عجیب ترین هدیه های دنیا

عجیب ترین هدیه های دنیا
در این مقاله میخوانید

همیشه هدیه گرفتن یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های انسانی است. واکنش هر کس نسبت به هدیه دادن و گرفتن با فرد دیگر متفاوت است. اما زمانی که پای عجیب‌ترین هدیه‌های دنیا به وسط می‌آید، جذابیت آن چند برابر می‌شود. دریافت هدیه‌ای عجیب از طرف یکی از عزیزترین افراد دور و بر هیجانی وصف‌ناپذیر در در انسان ایجاد می‌کند. گاهی واکنش‌های افراد نسبت به این هدایا اینقدر جذاب است که سال‌های سال در ذهن دیگران باقی می‌ماند. در این مقاله قصد داریم شما را با بعضی از عجیب‌ترین هدیه‌های دنیا آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

چرا هدیه بدهیم؟

هدیه دادن از دیرباز در بین انسان‌ها مرسوم بوده و به عنوان روشی برای استحکام ارتباطات عاطفی و احساسی، شغلی و حتی رونق کسب و کارها و افزایش داد و ستد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند همیشه هدیه دادن و گرفتن فقط در روابط عاطفی اهمیت دارد، اما حتی روابط تجاری را هم می‌توان با ارائه هدایای درست و به موقع استحکام بخشید.

مثلا زمانی که هیئت مدیره یک کارخانه مبلغی را به عنوان هدیه‌ای غیرقابل پیش‌بینی برای کارگران در نظر می‌گیرند، نشاط غیر قابل وصفی به آن‌ها می‌دهند و انگیزه‌شان را برای کار چند برابر می‌کنند. چنین هدیه‌ای، در افزایش انرژی جمع تاثیر مستقیم دارد و حتی راندمان کاری افراد را هم افزایش می‌دهد.

هدیه دادن به کودکان در افزایش اعتماد به نفس آنان تاثیر زیادی دارد. وقتی یک کودک هدیه‌ای را از یکی از عزیزان خود می‌گیرد، احساس ارزشمندی می‌کند و عزت نفسش بیشتر می‌شود. هیجان او زمانی بیشتر می‌شود که هدیه‌اش، چیزی باشد که قبلا به او قول خریدنش را داده‌اند و او مدت‌ها منتظر دریافت این کادو بوده است.

چطور هدیه‌ای تأثیرگذار به مخاطب بدهیم؟

ارائه هدیه‌ای متفاوت یکی از روش‌های ماندگار شدن در ذهن مخاطب است. البته عجیب ترین هدیه های دنیا، چیزی بیشتر از متفاوت هستند و معمولا به عنوان هدیه در نظر گرفته نمی‌شوند! هدایایی که بیش از اندازه عجیب هستند، معمولا روی مخاطب اثر منفی می‌گذارند. بهتر است چیزی را به عنوان هدیه به مخاطب خود ارائه بدهید که برای او بار معنایی دارد. به عنوان مثال اگر قصد دارید به یک دوست هدیه بدهید،‌ می‌توانید یکی از خاطره‌انگیزترین عکس‌هایتان را به یک تابلو فرش تبدیل کنید و به او بدهید. هدایایی که احساسات و خاطرات خوش گذشته را برای طرف مقابل یادآوری می‌کنند، معمولا در ذهن او ماندگار خواهند شد.

💥مطالعه بیشتر: 6 نکته که باید قبل از خرید هدیه بدانید

عجیب‌ترین هدیه‌های دنیا

حتما شما هم در فضای مجازی با کلیپ‌هایی برخورد کرده‌اید که نشان‌دهنده ارائه عجیب‌ترین هدیه‌های دنیاست یا اینکه با روشی اعجاب‌‌ برانگیز هدیه‌ای را به طرف مقابل عرضه می‌کنند. کادوهای عجیبی که به افراد مختلف داده شده‌اند زیاد هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین هدیه‌های دنیا را نام می‌بریم.

*مجسمه آزادی

یکی از رسومات دولت‌های مختلف، اهدای عجیب‌ترین هدیه‌های دنیا به دولت‌های دوست است. مجسمه آزادی موجود در آمریکا یکی از این هدایای عجیب و غریب است که در سال ۱۸۸۶ توسط دولت فرانسه به مناسبت صدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا به این کشور هدیه شد تا روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور محکم‌تر شود.

این تندیس در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شد تا نمادی برای خوشامدگویی به مسافرانی باشد که از طریق آب‌های آزاد به این کشور سفر می‌کنند. این مجسمه سال‌های سال به‌عنوان تنها نماد شناسایی آمریکا در این بندر خودنمایی کرده است و بسیاری از افراد دنیا این مجسمه مشهور را با نام این کشور می‌شناسند.

*تخم مرغ رز ترلیس

این تخم مرغ تزیینی نیز جزء عجیب‌ترین هدیه‌های دنیاست. این تخم مرغ امپراتوری، میناکاری شده است که تحت نظر جواهرساز معروف روسی بنام پیترکارل فابرژ در سنپترزبورگ روسیه برای تزار نیکلاس دوم روسیه ساخته شد. این اثر گران‌بها در عید پاک سال ۱۹۰۷ میلادی به همسر نیکلاس دوم، ملکه  الکساندرا فئودورونا، اهدا شد.

تخم مرغ رز ترلیس

این جواهر تخم مرغ‌شکل با طول تقریبی ۷/۷ سانتی‌متر به رنگ سبز نیمه شفاف است و روی آن تراشه‌های الماس به شکل گل رز به رنگ صورتی تیره و روشن و برگ‌های ریز سبز زمردی کار شده است. در دو انتهای آن هم الماس به شکل زیبایی مخراجکاری شده است. این اثر هم‌اکنون در موزه هنر والترز در بالتیمور مریلند نگهداری می‌شود.

*زنبور عسل

ساموئل ال جکسون به مناسبت نامزدی بهترین دوستش اسکارلت جو هانسون به دنبال هدیه‌ای خاص بود. دوستش و نامزد وی علاقه زیادی به طبیعت داشتند. از این‌رو ساموئل برای آن‌ها ده پوند زنبور عسل خریداری کرد و به همراه کت و شلواری با طرح زنبور عسل و چیزهایی از این قبیل به‌عنوان عجیب‌ترین هدیه‌های دنیا برای آن‌ها فرستاد!

*مجسمه مادر در تابوت

آلفرد هیچکاک یکی از عجیب ترین هدیه های دنیا را به نام خودش ثبت کرده است. او مجسمه همسرش، تیپی هدرن را ساخت، در یک تابوت قرار داد و به مناسبت تولد شش سالگی دخترش، ملانی، به او داد! این هدیه آنقدر عجیب و طبیعی بود که ملانی بعد از دیدن آن از حال رفت. هیچکاک حتی لباس‌های تیپی را هم کپی از روی لباس‌های اصلی همسرش طراحی کرده بود!

*خرگوش مرده

سلبریتی‌ها طرفداران بسیاری دارند و هدایای گوناگونی دریافت می‌کنند که بعضی از آن‌ها واقعا عجیب هستند. به عنوان مثال آوریل لاوین، خواننده مشهوری بود که برای تبلیغ آلبوم جدیدش به ژاپن رفته بود. او در آن زمان مجبور شد چند دقیقه جلوی درب هتل منتظر کسی بماند و در همان زمان، شخصی جعبه‌ای به او داد و گفت که این جعبه را یکی از هواداران برایش فرستاده است. هیچ یادداشتی روی جعبه اهدایی به لاوین نبود و وقتی او درب جعبه را باز کرد، متوجه شد که یک خرگوش مرده داخل جعبه وجود دارد! آوریل هیچوقت علت دریافت این هدیه را درک نکرد و فقط در یکی از مصاحبه‌هایش این داستان را برای بینندگان تعریف کرد.

*نوزاد

یکی دیگر از هدیه‌های عجیبی که سلبریتی‌ها تاکنون دریافت کرده‌اند، نوزادی بود که به دالی پارتن اهدا شد. البته مادر نوزاد که او را در جعبه و جلوی خانه دالی پارتن گذاشته بود، برای او نوشت که قصد دارد فرزندش را به او بفروشد! البته پارتن این هدیه ناخواسته را نپذیرفت و در همان زمان نوزاد را به پلیس تحویل داد.

کلام آخر

در این مقاله راجع به فلسفه هدیه دادن و تاثیر آن در روابط افراد با یکدیگر سخن گفتیم. همچنین از تاثیر  هدایایی سخن گفتیم که در گسترش روابط کاری بین افراد موثر است. رد و بدل کردن هدایای بزرگ بین دولت‌های مختلف از گذشته تا کنون موجب رشد و شکوفایی سیاسی اقتصادی بین کشورها شده است و مردمان سرزمین‌های مختلف توانسته‌اند از این داد و ستدها بهره‌مند شوند.

هدیه دادن به افراد با عناوین مختلف همواره در گسترش روابط انسانی بین افراد تاثیر بسزایی داشته است. خوشبختانه این منش انسانی در بسیاری از فرهنگ‌های کشورهای جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. همه ما شاهد رفتارهای بشردوستانه ابناء بشر در زمان حوادث طبیعی و غیرطبیعی و هم‌چنین بلایای ناگهانی در بین ملل مختلف بوده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من