو را براساس آن پند و اندرزها بگذرانند. می‌توانید در سازمان یک به یک فال بگیرید. این کار باعث می‌شود اوقات خوشی داشته و از این کار لذت عمیقی دریافت کنید.

فال حافظ از رسوم شب یلدا

✅زنده نگه داشتن آیین خوراکی‌های شب یلدا

شب یلدا خوراکی‌های مخصوص خود را دارد. از معروف‌ترین این خوراکی‌ها می‌توان به هندوانه، انار، آجیل، کدو، لبو و انواع کیک و شیرینی اشاره کرد. می‌توان یک ضیافت کوچک برگزار نموده و سفره‌ای با خوراکی‌های سازمان طراحی کنید. همین ایده به ظاهر ساده می‌تواند ساعت‌ها همکاران را سرگرم کرده و بهانه‌ای برای عکس‌های یادگاری و خوش و بش‌های بین همکاران باشد.

مشاهده محصولات: خرید آجیل ویژه شب یلدا

✅تزئینات سازمان با اِلِمان‌های یلدایی

نماد یلدا دو رنگ قرمز و سبز و میوه‌ انار و هندوانه است. شما می‌توانید از این المان‌ها استفاده کرده و مکان‌های مختلف سازمان به خصوص سالن‌های بزرگ آن را تزئین نمایید. به این ترتیب محیط کار جلوه کاملا متناسبی با این روز پیدا کرده و افراد را هیجان زده می‌کند.

✅برگزار کردن مراسم قصه گویی و شاهنامه خوانی

یکی دیگر از رسوم برجسته شب یلدا قصه گویی و شاهنامه خوانی است. معمولا بزرگتر خانواده داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی محلی یا بخشی از داستان‌های زیبای شاهنامه را برای دیگران بازگو کرده و دیگران از شنیدن آن لذت می‌برند. می‌توانید در سازمان نیز چنین شبیه سازی انجام داده و چنین داستان‌هایی گوش نوازی برای همکاران نقل شود. این ایده باعث اصیل‌تر شدن فضای کاری در خصوص این یلدا می‌شود.

✅ایجاد مسابقه و بازی‌های متناسب

می‌توانید عرصه رقابت را گرم کرده و مسابقه و بازی‌های خلاقانه طراحی کنید. بسیاری از افراد شیفته بازی هستند و ساعاتی بازی کردن می‌تواند برایشان ارزشمند باشد. نیازی نیست که بازی جسمی باشد. می‌توانید بازی‌های فکری متناسب یا حتی چالش‌های کاری جذابی را طراحی کنید تا افراد مشغول حل کردن آن شوند.

✅ایجاد جشنواره‌های سازمانی

برخی از سازمان‌ها با سازمان‌های رقیب در چنین مناسبت‌هایی همکاری می‌کنند و یک جشنواره سازمانی متناسب برای همه کارمندان ترتیب می‌دهند و فرصتی برای تعاملات بیشتر، جشن و دید و بازدید ترتیب می‌دهند. این کار باعث می‌شود که کارمندان با فضای فکری متفاوتی مواجه شده و فرصتی برای ارائه توانایی‌های خود پیدا کنند.

✅اهدای هدیه‌ سازمانی شب یلدا

از بهترین ایده‌ها، اهدای هدیه سازمانی شب یلدا است. کارمندان با دریافت هدیه، اوج اهمیت سازمان به خود را درمی‌یابند و با بیشترین رضایت روز کاری خود را پایان می‌دهند. اگر بودجه کافی برای اجرای کردن ایده‌های قبلی را در اختیار ندارید، اشکالی ندارد و به جای آن بودجه خود را تنها به تهیه کردن هدیه سازمانی شب یلدا اختصاص دهید.

مشاهده محصولات: هدیه‌ سازمانی شب یلدا

بهترین هدایای سازمانی در شب یلدا

هدیه سازمانی مهم‌ترین بخش شب یلداست؛ دورهمی‌ها و مراسمات اینچنینی زودگذر هستند ولی هدیه سازمانی یلدا ماندگار بوده و باعث احساس رضایت بیشتری می‌شود. اریسا متناسب‌ترین هدایا را در این زمینه ارائه داده است:

*پک دیوان حافظ نفیس

همانطور که گفتیم حافظ خوانی یکی از رسوم قدیمی یلداست؛ به همین خاطر می‌توانید پک دیوان حافظ نفیس را به همراه یک جزء کوچک زینتی دیگر به کارمندانتان اهدا کنید. طراحی دیوان حافظ به شکل سنتی و با بهترین کیفیت انجام شده و می‌توان تا سال‌ها از آن استفاده نمود.

*پک‌های تحفه آجیل

آجیل جزو خوراکی‌های پرطرفدار در شب یلداست که بر طبق رسوم در هر خانه و سفره‌ای دیده می‌شود. ارزش مادی آجیل بالاست و می‌توان آن را یک هدیه رسمی دانست. اریسا انواع پک و تحفه آجیل را متناسب با هر بودجه‌ای دسته‌بندی کرده است. نکته دیگر اینکه اریسا به جنبه‌ی یادگاری هدیه توجه کرده و علاوه بر آجیل، یک وسیله با طراحی شاد و زیبا زیبا مثل آجیل خوری، دیوارکوب، انار دکوری یا هر المانی که شما ترجیح می‌دهید را در یک پک قرار داده است. تنوع پک‌ها باعث شده تا هر سازمانی با هر میزان بودجه‌ای بتواند پک مخصوص خود را بیابد. این گیفت قطعا برای کارمندان فراموش نشدنی و متناسب با رسوم  خواهد بود.

💥مطالعه بیشتر: راهنمای خرید پک آجیل یلدا ویژه سازمان ها و شرکت ها

*پک‌های ضیافت یلدا

پک‌های ضیافت یلدا هرکدام از چند جزء تشکیل شده و در قیمت‌های مختلفی موجود هستند. اجزای این پک‌ها عبارتند از فانوس، قندان مسی، زعفران، میوه خشک، آجیل، شکلات خوری، ظروف خاتم کاری و… که بنا به انتخاب خودتان می‌توانید اجزای کاربردی متناسب با بودجه و سلیقه‌‌تان را انتخاب کنید. این هدیه می‌تواند تجربه یلدا را شیرین‌تر کند.

*محصولات فیروزه کوبی

فیروزه سنگی نفیس و بسیار ارزشمند است که در گذشته از آن صرفا برای طراحی زیور آلات استفاده می‌شد؛ اما اکنون کاربردهای بیشتری داشته و از آن در طراحی انواع ظروف ارزشمند استفاده می‌شود. این ظروف، عمدتا در طیف رنگی سبز و آبی هستند و جلوه بی‌نظیری دارند. اریسا انواع ظروف فیروزه کوبی را ارائه داده که بیشترشان هنرِ دست بوده و استادان ماهر آن‌ها را طراحی کرده‌اند. از آنجایی‌که شب یلدا با اِلِمان‌های سنتی و به‌خصوص رنگین پیوند عمیقی دارد، هدیه دادن ظروف فیروزه کوبی انتخاب به شدت هوشمندانه‌ای است. محصولات فیروزه کوبی اریسا در اشکالی نظیر گلدان، قندان، زیورآلات زنانه، ست‌ نفیس چایخوری، شکلات خوری، کشکول، آجیل خوری و جا زعفرانی موجود است.

مشاهده محصولات: انواع ظروف فیروزه‌کوبی

شکلات خوری 22 سانتی هنر دست هنرمندان اصفهانی در بسته بندی لاکچری

*ظروف میناکاری

میناکاری از هنرهای اصیل و خوشرنگ ایرانی است که حتی در دکوراسیون ساده و مدرن هم می‌توان از آن استفاده نمود. طراحی این ظروف به گونه‌ای است که در محیط‌های مینیمال و ساده توجه‌ها را به خود جلب کرده و باعث ایجاد عمق در فضا می‌شود. ظرافت موجود در این ظرف‌ها قابل توجه بوده و آن را تبدیل به هدیه‌ای محبوب می‌کند. اریسا انواع این ظروف را به شکل گلدان، قندان، بشقاب و… عرضه کرده که می‌تواند برای هدیه سازمانی شب یلدا یا هدیه تبلیغاتی انتخابی مناسب باشد.

 

مزیت‌های خرید هدیه سازمانی یلدا از اریسا

خرید هدیه از اریسا مزیت‌های مختلفی دارد. افتخار می‌کنیم این مزیت‌ها باعث شده بیشترین میزان رضایت را نسبت به سازمان‌های رقیب داشته‌ باشیم. به علاوه همیشه در تلاشیم که خدمات خود را نسبت به قبل بهبود بیشتری داده و همیشه با خود در حال رقابتیم. مزیت‌های خرید هدیه تبلیغاتی و هدیه سازمانی شب یلدا از اریسا عبارت‌اند از:

ارسال سریع

از نکته‌های‌ مهم در خصوص هدیه، تقدیم کردن آن در زمان مقرر است. همیشه اثرگذاری هدایا در زمانی بالاست که در موقعیت متناسب تقدیم شود. حتی زمانی که بهترین هدیه را انتخاب کنید، وقتی در اهدای آن دیرکرد داشته باشید سطح رضایت افراد پایین می‌آید. اولویت اول اریسا تحویل به موقع است، چرا که می‌داند این نکته چه اهمیتی دارد و لازم است که همه چیز روی برنامه پیش برود. هرچند که بهتر است ثبت سفارش خود را  زودتر از موعد اعلام کنید، اما اریسا همیشه تا زمان اعلام شده، هدایا را به دست شما خواهد رساند. از جمله مزایای دیگر میتوان به امکان خرید اینترنتی هدیه در سایت اریسا اشاره کرد.

ارسال سریع از جمله مزایای اریسا

طراحی بسته بندی منحصر به فرد و خلاقانه

هر شخصی دوست دارد که هدیه‌ای با المان‌های منحصر به فرد و متناسب دریافت کند. اریسا مفتخر است که بنا به سفارشات و طراحی خاص شما می‌تواند بسته بندی‌ را شخصی سازی کند. حتی می‌تواند نام و لوگوی سازمان شما را بر آن حک کرده و از المان‌های کاری متنوعی استفاده کند و هدیه را به نحوی شخصی‌سازی کند.

امکان بازخرید هدایا به ارزش روز

اریسا به محصولات خود کاملا مطمئن است و استانداردهای بالایی دارد؛ به این ترتیب هر زمان که تصمیم به فروش هدایا داشتید می‌توانید آن‌ها را به ما بفروشید و وجه آن را مطابق با وجه روز بدون هیچ ضرری دریافت کنید حتی برای برخی از محصولات صنایع‌دستی گارانتی 10 ساله را نیز در نظر میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من