هدایای تبلیغاتی خوب چگونه باعث موفقیت برند شما می شوند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
تاثیر هدیه تبلیغاتی بر روی برندینگ شما
در این مقاله میخوانید

آیا تا به حال برای رونق کسب و کار خود و شناخته شدن در بین جامعه هدفتان، از هدیه تبلیغاتی استفاده کرده‌اید؟ در مورد اختصاص هدایای تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان چه تجربه‌ای دارید یا چه چیزهایی شنیده‌اید؟ بیایید یکبار برای همیشه و به‌طور واقع بینانه اهمیت تدارک دیدن هدیه برای مشتریان را بررسی کنیم و ببینیم که واقعا اهدای هدیه‌های تبلیغاتی چقدر در معروف شدن و افزایش محبوبیت برند شما تاثیر می‌گذارد. در این مقاله می‌گوییم که هدایای تبلیغاتی خوب چرا و چگونه باعث موفقیت برند شما می‌شوند و چطور مسیر پیشرفت کسب و کار شما را هموارتر می‌کنند تا در کوتاهترین زمان، بیشترین بازدهی را داشته باشید.

 

تحقیقات و تجربیات بازاریابی در مورد گیفت تبلیغاتی چه می‌گویند؟

از تجربیات شرکت‌های کوچک و بزرگ در گوشه و کنار جهان گرفته تا تحقیقات آکادمیک، بارها و بارها به بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی در موفقیت کسب و کارها یا به بیان بهتر موفقیت تجارت پرداخته‌اند. یک نمونه مهم آن، وبینار امسال موسسه آمریکایی علوم بازاریابی (Marketing Science Institute) است که در دسامبر 2023 توسط جفری گالاک، دانشیار بازاریابی در دانشگاه کارنگی ملون و جولیان گیوی، استادیار بازاریابی در دانشگاه ویرجینیای غربی ارائه شد.

مباحث این وبینار که سرشار از تخصص واقعی و تجزیه و تحلیل آکادمیک بود، هدیه دادن به مشتریان را از جنبه‌های مختلف بررسی کرد و نشان داد که سازمان‌ها چگونه می‌توانند از این هدایا به درآمد حداکثری برسند. ما در این مقاله نکته‌هایی ساده و کوچک از آن را بازگو می‌کنیم. با نزدیک شدن به تعطیلات، بحث در مورد هدایای تبلیغاتی هم داغ می‌شود؛ استراتژی ویژه‌ای برای کسب موفقیت در تجارت و فروش که سال‌ها امتحان خود را پس داده است.

امروزه در سرتاسر جهان هزاران شرکت در آستانه تعطیلات و مناسبت‌های مهم در تقویم هرسال، با تهیه هدیه برای مشتریان خود یکی از کارآمدترین تکنیک‌های بازاریابی را اجرا می‌کنند. از مهم‌ترین مناسبت‌های انتخابی کسب و کارهای مختلف در ایران برای تدارک هدیه تبلیغاتی، عید نوروز و شب یلدا هستند. کسب و کارها در هرگوشه جهان فرصت را غنیمت می‌شمرند تا با اهدای هدایای مناسبتی تبلیغاتی، توجه مشتریان قدیمی و جدید را به خود جلب کنند و نگاه‌ها و افکار را به سمت خود سوق دهند.

این روش با وجود مقرون بصرفه بودن در برابر بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر، بازدهی بیشتر و ماندگارتری دارد! بسیاری از هدایا در صورت درست و هدفمند انتخاب شدن، تا مدت‌ها اثر مثبت روی مخاطب می‎گذارند و به سادگی یک تبلیغ بیلبوردی یا تلویزیونی، فراموش نمی‌شوند. چراکه گیفت تبلیغاتی این بار دائما در خانه مخاطب، در کنار او یا در دستانش است و ممکن است بطور متعدد از آن استفاده کند! این چیزی نیست که به‌راحتی کنار گذاشته شود! در واقع مخاطب ممکن است از قرار گرفتن مداوم در معرض تبلیغات رسانه‌ها خسته شود و روی خود را به سمتی دیگر برگرداند، اما از دریافت هدیه خسته نخواهد شد.

 

هدیه تبلیغاتی چگونه باعث موفقیت برند شما می‌شود؟

همگی خوب می‌دانیم که اختصاص هدایای تبلیغاتی به مخاطبان، راهی سریع، موثر و قابل اطمینان برای برندسازی یا به عبارت بهتر آشنا کردن مردم با برند کسب و کار شماست. در واقع هدایای شرکتی مناسبتی و تبلیغاتی شیوه قابل اعتماد سازمان‌های کوچک تا بزرگ برای رشد کسب و کار هستند. ولی اگر می‌پرسید چگونه این پیشرفت از یک هدیه ساده حاصل می‌شود، چندین دلیل محکم برای این ادعا مطرح می‌کنیم که جای هیچ گونه شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارند. دلایلی که در ادامه ذکر می‌کنیم، بیان می‌کنند که چرا در مباحث بازاریابی تا این حد بر تدارک هدیه برای مشتریان تاکید می‌شود.

 

تقویت شناخت عمومی نسبت به کسب و کار شما

یک مطالعه توسط انجمن بین‌المللی محصولات تبلیغاتی (PPAI) در سال 2019 نشان داد که 89٪ از مشتریان، می‌توانند نام تجاری یا همان برند محصول تبلیغاتی را که در دو سال اخیر دریافت کرده‌اند، به خاطر بیاورند. این ایده که هدیه تبلیغاتی که به خوبی انتخاب شده می‌تواند به‌طور قابل‌توجه یادآوری دوباره  برند را تقویت کنند، مساله‌ای کاملا واضح و غیرقابل انکار است. هدیه‌ای که کاربردی و مفید است، دائما یا گاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا حتی به‌عنوان وسیله‌ای تزئینی در معرض دید قرار می‌گیرد، اسم برند شما را بطور مداوم به مخاطب معرفی خواهد کرد. این مخاطب می‌تواند دریافت کننده هدیه (مشتری شما) یا اطرافیان وی باشد. ‌هدیه‌ها با چندین بار معرفی و یادآوری لوگو یا برند خاصی باعث به یاد ماندن نام کسب و کار مربوط به آن در ذهن افراد می‌شود و این همان چیزی است که برندینگ به دنبالش است.

درست است که روش‌های بسیار مختلفی برای برندسازی وجود دارد، اما انتخاب گیفت تبلیغاتی یکی از بهترین و مطمئن‌ترین آن‌هاست. این روش کم‌هزینه و بی‌دردسر است، نیاز به زحمت زیادی ندارد و خیلی سریع جواب می‌دهد. مثلا یک کسب و کار جدید، شرکت نوپا یا فروشگاه کوچک را در نظر بگیرید که علی‌رغم تازه کار بودن، با تهیه هدایای تبلیغاتی مثل تقویم، بهانه‌ای پیدا می‌کنند تا یک سال جلوی چشمان مخاطب باشند و با هربار نگاه کردن به تقویم، اسم برند را دوباره به یاد وی بیاورند. این روش برندینگ در عین سادگی، زود بازده و تضمین شده خواهد بود.

 

هدیه تبلیغاتی برای ایجاد روابط بیشتر و بهتر با مخاطب

مطالعه انجمن PPAI از طرف دیگر ثابت کرد که بطور میانگین 79٪ از مردم پس از دریافت یک هدیه خاص تبلیغاتی، با احتمال بیشتری به تجارت با یک شرکت یا خرید و همکاری با یک سازمان می‌پردازند. در واقع هدیه‌هایی که به درستی انتخاب شوند، می‌توانند موجب اعتماد بیشتر مشتریان و مصرف کنندگان شوند. مخاطبانی که تا به حال روابطی با شرکت شما نداشته است، در اولین برخورد با شرکت شما دید مثبتی نسبت به برندتان پیدا می‌کنند. هدایای شرکتی به‌طور تضمین شده باعث شکل گرفتن روابط قوی‌تر با مشتریان، تقویت اعتماد آن‌ها و تشویق به تجارت یا همکاری مجدد و گسترده‌تر با برند شما می‌شوند.

 

تقویت وفاداری مشتریان فعلی و قدیمی با گیفت تبلیغاتی

اختصاص هدیه برای مشتریان حس وفاداری را در بین مشتریان یا همکاران شما تقویت کرده و آن‌ها را برای دفعات بعد هم به سمت شرکتتان می‌کشاند. هدیه‌های تبلیغاتی خوب، مخاطبان را برای تجارت ادامه‌دار و بازگشت دوباره به سوی کسب و کارتان در بازه‌های زمانی مختلف، تشویق می‌کند. این کاری است که مشتریان بطور ناخودآگاه یا آگاه، برای قدردانی از هدیه‌ای که دریافت کرده‌اند، انجام می‌دهند. مطابق با یک مطالعه، روش‌های در جهت حفظ مشتری حتی اگر به میزان 5% باشد، می‌تواند منجر به افزایش سود در حدود 25٪ تا 95٪ شود! هدیه تبلیغاتی هم یکی از روش‌های تضمینی خوب با سود دو طرفه است که هم اهدا کننده و هم گیرنده از آن نفع می‌برند.

 

افزایش فروش، پیشرفت و رشد کسب و کار

هدایای شرکتی چیزی بیش از یک نشانه صرفا جهت قدردانی هستند. آن‌ها را می‌توان یک مدل از سرمایه‌گذاری استراتژیک تجاری دانست که باعث رشد کسب و کار و افزایش فروش می‌شوند. اگر استراتژی هدایای شرکتی به‌طور هوشمندانه برنامه‌ریزی و سپس اجرا گردند، تصویر برند شما را در ذهن مشتریان تقویت کرده و با تشکیل روابط قوی‌تر و تشویق وفاداری مخاطب، موجب پیشرفت سریع و رشد کسب و کار خواهد شد.

در واقع تمامی فواید قبلی که برای هدیه‌های تبلیغاتی ذکر کردیم، در نهایت ابزاری برای رسیدن به سود ناشی از فروش بیشتر محصول یا خدمات هستند. ارتباط بین هدایای شرکتی یا انواع گیفت تبلیغاتی و ترقی یک کسب و کار، بارها با تحقیقات و آمارهای مربوطه و همچنین تجربیات چندین ساله سازمان‌ها اثبات شده است. وقتی مشتریان جدید به سمتتان کشیده شوند و مشتریان فعلی یا قدیمی ترغیب شوند که بیشتر از شما خرید کنند یا شرکتتان را به سایرین معرفی کنند، مسیر رشد سریع‌تر یک سازمان، شکل می‌گیرد.

 

 

هدایای شرکتی یا به عبارتی هدیه تبلیغاتی که تهیه می‌کنید، چیزی بیش از یک نشانه جهت صرفا قدردانی از مشتریان و مخاطبان هستند. این هدیه‌ها محرک فروش بیشتر، ارتباط مداوم و مثبت بیشتر با مخاطبان و تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل هستند تا زمینه رشد و توسعه کسب و کارتان را فراهم کنند. همچنین تدارک هدایای تبلیغاتی راهی فوق‌العاده موثر برای برندسازی است تا افراد بیشتری مشتری جدید و وفادار شما باشند و ذهن‌ها با نام برندتان آشنا شوند.

در مجموعه اریسا پیشنهادهای بسیار عالی برای انتخاب هدیه برای مشتریان در هر رنج سنی، با هر جنسیتی، مناسب هر سلیقه و سازگار برای هر میزان بودجه تدارک دیده شده است تا فقط با خیال راحت به پیدا کردن گزینه متناسب با شرایط خود پرداخته و به‌راحتی سفارشتان را ثبت کنید. اگر در پیدا کردن هدایای تبلیغاتی مناسب برای سازمان خود به مشکل برخورده‌اید یا سوالی دارید، اریسا در کنار شماست تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من