چگونه هدیه تبلیغاتی در تبدیل مشتریان به سفیر برند کمک می‌کند؟

چگونه هدیه تبلیغاتی در تبدیل مشتریان به سفیر برند کمک می‌کند؟
در این مقاله میخوانید

اکثر روش‌های تبلیغاتی برای معرفی برند و محصولات به مشتری کاربرد دارند و ارزش افزوده‌ای به جز این مورد به آن‌ها ارائه نمی‌کنند. هدیه تبلیغاتی از این قاعده مستثنی‌ست. هدایای تبلیغاتی ابزارهایی هستند که در کنار معرفی برند، برای مشتریان کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته میزان کاربردی بودن هدیه، به انتخاب شما و شناختی که از مخاطبان دارید، بستگی دارد. بعضی از هدایای تبلیغاتی کاربردهای منحصر به فردی دارند، اما بعضی دیگر عمومی هستند و برای همه به کار می‌آیند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که هدیه تبلیغاتی چه مزیت‌هایی برای برند شما دارد و چطور می‌توانید با یک هدیه مشتریان را به سفیران برند خود تبدیل کنید.

۵ مزیت ارائه هدیه تبلیغاتی به مشتریان

به طور کلی تبلیغات وظیفه معرفی برندها و محصولات به بازار هدف را برعهده دارند و به شیوه‌های مختلفی هم انجام می‌شوند. تبلیغ‌ها همه جا دیده می‌شوند؛ از کناره اتوبان‌ها گرفته تا شبکه‌های اجتماعی. انتخاب بهترین شیوه تبلیغاتی ممکن نیست؛ زیرا هرکدام از آن‌ها به شیوه خاص خود اثرگذار هستند و عملکرد منحصر به فردی دارند. ارائه هدیه تبلیغاتی علاوه بر مزایای عمومی تبلیغات، مزایای منحصر به فردی هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. هدیه تبلیغاتی مشتری را به سفیر برند شما تبدیل می‌کند

وقتی هدیه تبلیغاتی که اهدا می‌کنید، یک ابزار کاربردی باشد، مخاطب از آن استفاده می‌کند. در نتیجه دوستان و آشنایان، هدیه را می‌بینند. اگر این افراد درباره هدیه صحبت کنند، مشتری شما درباره تجربه‌ای که با خرید از برند شما داشته توضیح می‌دهد و احتمالا برای آن‌ها داستان دریافت این هدیه تبلیغاتی را تعریف می‌کند. در این صورت، مشتری به سفیر برند شما تبدیل شده و بدون اینکه مجبور به این کار باشد، برای شما تبلیغ می‌کند. مخاطبان هم بخاطر اعتمادی که به او دارند، احساس خوبی نسبت به برند شما پیدا می‌کنند و احتمالا در صورت نیاز به محصولات شما، به سراغ برند خودتان می‌آیند.

۲. هدیه کاربردی، برند شما را در موقعیت‌های گوناگون به افراد مختلف نشان می‌دهد

بعضی از تبلیغات جایگاه مشخصی دارند. مثلا بیلبوردها در کنار راه‌ها دیده می‌شوند و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هم در فضاهایی مانند اینستاگرام هستند. مردم عادت دارند که در این موقعیت‌ها تبلیغ ببینند؛ به همین دلیل در بسیاری از مواقع از آن‌ها عبور می‌کنند و توجهی نشان نمی‌دهند. اما هدایای تبلیغاتی معمولا در کاربردهای روزمره دیده می‌شوند. مثلا اگر سایه‌بان ماشین به عنوان هدیه‌ای تبلیغاتی اهدا کرده باشید، برند شما در محله‌ها و خیابان‌ها دیده خواهد شد؛ جایی که هیچ تبلیغ دیگری وجود ندارد. در نتیجه تأثیر آن در ذهن مشتری بیشتر خواهد بود.

۳. هدیه تبلیغاتی هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم روی برندسازی تأثیر دارد

تأثیر مستقیم هدیه تبلیغاتی روی کسانی که این هدایا را دریافت کرده‌اند، دیده می‌شود. برند شما در ذهن این افراد ثبت می‌شود و هروقت به محصولی نیاز داشته باشند، از برند شما خرید می‌کنند. تأثیر غیرمستقیم این هدایا روی برندسازی هم زمانی ایجاد می‌شود که مشتری از وسیله استفاده می‌کند و دیگران آن را می‌بینند.

وقتی وسیله‌ای که نام و لوگوی برند شما روی آن حک شده، استفاده می‌شود، افراد بسیاری با برندتان آشنا خواهند شد. مثلا ممکن است اعضای خانواده هدیه‌گیرنده، هرروز هدیه‌تان را ببینند و برندتان به صورت ناخودآگاه در ذهنشان تکرار شود. در نتیجه وقتی به مراکز فروش می‌روند و برند شما را می‌بینند، احساس آشنایی نسبت به آن دارند و با احتمال بیشتری آن محصولات را خریداری میکنند.

۴. هدیه دادن رسم قشنگی است که ارتباط بین شما و مخاطبانتان را تقویت می‌کند

همه افراد از هدیه گرفتن خوشحال می‌شوند؛ به خصوص اگر این هدیه وسیله‌ای باشد که به کارشان می‌آید. مشتریان وقتی چنین ابزارهایی را به عنوان هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کنند، احساس بهتری نسبت به برند شما خواهند داشت. حتی ممکن است برای جبران این هدیه، از برند شما خرید کنند. در علم مدرن برندینگ، برقراری ارتباط با مشتری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که کسب و کارها باید به آن توجه داشته باشند. مردم محصولات مورد نیازشان را از برندی می‌خرند که دوستش دارند و بصورت غیر مستقیم به سفیر برند شما تبدیل میشوند.

۵. هدیه تبلیغاتی شما را در ذهن مشتریان ماندگار می‌کند

اگر هدیه تبلیغاتی ارزشمندی به مشتری ارائه بدهید، آنقدر در ذهن او ماندگار خواهید شد که شاید حتی سال‌ها بعد هم از آن هدیه و برند شما صحبت کند! ارزشمند بودن هدیه، فقط به معنی قیمت بالای آن نیست. همین که نیاز مخاطبتان را بشناسید و هدایای تبلیغاتی خود را متناسب با آن ارائه کنید، یعنی هدیه ارزشمندی به آن‌ها اهدا کرده‌اید. به عنوان مثال هولدر رومیزی گوشی هزینه زیادی ندارد، اما اگر مخاطبان شما جوانان و افرادی هستند که روزانه زمان زیادی را پشت سیستم و میز می‌گذرانند، این هدیه کاربردی در ذهنشان ماندگار خواهد شد.

مشاهده محصولات: انواع هولدر

خرید هدیه تبلیغاتی هزینه است یا سرمایه‌گذاری؟

بسیاری از افراد بخاطر هزینه زیاد هدیه تبلیغاتی از این روش موثر استفاده نمی‌کنند. تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۱ انجام شد، نشان می‌دهد ۹۴ درصد از مشتریان دریافت هدیه تبلیغاتی را به سایر متدها ترجیح می‌دهند و از برندهایی که این هدایا را ارائه می‌دهند، خرید می‌کنند.

اگر درصدی از افرادی که به آن‌ها هدیه تبلیغاتی اهدا کرده‌اید هم بازگشت داشته باشند و خرید کنند، هزینه‌ای که برای این هدایا پرداخت کرده‌اید جبران خواهد شد و سود هم به دست می‌آورید. البته ارائه این هدایا به برنامه‌ریزی نیاز دارد. بدیهی است که اگر بودجه زیادی را بدون برنامه‌ریزی به این کار اختصاص بدهید، احتمالا مجبور خواهید شد همه سودی که به دست می‌آورید را برای جبران این هزینه‌ها صرف کنید. چیدن کمپین تبلیغاتی به مهارت و تخصص در زمینه تبلیغات و چیدن استراتژی درست نیاز دارد. کارشناسان خبره اریسا با تجربه ای که در زمینه فروش هدایای تبلیغاتی دارند میتوانند با در نظر گرفتن بودجه تبلیغاتی شما پیشنهادات جذابی ارائه بدهند.

💥 52906 021 | 1 500 500 0939 💥

ویژگی بهترین هدایای تبلیغاتی

وقتی صحبت از هدیه تبلیغاتی می‌شود، بسیاری از افراد به سررسید و خودکار فکر می‌کنند، اما تنوع این محصولات بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. هدیه تبلیغاتی می‌تواند هر وسیله‌ای باشد؛ حتی بعضی از برندها به سراغ محصولات دیجیتال و الکترونیکی می‌روند.

مشاهده محصولات: هدیه های الکترونیکی

بهترین هدیه تبلیغاتی محصولی است که نیاز مخاطبان شما را برآورده کند. بعضی از هدایا جنبه عمومی دارند و برای همه کاربردی هستند. مثلا لیوان‌های تبلیغاتی معمولا برای همه افراد مناسب هستند. اما بعضی از محصولات برای گروه خاصی مناسب هستند؛ مثلا شرکت اسنپ که با راننده‌ها در ارتباط است، به عنوان هدیه، سایه‌بان اهدا می‌کند.

کیفیت هدیه تبلیغاتی هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. دقت کنید که مشتری بر این تصور است که هدیه ارائه شده از برند شماست؛ بنابراین اگر محصول بی‌کیفیتی به او اهدا کنید، تصور می‌کند محصولات خودتان هم به همان اندازه نامرغوب هستند و تأثیر معکوس می‌گیرد. حتی اگر وسیله کوچکی مثل خودکار را به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه می‌دهید، مطمئن باشید کیفیت خوبی دارد، روان می‌نویسد و می‌تواند برای کاربردهای روزمره مورد استفاده قرار بگیرد.

انتخاب هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هدایای تبلیغاتی در هر نوعی که باشند، روی ذهن مخاطب تأثیر مثبت اولیه را می‌گذارند. اما هدایای خلاقانه، بیشتر در ذهن مشتریان باقی می‌مانند و حتی به یک خاطره برای آن‌ها تبدیل می‌شوند. برای انتخاب هدیه تبلیغاتی خلاقانه، باید به بودجه‌ای که در اختیار دارید هم توجه داشته باشید. وقتی محصولاتتان ارزش قیمتی بالایی دارد، انتخاب یک وسیله لوکس مانند پاوربانک یا حتی تلفن همراه به عنوان هدیه تبلیغاتی، منطقی است. اما برای برندهایی که محصولاتشان ارزان‌تر هستند، باید وسایلی مثل جعبه‌های پذیرایی، صنایع دستی و مواردی از این قبیل را به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه کرد.

مشاهده محصولات: انواع هدیه های چرمی

در انتخاب هدیه محدودیت نداشته باشید. هر وسیله‌ای که مخاطب هدف شما ممکن است از آن استفاده کند، یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود. به عنوان مثال بعضی از برندها کیف‌های چرمی یا ست اداری به عنوان هدیه اهدا می‌کنند. این وسایل برای کارمندان و مدیران کاربردی هستند و در محل کارشان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه برندهای تبلیغ‌کننده به افرادی با زمینه شغلی مشابه معرفی می‌شوند و برندسازی غیرمستقیم صورت می‌گیرد.

کلام آخر

در این متن، توضیحاتی درباره اهمیت برندسازی با استفاده از هدیه تبلیغاتی و مزیت‌های این روش توضیح دادیم. هدایای تبلیغاتی تنوع بالایی از نظر نوع و قیمت دارند. در نتیجه همه کسب و کارها می‌توانند متناسب با بودجه، سلیقه مشتریان و سایر معیارهایی که در نظر دارند، هدیه‌ای کاربردی برای مشتریانشان در نظر بگیرند. در کنار انتخاب نوع هدیه، به کیفیت چاپ یا حکاکی برند و لوگوی خود روی محصول هم توجه داشته باشید. برند شما نه باید آنقدر واضح باشد که در نگاه اول مشخص کند محصول مورد استفاده، یک هدیه تبلیغاتی است و نه باید آنقدر کوچک یا ناپیدا باشد که اصلا دیده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من