چطور بودجه خود را برای تهیه هدیه تبلیغاتی مدیریت کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مقاله میخوانید

هدیه تبلیغاتی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است که شرکت‌ها برای برندینگ و گسترش نام برند خود در بین مشتریان انجام می‌دهند. تأثیرگذاری این روش بازاریابی به حدی است که تقریباً تمام شرکت‌ها چه کوچک و چه بزرگ از آن استفاده می‌کنند اما مشکل زمانی شروع می‌شود که بدون هیچ استراتژی مدیریت هزینه‌ای، اقدام به خرید هدیه تبلیغاتی کنیم. در چنین مواقعی شرکت‌ها احتمالاً به جای دست‌یابی به نکات مثبت تبلیغاتی، بیشتر دچار ضرر و زیان مالی می‌شوند. البته با توجه به سابقه برند، بزرگی شرکت و نوع کسب‌وکار، مدیریت هزینه هدیه تبلیغاتی در هر شرکت متفاوت است و نمی‌توان برای تمام کسب‌وکارها به یک جواب کلی رسید. بر همین اساس در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که چطور بودجه خود را برای خرید هدیه تبلیغاتی مدیریت کنید.

 چرا برای خرید تبلیغات به استراتژی و مدیریت بودجه نیاز داریم؟

مسلماً منابع مالی یک شرکت برای بازاریابی، مبلغ معینی است که معمولاً با توجه به میزان درامد شرکت و اهداف موردنظر تعیین می‌شود. هزینه تهیه هدیه تبلیغاتی بخشی از این بودجه بازاریابی است و باید در جهت اهداف کلی بازاریابی شرکت و مطابق با درامد شرکت محاسبه شود. هرگونه مغایرت در تهیه هدیه تبلیغاتی با استراتژی بازاریابی شرکت به معنای دور ریختن پول و سرمایه است و مسلماً تأثیرگذار نخواهد بود. نکته مهم این است که حتماً قبل از خرید و تهیه هدایای تبلیغاتی کل بودجه موردنظر خود را تعیین کنید تا برنامه‌ریزی‌ها براساس آن انجام شود و درنهایت شرکت دچار دردسر و ضرر مالی نشود. به کمک استراتژی مدیریت هزینه می‌توانید به بهترین نتایج تبلیغاتی برسید حتی اگر از نظر بودجه دچار محدودیت باشید.

چگونه بهترین هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟

به ‌طور کلی مهم‌ترین پارامتر در تبلیغات مشخص کردن هدف است. به این ترتیب هرچه برای خرید هدیه تبلیغاتی هدفمندتر باشید راحت‌تر می‌توانید بودجه خود را مدیریت کرده و به اهداف تبلیغاتی خود برسید. فرقی نمی‌کند بودجه تبلیغاتی زیاد یا کمی داشته باشید. موارد زیر به شما کمک می‌کند تا با توجه به بودجه خود بهترین هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنید:

  • هدف

در وهله اول تهیه هدیه تبلیغاتی باید هم‌راستا با استراتژی کلان شرکت شما باشد. در وهله دوم باید مشخص کنید هدف تهیه هدیه تبلیغاتی شما چیست و مخاطب هدف شما کیست؟ هدف شما فروش مستقیم است یا برندسازی یا اینکه برای مناسبت خاصی هدیه می‌دهید. یا اینکه مخاطب هدف شما از چه طبقه‌ای هستند؟ آیا از مشتریان قبلی شما هستند یا افرادی هستند که در یک نمایشگاه تجاری شرکت می‌کنند. بدون تعیین هدف بودجه‌بندی مناسب برای تهیه هدیه تبلیغاتی دشوار خواهد بود.

هدف در هدیه تبلیغاتی

  • انتخاب بهترین روش

با مشخص شدن هدف می‌توانید بودجه موردنظرتان را برای تهیه هدیه تبلیغاتی مدیریت کنید. مثلاً اگر هدف شما مشتریانی هستند که یک‌بار از شما خرید کرده‌اند می‌توانید از هدایای ارزان‌تر به‌عنوان هدیه تشکر استفاده کنید. مهم‌ترین مساله این است که بتوانید مناسب‌ترین هدیه تبلیغاتی خود را در زمان مناسب به دست کاربران هدف برسانید.

  • موفقیت‌های پیشین

موفقیت‌ و شکست‌های قبلی در تهیه هدیه تبلیغاتی می‌تواند کمک بزرگی برای مدیریت هزینه شما باشد. تکرار معیارهای موفقیت و عدم استفاده از روش‌های شکست خورده، یک گام شما را به جلو خواهد برد. البته همیشه بخشی از بودجه تبلیغات را برای موارد غیرقابل‌پیش‌بینی در نظر بگیرید.

  • میزان تأثیرگذاری

اگر بتوانید هدایای تبلیغاتی خود را مطابق با مخاطب هدف خود انتخاب کنید به بیشترین میزان تأثیرگذاری خواهید رسید. در چنین مواقعی مسلماً همواره به یک هدیه تبلیغاتی گران نیاز نخواهید داشت. هرچند در مواقعی با توجه به سود نهایی چاره‌ای جز هزینه بیشتر نخواهید داشت.

 بودجه هدیه تبلیغاتی خود چگونه هزینه کنیم؟

در ادامه چند مورد از بهترین استراتژی‌ها برای تهیه هدیه تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم:

*هدیه تبلیغاتی برای معرفی برند در نمایشگاه‌ها

فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید. در هر نوع کسب‌وکاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی وجود دارند که یک موقعیت مناسب برای تبلیغات برندتان به شمار می‌روند. ارائه هدایای تبلیغاتی در این نمایشگاه‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای آشنا کردن دیگران با برند و کسب‌وکارتان است. چراکه افراد در این نمایشگاه‌ها عموماً مشتریان بالقوه یا افراد فعال در حوزه کاری شما هستند. خرید یک هدیه ارزان ولی مرتبط و کاربردی به‌راحتی می‌تواند نام برندتان را در بین این افراد گسترش دهد. پیشنهاد میکنیم مقاله 5 نکته کلیدی در انتخاب گیفت نمایشگاهی را مطالعه کنید.

مشاهده محصولات: گیفت های نمایشگاهی

*هدیه تبلیغاتی برای قدردانی

خرید هدیه تبلیغاتی برای قدردانی معمولاً متناسب با مناسبت‌های گوناگون است که می‌تواند برای کارمندان شرکت و مشتریان قدیمی انجام شود. این هدایا می‌تواند از یک سررسید در آغاز سال تا پک هدیه شب یلدا را شامل شود.

*هدیه تبلیغاتی برای برندسازی

شما با توجه به هدف، مخاطب، میزان بودجه‌تان و سابقه برندتان می‌توانید هدایای تبلیغاتی ارزان و یا هدایای لاکچری و گران‌تری را تهیه کنید. مسلماً همواره هدایای تبلیغاتی گران تأثیرگذارتر نیستند و باید دقت کنید که برای چه مخاطبی و به چه منظوری هدیه تبلیغاتی می‌خرید. هم‌چنین به کار بردن خلاقیت در هدایای تبلیغاتی می‌تواند نسبت به یک هدیه گران تأثیری چندین برابر داشته باشد.

💥مطالعه بیشتر: نقش هدایای تبلیغاتی در برندسازی و مارکتینگ

برای خرید هدیه تبلیغاتی چقدر هزینه کنیم؟

هزینه تهیه هدایای تبلیغاتی در ردیف بودجه بازاریابی شرکت قرار می‌گیرد. بودجه بازاریابی با توجه به سابقه و میزان درامد شرکت تعیین می‌شود که معمولاً در شرکت‌های باسابقه حدود 15 تا 20 درصد و برای شرکت‌های با سابقه کمتر از 5 سال در حدود 5 الی 15 درصد از درامد است. اینکه می‌خواهید چه میزان از این بودجه را صرف خرید هدیه تبلیغاتی کنید به هدف و نوع هدیه شما بستگی دارد. برای خرید بهترین هدایای تبلیغاتی مطابق با بودجه و کسب‌وکارتان می‌توانید با کارشناسان اریسا تماس گرفته و از مشاوره رایگان استفاده کنید و یا از طریق لینک، از میان صدها هدیه تبلیغاتی مدیریتی، هدیه تبلیغاتی لوکس و لاکچری، هدیه تبلیغاتی اقتصادی هدیه مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خرید اینترنتی کنید و درب منطل تحویل بگیرید.

مشاهده محصولات: انواع هدیه تبلیغاتی

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین پارامترها در مدیریت بودجه خرید هدیه تبلیغاتی دسترسی به انواع هدایای متناسب با کاربری‌های مختلف است. اریسا با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای انواع کسب‌وکارها و مناسبت‌ها به شما کمک می‌کند تا هدیه تبلیغاتی مناسب برندتان را انتخاب کنید. تنوع بالای محصولات با قیمت‌های مختلف و هم‌چنین امکان سفارشی‌سازی هدایا باعث می‌شود به‌راحتی بتوانید متناسب با بودجه سازمانتان بهترین هدایای تبلیغاتی را تهیه کنید. برای دریافت مشاوره پیرامون خرید بهترین هدیه تبلیغاتی می‌توانید با شماره‌های 09395005001 و 02152906 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من