توقعات مدیران از یک هدیه مناسب چیست؟

در این مقاله میخوانید

انتخاب هدیه مدیریتی یکی از سخت‌ترین انتخاب‌هاست. در انتخاب هدیه‌های دوستانه یا مناسبتی شما به خوبی از سلیقه و نیازهای فرد مقابلتان آگاهید؛ اما در چنین مواردی افراد معمولا شناخت خاصی از سلیقه و نیازهای مدیران ندارند. هرچند که اهدای گیفت به خودی خود ارزشمند و خوشحال کننده است؛ اما دریافت یک گیفت کاربردی و متناسب تأثیر بیشتری بر افراد خواهد داشت.

در این مقاله در خصوص توقعات مدیران از یک هدیه مناسب صحبت کردیم. تنها با توجه به این نکات می‌توانید بهترین هدیه را برای مدیرتان تهیه کرده و او را خوشحال نمایید.

اهمیت اهدای هدیه به مدیران سازمان

در ابتدا بهتر است که از اهمیت خرید هدیه برای مدیران آگاهی داشته تا لزوم آن را بهتر درک کنید. اهدای هدیه مدیریتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از جهات مختلفی منجر به شکل گرفتن پیوند عمیقی بین مدیر و سازمان خواهد شد:

افزایش روحیه و احساس ارزشمندی

هرکسی نیاز دارد که در محیط کاری دیده شود و به او نگاه ارزشمندی داشته باشند. افرادی که حس ارزشمندی و کارایی بیشتری در محیط کار دارند، به وظایفشان بهتر عمل می‌کنند و بهره وری سازمان را هم بالاتر می‌برند. اهدای یک گیفت نفیس به مدیران منجر می‌شود که بهتر نقش خود را درک کنند. با افزایش روحیه و احساس ارزشمندی کیفیت روابط حرفه‌ای هم می‌شود.

تقویت تعهد به سازمان

تقریبا همه سازمان‌ها ماهیت سیستمی دارند و فعالیت‌های هر شخصی به شخص دیگر وابسته است؛ به همین خاطر واجب است که هر کس وظایف کاری خودش را به بهترین نحو اجرا کند. مدیران باید نظارت دقیقی به این چرخه داشته و آن را مدیریت کنند؛ بنابراین درمی‌یابیم که آن‌ها تا چه اندازه برای سازمان مهم هستند. با توجه به این قضیه، تعهد مدیران به سازمان بسیار مهم می‌شود و بهتر است به تدابیری جهت افزایش تعهد آن‌ها اندیشید. یکی از این موارد اهدای هدیه مدیریتی است؛ چرا که باعث می‌شود یک مدیر جایگاه خودش را در محیط کاری ارزشمندتر ببیند و تعهد بیشتری پیدا کند.

ساخت فضای کاری مثبت

داشتن یک فضای کاری مثبت منجر به بازدهی بالاتر افراد می‌شود. با اهدای هدایای مدیریتی فضای کاری کیفیت بالاتری پیدا می‌کند و مدیران با درک جایگاه خود، می‌توانند به روابط کاری عمق بیشتری ببخشند. از سمت دیگر با تقویت روابط تعارضات کمتر شده و افراد به شکل بهتری با مدیران به فعالیت‌های کاری و گروهی می‌پردازند.

هدیه‌ای مناسب برای مدیران چه اصولی دارد‌؟

انتخاب هدیه برای هر فرد و در هر مناسبت اصول خاصی دارد که باید رعایت شود؛ وگرنه افراد سطح رضایت مطلوبی از هدیه کسب نخواهند کرد. در خصوص تهیه هدیه برای یک مدیر باید به چهار اصل مهم توجه کرد. این چهار اصل می‌توانند تضمین دهنده رضایت بالای مدیران از دریافت هدیه باشند.

* ارزش مادی بالا

بی شک باید هدیه‌ای برای مدیر خود انتخاب کنید که ارزش مادی  بالایی داشته باشند. درست است که دریافت هدیه در هر حال خوشحال کننده خواهد بود؛ اما باید به شرایط و موقعیت افراد هم توجه نمود. نکته دیگر اینکه ممکن است برخی افراد از دریافت یک هدیه با کيفيت کم و قیمت پایین، سوء برداشت داشته باشند و تصور کنند که ارزششان در نظر گرفته نشده است.

*نمادی برای قدردانی از مدیر

هدیه باید حتما نمادی برای قدردانی از مدیر باشد. برای نشان دادن قدردانی حتما هدیه‌ای تهیه کنید که علاوه بر ارزش مادی، به ارزش معنوی آن هم توجه شود. توجه به بعد معنوی هدیه به افراد نشان از قدردانی و توجه داشتن بر جزئیات هدیه می‌دهد. بهتر است که برای نشان دادن بعد معنوی هدیه به سراغ وسایل نفیس و هنری بروید یا لوازمی مرتبط با کار مدیر تهیه کنید.

*طراحی و پکیجینگ مناسب

خیلی از افراد نسبت به اهمیت طراحی و پکیجینگ هدیه‌ها آگاه نیستند. پکیجینگ یک هدیه مدیریتی باید تا حد ممکن از طراحی متناسب با هدیه برخوردار بوده و همچنین ابعاد صحیحی داشته باشد. یک نکته مهم دیگر این است که در هنگام بسته بندی، به همراه هدیه یک کارت پستال حاوی جملات شخصی سازی شده در جعبه قرار دهید. این کار باعث می‌شود که مدیر با خواندن آن خوشحالی بیشتری  تجربه کنند.

*ماهیت متعارف و رسمی

هدیه‌‌ای که برای مدیرتان درنظر گرفتید، باید ماهیت متعارف و رسمی داشته باشد. با عدم دقت به این مسئله شما نامناسب‌‌ترین انتخاب را خواهید داشت. مثلا خرید یک لباس برای مدیر به هیچ وجه متناسب با شأن کاری و هویت او نیست. هدیه‌های کاری باید در چارچوب خاصی انتخاب شوند وگرنه نتیجه عکس می‌دهد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم این هدیه‌ها در ساعات کاری و در طی یک مراسم تقدیر هرچند کوچک اهدا شود تا رسمیت هدیه بالاتر برود.

پیشنهاد‌های ما در خصوص بهترین هدایا برای مدیران

صنایع دستی اریسا محصولات متنوعی برای عرضه دارد که خیلی از آن‌ها می‌توانند برای هدیه دادن به مدیران انتخاب بسیار مناسبی باشند. در ادامه به تعدادی از این هدیه‌ها اشاره کردیم. در صورت علاقه بیشتر با جست و جو در سایت موارد دیگری نیاز پیدا می‌کنید که می‌تواند موردپسندتان قرار بگیرد.

  • ست هدیه چرم

هدیه‌های چرمی، اولین پیشنهاد اریسا به شماست. ست هدیه چرم از لوازمی مانند کمربند، کیف پول، جاکارتی، جاعینکی و مواردی از این قبیل تشکیل شده است. کیفیت طراحی چرم‌های اریسا بالا است و لوازم چرمی تا سال‌ها کیفیت اولیه خود را حفظ خواهند کرد.

  • ظروف فیروزه کاری

ظروف فیروزه تنها یک ظرف محسوب نمی‌شوند، این ظروف طراحی ظاهری بسیار چشمگیری داشته و با جزئیات و ظرافت بالا طراحی شده است. انواع قندان، گلدان، گلاب پاش، ست چای‌خوری با بالاترین کیفیت در اریسا موجود است که مطمئنا حداقل یکی از آن‌ها نظر شما را جلب می‌کند.

  • ست هدیه الکترونیکی

مدیران به وفور از لوازم الکترونیکی استفاده می‌کنند؛ پس می‌توانید ست هدیه الکترونیکی را هم در میان گزینه‌هایتان قرار بدهید. این ست‌ها شامل لوازمی مثل پاور بانک، ساعت، هدفون، بلندگوی بلوتوثی می‌شود. ست هدیه الکترونیکی ارزش بالایی داشته و هدیه‌ای متناسب با شأن مدیر خواهد بود.

  • قاب و تابلو

آثار هنری یکی از بهترین هدایای مدیریتی هستند چرا که علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی دارد و محیط را دگرگون می‌کند. قاب و تابلوهای سنتی اریسا در تنوع زیادی عرضه شده است. از انواع هنر خاتم کاری، فیروزه کاری، کاشی کاری، میناکاری و… در این تابلو‌ها استفاده شده که هرکدام جلوه بی نظیری دارند.

  • گل رز جاویدان

گل رز جاویدان می‌تواند بهترین انتخاب برای مدیران خانم باشد. این گل‌ها با طبیعت پیوند عمیقی دارند و می‌تواند حس خوبی به فرد دریافت کننده هدیه دهد. همچنین ماندگاری آن نیز بالا بوده و تا سالیان سال بدون کوچکترین تغییری باقی خواهد ماند. علاوه بر این به کوچکترین نگهداری هم نیاز ندارد.

💥مطالعه بیشتر: چه رنگ‌هایی از گل رز جاویدان در بازار موجود است؟

  • بسته‌های سلامت

اریسا گیفت بسته‌های سلامت متعددی از انواع دمنوش تا لوازمی مثل تب سنج، فشار سنج و دستگاه سنجش قند ارائه می‌دهد. این هدیه، برای مدیران جالب توجه به نظر می‌آید چرا که هم کاربردی بوده و هم از ارزش زیادی برخوردار است.

 شرکت اریسا؛ مرجع هدایای نفیس مدیریتی

شرکت اریسا یکی از پیشرو‌ترین کسب و کارهاست که در در هر مناسبت و به هر بهانه‌ای می‌تواند یک هدیه مناسب به شما اهدا کند. ظرافت، دقت، کارایی و کیفیت چهار اصل اساسی محصولات ما است و سعی کردیم با ترکیب اِلِمان‌های سنتی و اصیل ایرانی با طراحی‌های مدرن، لوازمی کاربردی ارائه دهیم. شما می‌توانید در هر تعداد، هدیه‌ مورد نظرتان را سفارش داده تا کمترین زمان و بهترین بسته بندی به دست شما برسانیم. حتی اگر در انتخاب هدیه‌ها مردد هستید می‌توانید از ما مشاوره رایگان دریافت کرده تا با همفکری یکدیگر بهترین هدیه را برای مدیرانتان تهیه کنیم.

مشاهده محصولات: انواع هدیه مدیریتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من