رز جاویدان چیست و چگونه باید از آن نگهداری کرد؟

رز جاودان و روش های نگهداری از آن ها
در این مقاله میخوانید

یکی از ترندترین هدیه‌هایی که در چندسال اخیر مطرح شده و افراد از دریافت آن حس خوبی می‌گیرند، رز جاویدان است. رز جاویدان نمادی از شادابی و زندگی بوده و می‌تواند در مناسبت‌های مختلفی اهدا شود.

در خصوص این گل‌ها پرسش‌های مختلفی وجود دارد که بر تصمیم گیری انتخاب آن به عنوان یک هدیه مناسب تأثیرگذار است؛ به همین خاطر این مقاله را به موضوع رز جاویدان اختصاص داده و در خصوص چگونگی نگهداری آن همه نکته‌های لازم را بیان کرده‌ایم.

گل رز جاویدان چیست؟

رز جاویدان که به آن رز مومیایی هم می‌گویند، رزهای کاملا طبیعی و شادابی هستند که تحت عملیات خاصِ هواگیری و افزودن مواد خاصی به گل آن را تا سال‌های سال ماندگار می‌کنند. در این فرآیند ظاهر گل‌ها هیچ فرقی با گذشته ندارد و همان کیفیت ظاهری خود را حفظ می‌کنند. هدیه دادن گل‌های طبیعی به افراد حس خوبی می‌دهد؛ اما ماندگاری ندارد و در مدت کوتاهی پژمرده می‌شود. به همین خاطر در سال‌های اخیر این مدل از رزها جایگزین آن شده و هدیه‌ای متناسب به شمار می‌رود.

مشاهده محصولات: انواع رز جاویدان

مزایای گل رز جاویدان

انتخاب گل‌ رز جاویدان برای هدیه دادن مزیت‌های مختلفی را به دنبال دارد. این مزیت‌ها چنین هدیه‌‌ای را منحصر به فرد می‌کند و دانستن آن به شما امکان انتخاب بهتری خواهد داد:

ماهیت طبیعی

گل‌های مصنوعی‌ را با هر ترفندی که بسازید یا تهیه کنید، روح ندارند و نمی‌توان آن را طبیعی دانست. هیچکدام از گل‌های مصنوعی به ظرافت گل‌های طبیعی نیستند و بهترینِ آن‌ها نهایتا یک کپی سطح متوسط از گل‌های طبیعی خواهند بود. گل‌های رز جاویدان از آن جهت که طبیعی هستند و صرفا مراحلی جهت مقاوم‌سازی‌ آن انجام شده است، بهترین هدیه برای افرادی هستند که به طبیعت و اِلِمان‌های آن علاقه دارند.

ماندگاری بالا

اگر بخواهید یک هدیه ماندگار و در عین حال زیبا و طبیعی تهیه کنید، احتمالا انتخاب‌های زیادی با هزینه مناسب در اختیار ندارید و باید جست و جوی زیادی انجام دهید. یکی از بهترین انتخاب‌ها، هدیه دادن گل رز جاویدان است. عمر گل رز جاویدان بالاست و شما با تهیه این گل‌ تا مدت طولانی یک هدیه با جلوه زیبا دارید که روح و طراوت را به محیط می‌بخشد.

تنوع رنگی بالا

این گل رزها در تنوع رنگی بالایی عرضه‌ می‌شوند. از رایج‌ترین رنگ رزهای جاویدان می‌توان به رز قرمز، صورتی، آبی، بنفش، نارنجی و زرد اشاره کرد. هرکدام از این رزها نمادی از یک مفهوم هستند و در مناسبت‌های مختلف کاربرد دارند. به این ترتیب دستتان در انتخاب باز بوده و برای هر فرد و مناسبتی می‌توانید یک گل ایده آل اهدا کنید.

💥مطالعه بیشتر: چه رنگ‌هایی از گل رز جاویدان در بازار موجود است؟

نحوه نگهداری رز جاویدان

همانطور که گفتیم رزهای جاویدان هدیه‌ای ماندگار و مقاوم‌اند و قرار نیست که به این راحتی جلوه خود را از دست بدهند. با اینحال نکات کوچکی برای مراقبت‌ بهتر از آن‌ها وجود دارد و در صورتی‌که آن‌ را رعایت نمایید بدون ذره‌ای تغییر می‌توانید از جلوه آن در طولانی مدت لذت ببرید:

گل رز جاویدان

  • این نوع از گل‌ها معمولا در یک باکس مخصوص از جنس شیشه نگهداری می‌شوند. باکس‌های شیشه‌ای به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر زیباتر کردن هدیه، سلامت آن را تضمین می‌کنند و مانع از تحلیل رفتن جذابیت و زیبایی آن می‌شوند؛ به همین خاطر نباید باکس را جدا کنید.
  • نور مستقیم و شدید آفتاب، باعث می‌شود که به مرور مواد مخصوص روی گلبرگ‌ها کم کیفیت شده و ظاهر بدی پیدا کند. ترجیحا آن را در جایی قرار دهید که دور از نور مستقیم باشد.
  • رز جاویدان ساختار غیرمنعطف و خشکی دارد؛ بنابراین لمس شدن آن را آسیب پذیر می‌کند. از این کار خودداری کنید. همچنین آن را در جایی قرار دهید که هیچگونه احتمال ضربه‌ یا سقوطی وجود نداشته باشد.
  • رطوبت بیش از حد نیز به کیفیت گل‌ها آسیب زده و اثرگذاری مواد مخصوص آن را کاهش می‌دهد. اگه در محیط مرطوبی زندگی می‌کنید، حتما زیر باکس لایه‌ای مانند پارچه قرار داده و میزان تماس آن با زمین و دیوار را به حداقل برسانید.
  • این گل‌ها نیاز به هیچ شست و شو و تمیزکاری ندارند؛ پس از افشاندن اسپری‌های تمیزکننده خودداری کنید. برخی از این مواد به شدت قوی هستند و بافت گل را از بین می‌برند.
  • این رزها به آبیاری نیازی ندارند. اگر تغییری در کیفیت گل مشاهده نمودید، به آن آب ندهید و عواملی مثل نور، رطوبت، باکس گل و… را بررسی نمایید.

بهترین مناسبت‌ها برای اهدای رز جاویدان

برخی از افراد به طور دقیق نمی‌دانند که بهتر است این رزها را در چه مناسبت‌هایی به دیگران تقدیم کنند. اگر به درستی بدانید که هدیه‌تان با چه مناسبت‌هایی همخوانی دارد، می‌توانید بیشترین اثرگذاری را داشته باشید. بهترین مناسبت‌ها برای اهدای رز جاویدان عبارتند از:

💥مطالعه بیشتر: رز جاویدان را به چه کسانی هدیه بدهیم؟

رویدادهای کاری

در رویدادهای کاری دلایل مختلفی وجود دارد که لازم باشد به کارمندان یا همکاران خود هدیه بدهید. مدیران معمولا در رویدادهایی مثل سالگرد تاسیس، تجلیل از کارکنان، جشن‌های پایان پروژه و… به دنبال یک هدیه خاص و به یادماندنی هستند. گل‌های رز جاویدان برای هدیه دادن در چنین مناسبت‌هایی به خصوص برای خانم‌ها یک گزینه ایده آل است. این گیفت رسمی بوده و میزان بها دادن مدیران به کارمندان را به خوبی نشان می‌دهد.

سالروز تولد و ازدواج

رزهای جاویدان نماد عشق و احساس هستند. اگر برای تولد و سالگرد‌ ازدواج به دنبال هدیه‌ای فراموش نشدنی هستید که احساساتتان را به خوبی نشان دهد، این هدیه را انتخاب نمایید. برای ایده می‌توانید یک جعبه هدیه نفیس تهیه کنید و درون آن یک کارت پستال با جملات زیبا، یک باکس رز جاویدان به همراه یک زیورآلات یا یک وسیله کاربردی نفیس تقدیم نمایید. مطمئن باشید که این هدیه می‌تواند هرکسی را خوشحال کند.

روز پدر و مادر

روز پدر و مادر، روزهای خاصی از سال هستند که هر فردی از پدر و مادرش قدردانی کرده و با یک هدیه تصمیم به خوشحال کردن آن‌ها می‌گیرد. می‌توانید در این مناسبت به جای هدیه‌های تکراری و روتین، خلاقیت به خرج داده و چنین گل‌های زیبا و ماندگاری را به آن‌ها تقدیم نمایید.

مناسبت‌های اصیل ایرانی

مناسبت‌های سنتی و اصیل ایرانی مثل عید نوروز و شب یلدا، از مناسبت‌هایی هستند که خیلی از افراد به یکدیگر هدیه داده یا با شوق دریافت هدیه به انتظار می‌نشینند. می‌توانید گل‌های رز جاویدان را به خانواده یا دوستان خود در چنین شبی تقدیم کنید. گل‌ها بخش مهمی از فرهنگ سنتی ایرانی هستند و این گیفت با چنین مناسبت‌هایی کاملا همخوانی دارد.

قیمت رزهای جاویدان

برای رزهای جاویدان نمی‌توان قیمت قطعی اعلام نمود. قیمت رز جاویدان بستگی به کیفیت مواد مخصوص به کار رفته در طراحی آن، هزینه گل رز، کیفیت باکس، تعداد گل‌ها، ابعاد و نحوه طراحی آن‌ها دارد. طبیعتا هرچقدر که دقت در ساخت گل رز جاویدان بالا باشد، هزینه آن نیز بیشتر است.

اریسا؛ ارائه باکیفیت‌ترین رزهای جاویدان

تهیه گل‌ رز جاویدان به شکل باکیفیت اهمیت زیادی دارد. اگر فرآیند‌های مخصوص این گل‌ها به درستی انجام نشود، ماندگاری چندانی ندارند و پس از مدتی بدشکل و بدبو می‌شوند. همانقدر که اهدای هدیه مناسب و مورد پسند می‌تواند به اعتبار افراد اضافه کند، به همان نسبت انتخاب هدیه نامناسب از اعتبار افراد می‌کاهد؛ پس توصیه می‌کنیم حساسیت لازم را داشته باشید.

اریسا باکیفیت‌ترین رزهای جاویدان را ارائه می‌دهد و بابت کیفیت آن‌ها ضمانت می‌دهد. ما انقدر از کیفیت محصولات خود مطمئنیم که هر زمان مایل بودید، می‌توانید این هدیه‌ها را با ارزشِ روز به اریسا به فروش برسانید.

نکته دیگر اینکه اریسا رزها را در هر تعدادی که مایل هستید، شما تهیه کرده و آن را سریعا به دست شما خواهد رساند. همچنین می‌توانید از قابلیت پکیجینگ شخصی سازی شده ما بهره ببرید و اِلِمان‌های آن را بر طبق الگوهای سازمانی خود طراحی کنید. تنوع در طراحی گل رز جاویدان شرکت اریسا از دیگر دلایلی بوده که رضایت شما را جلب می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از همکاران ما با شماره تلفن 09395005001 و 02152906 مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من