راهنمای خرید هدیه برای علاقمندان به عکاسی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
هدیه روز عکاس
در این مقاله میخوانید

در تاریخ 19 آگوست (اوت) سال 1837 میلادی لویی داگر و ژوزف نیسفور فرانسوی اولین فرایند عکاسی به نام « داگرئوتیپ » را اختراع کردند. داگرئوتیپ اولین روش ثبت تصاویر دائمی روی سطوح حساس به نور است؛ از این رو آکادمی علوم فرانسه این تاریخ را به نام روز عکاسی اختصاص داد. 28 مرداد سال 1389 کاوه بغدادچی سردبیر سایت عکاسی با انتشار مقاله­ای با عنوان روز جهانی عکاسی آن را به عکاسان تبریک گفت و از آن سال به بعد هر ساله این روز به همین مناسبت جشن گرفته می­شود.

انتخاب هدیه روز عکاس چالش بزرگی است، خوشحال کردن دوست یا عزیزی که بیشترین سرگرمی او عکاسی و سفر به دنیای جذاب سوژه‌­ها و رنگ­‌هاست کار شما را سخت می­کند. عکاس هنرمندی است که دنیا را از دریچه دیگری می­بیند شاید یک تصویر یا اتفاق به ظاهر ساده برای او سوژه­ای ناب باشد و بتواند از آن یک اثر هنری ماندگار خلق کند. این روحیه لطیف و ظریف با دادن هدایای عادی شگفت­زده نمی­شود و باید انتخابی خلاقانه داشت تا شادی را به او هدیه دهیم.

هدیه روز عکاس

لیست بهترین هدیه برای عکاس

بشر از زمان پیدایش تمدن تا عصر حاضر به فراخور امکاناتی که داشته با دادن هدیه سعی در خوشحال کردن و ایجاد صمیمت دیگران داشته است. پیروی از این سنت بهانه‌­ای است برای ابراز عشق و علاقه به آنان که دوستشان داریم. انتخاب بهترین کادو برای عکاسان شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسید زیرا کاربردی‌­ترین هدیه برای آنان تجهیزات و لوازم جانبی عکاسی است که بسیار گران­قیمت بوده و شاید هر کسی توان خرید آن را نداشته باشد.

اگر کمی هوشمندانه و متفکرانه به این مسئله توجه کنیم به این نتیجه می­رسیم که با صرف کمی زمان و ایده­‌های ناب می­توان هدیه‌ای ارزشمند را خریداری کرد. توجه به بعضی فاکتورها مانند ویژگی­‌های شخصیتی، سلایق، سبک هنری، روحیات، علاقمندی­‌ها و نیاز­های هدیه گیرنده به شما در انتخاب و خرید یک هدیه خوب کمک می­کند.

  • کارت حافظه

فرقی ندارد که قصد خرید هدیه برای عکاس هنری، خبری، ورزشی یا حیات­‌وحش را دارید؛ یک عکاس همیشه به کارت حافظه نیاز دارد. امروزه بیشتر عکاسان از کارت­های حافظه SD استفاده می­کنند، یک کارت 64 گیگابایت کلاس 10 قابل استفاده در هر دوربینی است و آن را به بهترین کادو برای عکاسان تبدیل می­کند.

  • کیت تمیز­کننده لنز

تمیز نگه­داشتن لنز برای هر عکاس مهم و ضروری است تا بتواند تصاویر زیبا و با کیفیت را عکاسی و ثبت کند. انتخاب یک هدیه عالی و کاربردی برای عکاسان کیت تمیزکننده لنز است که شامل یک پارچه تمیزکننده میکروفایبر، دمنده و قلم تمیزکننده بوده و بدون ­‌شک او را خوشحال خواهد کرد

  • کیت تمیز­کننده دوربین

از دیگر انتخاب­‌های شما برای خرید هدیه روز عکاس کیت تمیز­کننده دوربین است که شامل محلول تمیز­کننده، سواب تمیز­کننده، پارچه میکروفایبر، قلم لنز و دمنده هوا است. این کیت مناسب پاک کردن گرد و غبار لنز، آینه دوربین، بدنه دوربین، پاک­سازی لکه­‌ها از روی حس­گر دوربین است که علاوه بر از بین بردن آلودگی­‌ها طول عمر دوربین را نیز افزایش می­دهد.

  •  نگهدارنده کارت حافظه

یکی از وسایلی که عکاسان همشه با خود حمل می­کنند کارت حافظه است که حفاظت از آن بسیار مهم و حیاتی است. زیرا آن­ها مجبور هستند در هر شرایط آب­ و هوایی و بحرانی عکاسی کنند پس مهم است که کارت­‌های حافظه از هر آسیبی در امان باشند. خرید یک محفظه نگهدارنده کارت حافظه ایده­ای عالی و مقرون‌به‌صرفه است که نیاز هر عکاسی را تامین می­کند.

  • کیف لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی عکاسی همیشه دست و پا گیر هستند به همین خاطر عکاس­ها دوست دارند کیفی داشته باشند که وسایل­شان را مرتب و منظم در آن بگذارند تا در هنگام استفاده به راحتی دسترسی داشته باشند. داشتن یک کیف سازمان‌دهنده برای قراردادن کارت حافظه، باتری، شارژر و دیگر لوازم جانبی دوربین انتخاب مناسب و خلاقانه­ برای خوشحال کردن یک عکاس است.

  • سه پایه دوربین

سه­پایه و تک­پایه عکاسی به تعبیری عصای دست عکاس برای ثبت عکس­های زیبا و شگفت­انگیز است. در خرید سه­پایه توجه به  وزن آن بسیار مهم است هر قدر وزن آن بیشتر باشد استفاده و حمل و نقل آن دشوار است به‌ویژه برای افرادی که مدام در سفر هستند. دیگر عنصر مهم ارتفاع آن است که باید با قد عکاس تناسب داشته باشد تا بتواند عکس­های زیبا و باکیفیت را ثبت کند.

هدیه روز عکاس

  • لوازم جانبی عکاسی

لوازم جانبی عکیس بسیار متنوع هستند و خیال شما را بابت خرید یک هدیه خاص و به یادماندنی راحت کرده اند. انواع لنز، درپوش و محافظ لنز، فیلتر لنز، قاب عکس دیجیتال، مجموعه حلقه آداپتور، دسته دوربین، چاپگر موبایل و پوشش ضدآب دوربین انتخاب­‌های خوبی برای هدیه دادن به مناسبت روز عکاس است.

  • نور ثابت عکاسی

اگر به دنبال انتخاب بهترین کادو برای عکاسان هستید نور ثابت عکاسی گزینه خوبی برای این مناسبت است. نور ثابت عکاسی و فیلم­برداری تکنولوژی جدیدی است که به‌طور ثابت و پیوسته نور تولید می­کند. این نور­ها قابلت کنترل دما را دارند و با خیال راحت می­توان آن را به سوژه نزدیک کرد تا عکس­‌های تبلیغاتی، هنری و خانوادگی زیبایی را خلق کرد.

  • میکروفون حرفه‌­ای

انواع میکروفون یقه­‌ای، رومیزی، داینامیک و دوربین میکروفون­‌های حرفه‌­ا‌‌ی برای ضبط و تهیه محتواهای صوتی هستند و کار عکاسی و فیلم­برداری را برای عکاسان راحت­تر کرده است. این میکروفون­ها صداها را به سیگنال­های الکتریکی تبدیل می­کنند و به راحتی می­توان به کامپیوتر وصل کرد.

  • محصولات چرمی

انواع کیف پالتویی، جیبی، رودوشی، کمربند و جاسوئچی چرمی متناسب با سلیقه هدیه‌گیرنده انتخابی متفکرانه برای ثبت خاطره­ای زیبا و به یادماندنی است. تنوع بالای این محصولات در طرح و رنگ انتخابی جذاب برای هدیه روز عکاس است که می­توان با صرف هزینه­ای مقرون‌به‌صرفه موجبات خوشحالی او را فراهم کنید. برای خرید محصولات چرمی با تنوع قیمتی بالا کافیست به لینک زیر مراجعه کنید و اقدام به ثبت سفارش اینترنتی هدیه روز عکاس بفرمایید.

مشاهده محصولات: هدایای چرمی

  • هنرهای دست­‌سازه با موضوع عکاسی

انتخاب هدیه­‌ای که نشانه‌ای از ذوق و سلیقه یک هنرمند و ساخته دستان توانمند او باشد همیشه از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار است. انواع بند دوربین، جاکلیدی، آویز، انگشتر، دفترچه، کیف، زیورآلات و هدایایی از این دست که منقش به تصویر دوربین عکاسی باشد آن را به هدیه‌­ای ارزشمند تبدیل می­کند.

  • پک محصولات بهداشتی و سلامت

انسان ذاتا زیبایی را دوست داشته و اهمیت زیادی به سلامتی جسم و روح خود دارد. توجه به این نکته و انتخاب پک محصولات بهداشتی و سلامت در عین ساده بودن هدیه‌­ا‌‌ی منحصر به فرد برای هدیه روز عکاس است.

  • ماگ طرح لنز دوربین

یکی دیگر از گزینه­‌ها به عنوان بهترین هدیه برای عکاس خرید ماگ با طرح دوربین است. نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در لیوان فانتزی به شکل لنز دوربین تجربه­ای جذاب و وصف ناشدنی برای یک عکاس است.

کلام آخر

به‌طور کلی اگر قصد خوشحال کردن دوست عکاس و یا جشن گرفتن این مناسبت را دارید قطعا مهم­ترین دغدغه شما انتخاب هدیه روز عکاس است تا بتوانید لحظاتی ناب و شگفت­‌انگیز را ثبت کنید. یکی از نکات مهم در خرید هدیه هزینه آن است که باید متناسب با بودجه شما باشد اگر توان مالی خوبی ندارید می­توانید از هدایایی کوچک یا لوازم جانبی برای این منظور استفاده کنید. اما در صورتی که قادر به پرداخت هزینه­ بالایی دارید خرید دوربین، قلم دیجیتال، تبلیت و کالاهای دیجیتال گزینه‌­های خوبی است تا بتوانید با غافلگیر کردن هدیه‌گیرنده او را خوشحال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من