سازمان‌های بزرگ به کارمندان خود چه هدیه می‌دهند؟

سازمان‌های بزرگ به کارمندان خود چه هدیه می‌دهند؟
در این مقاله میخوانید

اگر مدیر یک سازمان هستید، احتمالا بررسی عملکرد سازمان‌های مشابه برایتان جذاب بوده و سعی می‌کنید از آن‌ها ایده بگیرید. یکی از این موارد جهت ایده می‌تواند عملکرد سازمان‌های بزرگ در اهدای هدیه سازمانی باشد. در چنین سازمان‌هایی هدیه بسیار اهمیت دارد؛ چرا که دریافته‌اند با اهدای آن چه تاثیر مثبتی بر کارکنان خواهند گذاشت.

قصد داریم تحلیلی از عملکرد سازمان‌های بزرگ در خصوص هدیه‌های سازمانی ارائه بدیم تا استراتژی مختص به خود را با الهام گرفتن از آن و سنجش شرایط سازمانتان بچینید. پیشنهاد می‌کنیم که این موضوع را جدی‌ گرفته و حتما در پی جلب رضایت کارکنان و بهبود شرایط کاری برای آن‌ها باشید.

اهدای هدیه سازمانی به کارکنان چه فایده‌ای دارد؟

این یک سؤال رایج بین مدیران است که آیا اهدای هدیه سازمانی به کارکنان فایده‌ای دارد یا یک کار بی‌نتیجه است. مدیران با هدیه دادن به کارکنان قطعا هزینه زیادی متحمل خواهند شد؛ پس طبیعی است که دوست داشته باشند این کار نتیجه مثبتی در پی داشته باشد. در ادامه  برخی از دلایل و اهمیت اهدای هدیه به کارمندان را بازگو می‌کنیم:

افزایش روحیه کارکنان

روحیه کارکنان در بالاتر رفتن بهره‌ وری و بهبود کیفیت سازمان اهمیت زیادی دارد. با اهدای چنین هدیه‌هایی کارکنان بیشتر به ارزش خود پی می‌برند و به این ترتیب تلاش زیادی برای کسب رضایت سازمان‌ها خواهند داشت. در این شرایط آن‌ها احساس تعلق بیشتری را هم به محیط کار تجربه می‌کنند.

افزایش تعهد کارکنان

قطعا برای کارمندان خوب و لایق در یک سازمان بزرگ، پیشنهاد‌های کاری مختلفی مطرح می‌شود. کارمندان به نوعی یک سرمایه به حساب می‌آیند که با از دست دادنشان هزینه‌ و زمان قابل توجهی را برای به دست آوردن نیروی ماهر جدید از دست می‌دهید. بهتر است که بتوانید با راهکارهایی تعهد کارکنان را افزایش دهید. با اهدای گیفت و هدیه به افزایش تعهد کارکنان کمک می‌کنید.

افزایش ارتباطات و همکاری

کیفیت ارتباطات و همکاری در یک سازمان بزرگ اهمیت زیادی دارد. در این سازمان‌ها افراد عملکرد سیستمی دارند. کار هر کارمندی با کارمند دیگر وابستگی داشته و یک زنجیره به هم پیوسته‌ است. این اقدام می‌تواند باعث افزایش همبستگی و همکاری در سازمان شود و موقعیت بهبود وظایف شغلی را فراهم کند.

ارتقای فرهنگ سازمانی

هدیه دادن به کارمندان می‌تواند به ارتقای فرهنگ سازمانی هم کمک کند. این اقدام نشان می‌دهد که سازمان به ارزش‌ها و اصول خود در رابطه با کارکنان پایبند است و بر بهبود همبستگی و تعامل میان اعضای سازمان تمرکز دارد.

پیشنهاد بهترین هدایا برای سازمان‌های بزرگ

انتخاب هدیه‌ مدیریتی برای سازمان‌های بزرگ حساسیت بیشتری را طلب می‌کند. هرچه ابعاد سازمان و افراد بیشتر باشد، نیاز به دقت بر جزئیات و کیفیت هدیه بیشتر می‌شود. در ادامه بهترین هدایا که برای سازمان‌های بزرگ مناسب هستند را یپشنهاد می‌دهیم:

1-ست هدیه چرم

چرم یک متریال کاربردی بوده که از دیرباز تاکنون مورد استفاده طیف وسیعی از افراد قرار می‌گیرد. اهدای ست هدیه چرم از نظر زیبایی و کاربردی بودن سطح رضایت مطلوبی را در یک سازمان بزرگ ایجاد می‌کند. اگر کارمندانتان آقا و خانم بوده و تمایل به اهدای یک نوع گیفت دارید، ست هدیه چرم برای هرد دو جنس انتخابی مناسب است.

مشاهده محصولات: هدایای چرمی نفیس

2-قاب و تابلو صنایع دستی

قاب و تابلو صنایع دستی، ترکیبی از هنر و کار اصیل ایرانی است. این آثار زیبا، نشان دهنده ذوق و حس ظرافت بوده و به شکل آشکاری باعث بهبود کیفیت محیط می‌شود. سازمان‌های بزرگ با اهدای هدیه صنایع دستی ارتباط خود را با کارکنان پررنگ‌تر کرده و حس سر زندگی را به آن‌ها می‌بخشند.

مشاهده محصولات: انواع تابلو و قاب

3-ساعت صنایع دستی

یکی دیگر از انتخاب‌های ارزشمند، می‌تواند اهدای ساعت صنایع دستی باشد. این ساعت‌ها عمدتا به شکل دیواری و در ابعاد مختلفی موجودند. در طراحی ساعت‌های صنایع دستی تنوع زیادی دیده شده و از هنرهایی مانند میناکاری، خاتم کاری در آن استفاده‌ می‌شود.

مشاهده محصولات: انواع ساعت صنایع دستی

4-ست هدیه فیروزه کوبی

یکی دیگر از هدیه‌های که می‌تواند فرصت خوبی برای ارتباط‌گیری با کارمندان در سازمان‌های بزرگ ایجاد کند، ست هدیه فیروزه کوبی است. این ست می‌تواند در اشکال مختلف مثل گلدان، آجیل خوری، شربت خوری، چایخوری، قندان و… اهدا شود. همه این آیتم‌ها منحصر به فرد بوده و هدیه‌ای جذاب برشمرده می‌شوند.

مشاهده محصولات: انواع هدایای فیروزه کوبی

5-ست هدیه میناکاری

یکی از زیباترین هنرهای ایرانی میناکاری است که همیشه انتخاب اول خیلی از افراد برای دادن هدیه بوده. این هدیه دارای طراحی رنگی چشم نواز و جزئیات جذابی است. اگر در انتخاب کادو مردد هستید، می‌توانید ست هدیه میناکاری را به کارکنانتان اهدا کنید. این ست‌ها دارای جزئیات ظریف و جذابی هستند که برای هرکسی ارزشمند خواهد بود.

مشاهده محصولات: انواع هدیه میناکاری

6-هدیه خاتم کاری

ست هدیه خاتم کاری فراتر از یک انتخاب عادی است؛ پس به عنوان یک مدیر آن را هم مدنظر داشته باشید. هنر خاتم کاری در طراحی بسیاری از اشیاء مثل جا دستمالی، شکلات خوری، گلدان و… استفاده شده و باعث عمق بخشیدن به محیط می‌شود.

مشاهده محصولات: هدایای خاتم کاری

باید و نباید‌ها در خصوص هدیه‌ در سازمان‌های بزرگ

  • پکیجینگ اهمیت زیادی در خصوص اهدای هدیه در سازمان‌های بزرگ دارد. حتما جعبه یا ساک خرید باکیفیت و زیبا برای هدیه تهیه کنید.
  • اهدای یک کارت پستال یا متن تشویقی به همراه کادو می‌تواند روحیه کارمندان را دوچندان کند.
  • هدیه را به شکلی به کارمندان اهدا کنید که درخور شأن و هویتشان بوده و احساس ارزشمندی کنند.
  • هدیه سازمانی باید بدون هیچ درخواستی اهدا شود. مثلا بیان این جمله که ( با اهدای هدیه، انتظار کارایی بالاتری از شما داریم) می‌تواند تاثیرگذاری یک هدیه را زیرسوال ببرد.
  • بزرگ بودن یا کوچک بودن کادو اهمیت چندانی ندارد. مهمترین اِلِمان در اهدای هدیه کیفیت، زیبایی یا کارایی آن است.

تخصیص چه میزان بودجه‌ای برای هدیه‌های سازمانی منطقی به نظر می‌رسد؟

برای اهدای هدیه در خصوص سازمان‌های بزرگ نمی‌تواند عدد و رقم دقیقی را پیشنهاد کرد. تخصیص بودجه به این منظور بستگی به عوامل زیادی مثل تعداد کارمندان، بازدهی و کارایی کارمندان، حیطه کاری سازمان، سود خالص سازمان و حتی مکان سازمان دارد.

 در مجموع شما باید میزان بودجه‌ای را برای هدیه در نظر بگیرید که حداقل به مقدار کمی فعالیت‌های کارمندان را جبران کند و متناسب با شأن و هویت سازمان باشد. اهدای هدیه‌هایی ارزان و با کیفیت پایین هیچوقت به افزایش کارایی افراد و بهبود محیط کمک نخواهد کرد.

💥 مطالعه بیشتر: چقدر برای هدیه تبلیغاتی هزینه کنیم؟

در سازمان‌هایی بزرگ چه زمانی هدایا را اهدا کنیم؟

انتخاب زمان مناسب برای اهدای کادو و گیفت به کارکنان اهمیت زیادی دارد. حتی اگر شما بهترین هدیه را برای کارکنان تهیه کنید، باید بدانید که اهدای آن‌ها در چه زمانی بیشترین بازدهی را دارد. طبیعتا در سازمان‌های بزرگ به طور مرتب اجلاس، کنفرانس‌، جشنواره و رويدادهاي مهمی برگزار خواهد شد.

 یکی از بهترین زمان‌ها برای تقدیر از کارکنان می‌تواند همین موقعیت‌ها باشد. دریافت هدیه در جلسات و رویدادها حس ارزشمندی افراد را دوچندان کرده و بازدهی بیشتری دارد. به علاوه خیلی از اوقات کارکنان درگیر پروژه‌های سختی هستند که ممکن است باعث کاهش انرژی آن‌ها و خستگی‌‌شان شود. اهدای هدیه در چنین موقعیتی باعث خوشنودی و رضایتشان می‌شود.

در انتخاب هدیه برای سازمان‌های بزرگ به چه مواردی توجه کنیم؟

  • اهدای هدیه سازمانی نهایتا باید باعث تقویت سیستم کاری و هدفمندتر شدن افراد شود. پس بین کارمندانتان تبعیض نگذارید و هدیه‌ای یکسان و یک شکل برای افراد تهیه کنید.
  • در انتخاب هدیه به ماهیت شرکت توجه کنید. مثلا اگر مدیر یک شرکت قطعات الکترونیکی هستید، ست هدیه الکترونیکی را به عنوان گیفت انتخاب کنید. ایجاد تناسب بین حیطه کاری و هدیه در برخی مواقع می‌تواند ایده خوبی باشد.

مشاهده محصولات: هدایای الکترونیکی

  • به سلیقه کارمندان خود توجه کنید. طبیعتا به دلیل بزرگ بودن سازمان نمی‌توان سلیقه و کالای مدنظر هر کارمند را به شکل جداگانه تهیه کرد، اما می‌توانید برآورد نسبتا قابل قبولی از خواسته‌های آنان داشته باشید.
  • در سازمان‌های بزرگ هدیه‌ای برای کارمندان انتخاب می‌شود که حداقل یک ویژگی بارز مثل زیبایی یا کاربردی بودن در آن دیده شود. از تهیه هدیه‌ای با حداقل زیبایی با ماهیت کم کاربرد صرف نظر کنید.
  • خیلی از شرکت‌ها پشتیبانی سازمان‌های بزرگ را برای تبلیغ به عهده می‌گیرند. یعنی در ازای کمی تبلیغ هدیه‌هایی را به رایگان از طرف شما به کارمندانتان اهدا می‌کنند. در صورتی که بودجه محدودی دارید، این انتخاب برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من