شب یلدا غیر از خانه، کجا و چگونه جشن بگیریم؟

برگزاری جشن شب یلدا
در این مقاله میخوانید

اگر حس می‌کنید مهمانی شب یلدا در خانه تکراری شده یا وقت و انرژی برای پذیرایی از میهمانان را ندارید؛ راه‌‌ حل‌های متعددی برای شما وجود دارد. جشن گرفتن این شب نباید منحصر به خانه باشد و می‌توانید در مکان‌های دیگری نیز این شب را پاس بدارید و با عزیزانتان خوش بگذرانید.

تصمیم گرفتیم که در مقاله‌ای که مطالعه می‌کنید، مکان‌های مختلفی را که برای این شب و گذراندن اوقات فراغت مناسب هستند معرفی کنیم. پیشنهاد ما این است که مکان‌ها را با توجه به بودجه، تعداد میهمانان، وقت و سلیقه خود بسنجید و صرفا بر اساس مد و نظرات رایج رفتار نکنید. به علاوه ایده‌های جذابی برایتان داریم تا محفل یلدایتان جذاب‌تر پیش برود.

بهترین مکان‌ها برای جشن گرفتن شب یلدا

مکان‌های متعددی وجود دارند که به عنوان محل مهمانی، مناسب به نظر می‌رسند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد؛ اما نکته منفی این است که در هر جایی نمی‌توان مهمانی‌ها را به شکل ایده آل برگزار کرد. مکان برگزاری مهمانی شب یلدا باید ایمن و دارای امکانات بوده و با هویت چنین مناسبتی مطابقت باشد. بهترین مکان‌ها عبارتند از:

پارک‌ و فضای سبز

پارک‌ها و فضای سبز بهترین مکان برای گذراندن مهمانی شب یلدا با عزیزانتان می‌باشند. بسیار خوب است که در صورت مساعد بودن هوا چنین شبی را در آغوش طبیعت و هوای آزاد بگذرانید. این کار انرژی شما را بالا می‌برد و خاطره دوست داشتنی‌ای را برایتان خواهد ساخت. به علاوه پیوند با طبیعت موجب آرامش شده و به نوعی یک استراحت از دست زندگی‌ ماشینی و روتین محسوب می‌شود. کودکان هم از گذراندن یلدا در پارک و فضای سبز شادتر هستند و با ذوق به بازی و خنده می‌پردازند. البته باید توجه داشت که پارک‌های دارای فضای سرپوشیده و آلاچیق بهترین گزینه موجود است.

رستوران و کافه

صاحبان رستوران‌ و کافه‌ها اغلب برای یلدا برنامه‌های بسیار جذابی دارند و تزئینات خاصی انجام می‌دهند که برای همگان جذاب خواهد بود. اگر از میهمانی در خانه خسته شده‌اید و به دنبال تنوع هستید به رستوران و کافه بروید. سعی کنید انواع سنتی آن‌ها را انتخاب کنید. برنامه‌های یلدایی مختلفی در این مکان‌ها در جریان است و پذیرایی متناسب با نمادهای یلدا صورت می‌گیرد. جشن گرفتن یلدا در رستوران‌های بین المللی و کافه‌های فست فودی ایده خوبی نیست و اصالت این مناسبت به خوبی حس نمی‌شود.

برگزاری جشن شب یلدا در رستوارن

عمارت‌های سنتی

پیوند شب یلدا با المان‌های سنتی غیر قابل کتمان است و ارتباط زیادی با یکدیگر دارند. هر شهری عمارت‌های سنتی خاصی دارد که یلدا در آنجا جشن گرفته می‌شود و پذیرای افراد خواهند بود. با خانواده و دوستان خود به این عمارت‌ها رفته نا هویت اصیل یلدا را به خوبی درک کنید. معمولا این مکان‌ها با طراحی‌‌های نمادین ایرانی زینت بخشی شده‌اند و ظرافت زیادی دارند؛ به همین دلیل توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. عمارت‌های سنتی هم برای خانواده‌هایی کم جمعیت و هم برای تعداد افراد نسبتا زیاد مناسب‌ هستند.

باغ و تالار

یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای برگزاری چنین شبی باغ و تالار است. این مکان بیشتر برای کسانی مناسب به نظر می‌آید که میهمانان بسیار زیادی دارند و قادر به پذیرایی از آن‌ها در محیط‌های کوچک نیستند.  باغ و تالارها برای میهمانی‌های کاری و سازمانی نیز بهترین گزینه هستند. شما قادرید که تعداد بسیار زیادی از کارکنانتان را در این مکان‌ها دعوت کرده و برنامه‌هایی برایشان تدارک ببینید، بدون اینکه کوچکترین مشقتی را از بابت فضای کم و دیگر محدودیت‌ها متحمل شوید.

ایده‌های برای مفرح کردن میهمانی یلدا در بیرون از خانه

پس از انتخاب بهترین مکان باید به فکر یک برنامه مفصل برای به یاد ماندنی کردن یلدا باشید. درست است که با برگزاری یلدا در محلی خارج از خانه، مسئولیت‌های کمتری دارید؛ اما همچنان باید برنامه‌ای بی‌نظیر بچینید. اریسا چند ایده بکر برایتان دارد:

بازی‌های گروهی

بازی‌ها تنها مخصوص کودکان نیستند، بلکه برای بزرگسالان نیز خاطره‌انگیز و جذاب خواهند بود. در فرهنگ ایرانی انواع و اقسام بازی‌های گروهی وجود داشته که همچنان جذاب و کاربردی‌اند. بنابراین از ایدهای خوب برای مفرح‌تر کردن یلدا، برگزاری بازی‌های گروهی است. بازی‌ها طیف وسیعی دارند و حتما نیاز به فضای بزرگ و امکانات زیادی نیست. مافیا، منچ، اسم فامیل و بازی‌های متنوع دیگری وجود دارد که بدون کوچکترین هزینه‌ای ساعاتی خوش برایتان می‌سازد.

حافظ خوانی

حافظ خوانی و فال گرفتن از رسوم بسیار قدیمی شب چله است که بدون آن اوقاتتان با کیفیت بالا سپری نمی‌شود. بر طبق این رسم تک به تک اعضا نیت کرده و یک صفحه را به طور اتفاقی از دیوان حافظ انتخاب می‌نمایند. اشعار حافظ اغلب پندآمیز هستند و افراد با مطالعه شعر خود، باید آن‌ پند‌ها را در روزهای پیش رو اجرا کنند. شعرهای این شاعر مسحور کننده است و بار احساسی عمیقی به خوانندگان می‌بخشد. پیشنهاد میکنیم مقاله حافظ خوانی شب یلدا، سنت دیرینه و زیبا را مطالعه کنید تا در مورد رسم حافظ‌خوانی در شب یلدا اطلاعات مفیدی را کسب کنید. شرکت صنایع خلاق اریسا انواع پک‌های هدیه که حای کتاب ارزشمند حافظ است را طراحی و تولید کرده از جمله این هدایا میتوان به پک دیوان حافظ و قندان مسی در جعبه هاردباکس طرح مینا (چکامه) | تحفه آجیل 1 | تحفه آجیل یلدا | تحفه آجیل یلدا 2 | تحفه آجیل 2 | تحفه آجیل یلدا 3  و صدها پک دیگر اشاره کرد.

هدیه ویژه شب یلدا

عکاسی در بناهای سنتی

عکس‌ها یک یادگاری مهم هستند و به شما حس و حال گذشته را یادآوری می‌کنند؛ بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار هستند. پیشنهاد می‌کنیم که در صورتی که شرایط مهیا است ساعاتی از یلدا را به دید و بازدید بناهای سنتی و قدیمی شهرتان اختصاص دهید و عکس‌ بگیرید. این عکس‌ها می‌توانند با لباس محلی نیز باشند تا جلوه جذاب‌تری پیدا کنند. برای عکاسی حتما نیاز به عکاس حرفه‌ای نیست و می‌توانید خودتان بدون هیچ هزینه‌ای این کار را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم این ایده را پشت گوش نیندازید. دید و بازدید بناهای سنتی هم زیبایی را به چشمان شما تقدیم می‌کند و هم عکس‌های خوبی را می‌سازد که تا همیشه برایتان ارزشمند است.

موسیقی با اجرای زنده و سنتی

موسیقی و نوا از اجزای اصلی یلدا هستند که نباید به فراموشی سپرده شود. موسیقی ایرانی شور و احساس را در همگان زنده کرده و انسان را نیز از گذر زمان فارغ می‌کند. اگر این امکان وجود دارد حتما به تماشای اجرای زنده موسیقی بااصالت ایرانی بروید. بی‌شک تجربه‌ای تکرار نشدنی به شما می‌بخشد. این سبک از آهنگ کاملا متناسب با هویت شب چله بوده و از قدیم الایام با انواع سازهای محلی نواهای زیبایی اجرا می‌شد. ترانه‌های محلی متعددی نیز در سراسر ایران وجود دارند که برای این شب ساخته شده و بازخوانی آن مجالس را گرم‌تر می‌کند.

اهدای گیفت یلدایی

هدیه دادن باعث می‌شود که افراد به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و به ارزش واقعی خود پی ببرند. برای تأثیرگذاری بیشتر هدیه شب یلدا باید آن را مرتبط با المان‌ها و نمادهایش تهیه کنید. چنین گیفتی برای افراد هوشمندانه و جذاب به نظر رسیده و بهترین حس را با دریافت آن تجربه می‌کنند. به پکیجینگ و بسته بندی گیفت یلدایی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چرا که میزان شور و اشتیاق دیگران نسبت به آن را تعیین می‌کند. از بهترین هدیه‌های یلدا دیوان حافظ، انواع آجیل، شیرینی‌های سنتی، ادویه‌های گران قیمت نظیر زعفران و هل، ظروف صنایع دستی، پارچه‌های سنتی، فانوس و مواردی از این قبیل است. از طریق لینک زیر میتوانید از میان صدها هدیه منحصربه فرد هدیه مدنظر خود را انتخاب کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

مشاهده محصولات: هدیه ویژه شب یلدا

سفارش دادن سرویس غذای سنتی

غذا و خوراکی بخش بسیار مهمی از این شب را شامل می‌شوند و باید در خصوص آن بیشترین حساسیت را داشت. با توجه به اینکه میهمانی شما در خارج از خانه برگزار می‌شود؛ اهمیت کیفیت خوراکی و غذاها بیشتر خواهد بود. پسندیده است که در شب یلدا که غذاهای سنتی میل شود. رایج‌ترین غذاهای سنتی شب چله انواع غذاهای سبز، ماهی و آش‌های محلی هستند. برای صرف غذا به سراغ مکانی بروید که تناسب را رعایت کرده و فرهنگ خوراکی این شب را حفظ می‌کنند. به علاوه احتمالا به علت محدودیت مکانی سفره‌ یلدایی ندارید؛ اما سعی کنید حتماً تنقلاتی همچون آجیل و میوه‌هایی همچون انار و هندوانه را سفارش دهید. یلدا بدون این خوراکی‌ها شبی کامل نخواهد بود. در این محتوا سعی کردیم تا بهترین مکان‌ها را برگزاری مهمانی شب یلدا به شما معرفی کنیم اگر مکان‌های جدیدی را میشناسید در بخش نظرات برایمان ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من