به کارمندان خود چه هدیه بدهیم؟

هدیه به کارمندان
در این مقاله میخوانید

یکی از دغدغه‌های بزرگ هر مدیری انتخاب هدیه سازمانی برای کارمندان است. هر کارمند دارای علایق و سلیقه‌های متفاوتی بوده و این قضیه انتخاب یک هدیه مناسب و همه پسند را سخت‌تر می‌کند. یک مدیر باید هدیه‌ای انتخاب کند که برای تک به تک کارمندان جذاب بوده تا در بهبود روحیه و عملکرد آن‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد.

گرچه انتخاب یک هدیه مناسب با بودجه و همه‌پسند کار سختی‌ است؛ اما یادگیری نکاتی کار را راحت‌تر می‌کند. ما بهترین هدیه‌های سازمانی را برای شما لیست کرده تا زمان کمتری را به جست و جو اختصاص دهید. همچنین از لزوم تهیه هدیه و چگونگی اهدا آن صحبت کردیم تا دیدگاه واقعی‌تری نسبت به این قضیه پیدا کنید. اهدای هدیه مناسب به صورت مستقیم می‌تواند عملکرد کارکنان را تحت تأثیر قرار دهد. از سمت دیگر اهدای یک هدیه نامناسب می‌تواند کارکنان را سرخورده کرده و نتیجه معکوس دهد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم نهایت حساسیت را در این خصوص به خرج دهید.

💥مطالعه بیشتر:برای انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب این نکته ها را رعایت کنید

چرا باید به کارمندان خود هدیه بدهیم؟

کارمندان مهمترین سرمایه‌ هر مدیری هستند. بخش عظیمی از عملکرد آن‌ها به محیط سازمان و نحوه مدیریت بستگی دارد. بزرگترین مدیران معتقدند که تا وقتی که کارمندان به اهمیت و ارزش واقعی خود پی نبرند نمی‌توانند سازمان را آنطور که باید پرورش دهند. پس مدیران باید به روش‌های مختلفی به کارمندان ارزش واقعی‌شان را گوشزد کرده و به پیشرفتشان کمک کنند.

همچنین ممکن است برای کارمندان انتخاب‌های کاری دیگری نیز وجود داشته باشد‌؛ با اهدای هدیه مدیریتی به آن‌ها باعث می‌شوید اصطلاحا نمک گیر سازمان شده و تعهد کاری بیشتری به شما داشته باشند. گذشته از همه این‌ها اهدای چنین هدایایی تبلیغ خوبی برای سازمانتان خواهد بود و دیگران در می‌یابند که در مجموعه کاریتان چه محیط امن و قابل قبولی برپا کرده‌اید.

به طور کل اهدای هدیه مدیریتی به کارمندان یک نوع دوراندیشی بوده و هیچ ضرر مالی و موقعیتی به شما نمی‌رساند؛ بلکه باعث معتبرتر شدن موقعیت کاری شما و سازمانتان خواهد شد.

در انتخاب هدیه سازمانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

سلیقه‌ای بودن انتخاب هدیه مدیریتی یکی از اشتباهات رایج است. برای داشتن بالاترین بهره‌وری از اهدای هدایا باید به چند مورد بسیار مهم توجه کرده و وضعیت‌ آن‌ها را در سازمان بسنجید:

1-جنسیت کارکنان

جنسیت کارکنان نقش مهمی در انتخاب هدیه دارد. اگر همه کارکنان شما خانم هستند بهتر است که هدیه‌ای با ظرافت بیشتر و رنگ‌های شادتری بگیرید. در صورتی که کارمندان آقا یا ترکیبی از دو جنس دارید توصیه می‌شود که هدیه‌ای مینیمال‌تر مثل ست چرم تهیه کنید.

                                       

2-بودجه سازمان

میزان بودجه با هدیه انتخابی ارتباط مستقیمی دارد. اگر بودجه محدودی دارید تمرکز خود را بر اهدای هدیه‌های کاربردی مثل لوازم الکترونیکی بگذارید و ظاهر هدیه را در اولویت دوم قرار دهید. هدیه‌هایی که ظاهر نفیس‌تر و ارزش بیشتری دارند بودجه بالاتری را طلب می‌کنند.

3-ارزش عملکرد کارکنان

طبیعی‌ است که هدیه باید تناسب مستقیمی با ارزش عملکرد کارکنان داشته باشد. برای مثال منطقی نیست که برای کارمندی که بازدهی بالایی نداشته و ساعت کاری کمی دارد یک هدیه بسیار گران تهیه کنید. هرچه عملکرد کارکنان و میزان جدیت آن‌ها در کار بیشتر باشد، هدیه باارزش‌تری اهدا کنید تا به اهمیت خود در سازمان پی ببرند.

4-تعداد کارکنان سازمان

اگر دارای سازمانی با تعداد زیادی کارمند هستید، تهیه هدیه، برایتان بهای زیادی خواهد داشت. بهتر است که در چنین مواقعی همچنان یک هدیه نفیس تهیه کنید؛ چرا که اثر جمعی مثبتی خواهد داشت. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید هدیه‌هایی در ابعاد کوچکتر تهیه کنید. مثلا اگر قصد دارید یک تابلوی نفیس هدیه دهید، سایز تابلوها را با توجه به بودجه کاهش داده ولی همچنان کیفیت و زیبایی را در اولویت خود بگذارید. همچنین میتواند با کارشناسان خبره اریسا در ارتباط باشید تا با در نظر گرفتن بودجه، انتخاب خوبی داشته باشید.  52906 021 | 1 500 500 0939 

آیا اهدای هدیه سازمانی در هر زمانی هوشمندانه‌ست؟

بهتر است که در خصوص زمان‌ بندی اهدای هدیه‌ها استراتژی خاص خودتان را داشته باشید. یکی از رایج‌ترین اشتباهات مدیران تهیه هدیه‌ و اهدای آن بدون در نظر گرفتن زمان مناسب است. مثلا بهتر است هدیه تبلیغاتی در اوایل ماه که کارمندان حقوق خود را دریافت کرده‌‌اند، اهدا نشود. در چنین مواقعی کارمندان ماحصل کار خود را می‌بینند و معمولا انگیزه خوبی برای کار دارند؛ اما اواسط ماه به تدریج روحیه آن‌ها افت کرده و یک هدیه می‌تواند کارایی آن‌ها را بالا ببرد.

 یکی دیگر از بهترین زمان‌ها برای اهدای هدیه تبلیغاتی مناسبت‌هایی مثل روز جهانی کارمند، سال نو، شب یلدا و… باشد. دریافت هدیه در چنین روزهایی برای افراد خوشایندتر خواهد بود. مدیران باید توجه داشته باشند که اعطای هدیه سازمانی اگر بر طبق استراتژی و زمان بندی درست نباشد ممکن است، ممکن است هیچ تاثیری در جلب توجه کارمندان نداشته باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم که برنامه ریزی زمانی دقیقی داشته باشید.

بهترین پیشنهادات برای هدیه به کارکنان سازمان

انتخاب نوع هدیه تبلیغاتی همیشه از پرسش‌های مدیران بوده و باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود. ما بهترین پیشنهادات برای هدیه به کارکنان سازمان را برایتان برشمرده‌ایم. این هدایا همه پسند هستند و ماندگاری بالا دارند؛ به این ترتیب بهترین گزینه برای اثرگذاری خواهند بود.

*صنایع دستی

رایج‌ترین انتخاب مدیران برای اهدای هدیه تبلیغاتی، صنایع دستی‌ است. صنایع دستی ایرانی تنوع زیادی داشته و همچنین از زیبایی خاصی برخوردار است. نکته مثبت در خصوص چنین هدیه‌ای این است که شما می‌توانید در هر بودجه‌ای یک انتخاب جذاب داشته باشید. انتخاب صنایع دستی برای هر سازمان‌ کوچک و بزرگی مناسب است.

*هدایای الکترونیکی

کارمندان علاقه زیادی به لوازم الکترونیکی دارند. بسیاری از آن‌ها هر روز با چنین لوازمی در حال کار هستند؛ پس می‌توان هدیه‌ای از این نوع به افراد اهدا کرد تا نیازهایشان را رفع کنند. از جمله هدایای الکترونیکی می‌توان به پاور بانک، هولدر موبایل، کیبرد، اسپیکر و… اشاره نمود.

مشاهده محصولات: هدایای الکترونیکی

*ست هدیه چرم

چرم یکی از متریال‌های پراستفاده است که محبوبیت آن هیچگاه کم نخواهد شد؛ پس می‌توانید ست هدیه چرم را هم جزو گزینه‌های خود قرار دهید. اهدای چنین هدیه مدیریتی که می‌تواند دائما مورد استفاده قرار بگیرد، بسیار هوشمندانه‌ بوده و سطح رضایت بالایی خواهد داشت.

مشاهده محصولات: هدایای چرمی نفیس

تحفه آجیل پرداز

*پک هدیه آجیل 

پک هدیه آجیل از آن انتخاب‌هاست که هم خوشمزه و هم نفیس خواهد بود. این پک‌ می‌تواند از یک شکلات خوری ترمه زیبا و خوش رنگ، آجیل مخلوط و یک جعبه ترمه خوش رنگ و زیبا تشکیل شود. پیشنهاد ما این است که چنین هدیه‌ای را در مناسبت‌هایی مثل نوروز یا شب یلدا اهدا کنید تا باعث زیباتر شدن سفره‌ها شود.

*قاب و تابلو

یکی از هدیه‌های پرطرفدار برای زینت بخشیدن به خانه اهدای قاب و تابلوهای نفیس است. این تابلو‌ها می‌توانند در سبک‌هایی مثل میناکاری، لعاب تراشی، خوش نویسی، تابلو فرش، مس و فیروزه کوبی و… طراحی شده باشند. اهدای قاب و تابلوهای نفیس به افراد این پیام را می‌رساند که برایشان ارزش قائل شده و هدیه‌ای منحصر به فرد برایشان تهیه کرده‌اید. از بیشتر چنین هدیه‌هایی، نمونه‌هایَ اندک تولید شده و افراد اثری مانند هدیه‌شان در جایی نخواهند دید.

*ساعت نفیس

بسیاری از افراد علاقه خاصی به ساعت و داشتن یک کلکسیون کامل از آن دارند؛ پس می‌توانید ساعت را هم به لیست پیشنهادی خود اضافه کنید. ساعت‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توان آن را به دو شکل مختلف مچی یا حتی دیواری به کارکنان اهدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من