5 نکته که در هنگام خرید هدیه تولد برای همکار خانم باید به آن توجه کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه
هدیه ای لاکچری برای تولد همکار خانم
در این مقاله میخوانید

در خیلی از سازمان‌ها به‌ روز تولد همکار بی‌توجهی شده و این مناسبت را به‌عنوان بهانه‌ای برای قدردانی از زحماتشان پاس نمی‌دارند. اهدای هدیه برای همکار خانم می‌تواند تأثیرات دوطرفه زیادی برای مدیران و همچنین کارکنان داشته باشد؛ پس حتماً به آن توجه داشته باشید. تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله مهم‌ترین نکات را در خصوص خرید هدیه تولد سازمانی بیان کنیم؛ چرا که در صورت خرید هدیه‌ای نامتناسب روابط کاری دچار تغییرات منفی شده و همچنین بودجه‌تان هدر خواهد رفت.

 

اهمیت اهدای هدیه تولد به کارمندان

در نظر برخی از مدیران اهدای هدیه تولد به کارمندان هزینه‌ای بیهوده و بی‌نتیجه است. این موضوع به‌طورکلی درست نیست و مثال‌های نقض زیادی در خصوص آن وجود دارد. گیفت تولد به کارکنان نشان می‌دهد که ارتباطات کاری و هویت کارمندان چقدر برای سازمان مهم است و حتی مناسبت‌های شخصی مثل تولد نیز اهمیت دارد. هدیه‌دادن خودجوش گیفت تولد، سازمان را چه از درون برای کارکنان و چه از برون برای افراد آشنا با برند جذاب می‌کند. ضمناً باعث افزایش وفاداری کارکنان خانم به سازمان نیز می‌شود. این گیفت بهره‌وری کارکنان را نیز افزایش می‌دهد؛ به این طریق که آنان احساس تعلق به محیط کاری خود پیدا کرده و برای کسب موفقیت‌های جدید برای سازمان در تلاش خواهند بود. ارتباطات درون تیمی در کسب سود سازمان نقش مهمی دارند. شرکتی که دارای کارکنانی باروحیه فردی باشد نمی‌تواند به‌اندازه شرکتی باروحیه کار جمعی موفق باشد. باتوجه‌به همه این موارد هدیه تولد بخصوص برای سازمان‌های نوپا که به وفاداری و ارتباطات عمیق کاری نیاز دارند، ایده‌ای برجسته است.

نکات مهم برای تهیه هدیه تولد متفاوت برای همکار خانم

انتخاب بهترین هدیه تولد برای همکاران خانم باید با توجه‌ به المان‌های خاصی صورت بگیرد. اگر به شکل رندوم و بدون آگاهی گیفتی را به خانم‌ها تقدیم کنید، احتمال خوشایند نبودن گیفت‌ها بالا است. مهم‌ترین نکات در این‌ خصوص عبارت‌اند از:

 

بسته بندی و پکیجینگ هدیه باید شخصی‌سازی‌شده باشد

از مهم‌ترین نکاتی که در خرید هدیه تولد سازمانی نقش دارد، بسته‌بندی و پکیجینگ است. شاید شما بهترین و گران‌قیمت‌ترین هدیه را خریده باشید که خانم‌ها را بسیار خوشحال و شگفت‌زده کند. قراردادن این هدیه در یک جعبه با ظاهر زشت و زننده اشتیاق و خوشحالی خانم‌ها را سرکوب می‌کند و احساس بدی به آن‌ها می‌دهد. از سمت دیگر بسته‌بندی و پکیجینگ نادرست، ارزش هدیه را کمتر نشان می‌دهد و حتی متوجه خواهند شد که شما از جزئیات غافل هستید. بسته‌بندی استاندارد هدیه تولد باید با طرح‌های شاد و زیبا باشد و ترجیحاً طراحی‌های تیره در آن استفاده نشود. همچنین باید بر طبق مناسبت طراحی شود. از نمادهای سازمان هم باید بر روی جعبه استفاده کنید تا گیفتتان جنبه رسمی‌تری پیدا کند. اریسا بسته‌بندی هدیه‌های خود را با بسته‌بندی شخصی‌سازی‌ شده و متناسب با برند شما طراحی می‌کند. هر چقدر بسته‌بندی به شکل بهتری اجرا شود، میزان رضایت خانم‌ها از گیفت بیشتر خواهد شد. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید یک کارت دست نوشته حاوی تشکر و قدردانی را نیز به همراه هدیه تولد به خانم‌ها تقدیم کنید.

 

هدیه باید رسمی و متناسب باهویت سازمان باشد.

احتمالاً به‌خوبی با فضای سازمان‌ها و شرکت‌ها آشنا باشید. همه چیز در این محیط در جای خاص خود بوده و برای هر روابط و موقعیتی مرز و حد و حدودی تعیین شده است. المان‌ها و عوامل دم‌دستی و بی‌جا هم در سازمان وجود نداشته و همه چیز در عین اعتدال اجرا می‌شود. این موارد باعث می‌شود تا سازمان هویت خاص خودش را داشته باشد. هدیه شما باید بر طبق مقررات و حد و حدودهای سازمانی طراحی شود و نباید آن‌ها را زیر پا بگذارید. مثلاً انتخاب‌هایی که صمیمیت بیش از حد را نشان می‌دهد در چنین موقعیتی به‌عنوان گیفت تولد مناسب نیستند. اگر به این تناسبات توجه نکنید، ممکن است سوء برداشت‌هایی نسبت به  این موضوع صورت‌ گرفته و روابط حرفه‌ای تحت‌تأثیر آن قرار بگیرد. هدیه‌هایی در ارتباط با المان‌های سنتی، سوغات و هنر اصیل ایرانی از جمله انتخاب‌هایی بوده که شأن حرفه‌ای‌تان را حفظ کرده و ارزش معنوی زیادی خواهند داشت.

در خرید هدیه باید به سلیقه خانم‌ها توجه شود.

هر خانمی سلیقه متفاوتی دارد. هدیه‌ای که برای مردان جذاب است، ممکن است برای خانم‌ها جذاب به نظر نمی‌رسد. در این شرایط شاید فکر کنید که پس چگونه باید هدیه‌ای کم‌ریسک و متناسب باسلیقه هر خانمی تهیه کرد؟ هرچند که هر فرد سلیقه خاص خودش را دارد؛ اما بسیاری از المان‌های گیفت مناسب برای خانم‌ها مشترک است. مثلاً هر خانمی دوست دارد که هدیه‌ای با جزئیات و ظرافت تهیه کند. هدیه‌های فله‌ای و بدون ظرافت برای آنان خوشایند نیست. همچنین آن‌ها نسبت به طراحی بصری کادوها حساس هستند و زیباترین‌ها را خواستارند. شاید برخی به این نکته در محیط کار توجه نکنند اما حتی هدیه‌های تولد سازمانی نیز باید از ویژگی‌های به خصوصی برخوردار باشند تا هرگز فراموش نشوند. برای خرید هدیه تولد سازمانی باید رنگ، وزن، جنس، کاربرد، سبک طراحی و مواردی از این قبیل توجه نمود. آقایان برخلاف خانم‌ها چندان به این موارد وقت نداشته و در اغلب مواقع کاربرد گیفت خود را مدنظر قرار می‌دهند.

 

هدیه تولد نباید ارتباط مستقیمی با شغل خانم داشته باشد.

فرض کنید که مدیر یک سازمان فعال در زمینه قطعات کامپیوتری هستید و می‌خواهید برای همکاران خانمتان گیفت تولد تهیه کنید. اگر گیفت شما یک وسیله برای آسان‌تر کردن وظایف شغلی خانم باشد با وجود ارزش بالای خود، بدترین انتخاب است. این هدیه به خانم نشان می‌دهد که تنها به جنبه شغلی هویت او توجه دارید و علایق شخصی او برایتان مهم نیست. به علاوه این هدیه ارادت قلبی شما به نقش مهمشان در سازمان را بر او نمایان نمی‌سازد. آن‌ها تصور می‌کنند که شما جهت افزایش سود و منفعت خود این کار را انجام داده‌اید و دل‌زده می‌شوند. حتی اگر قصد دارید که هدیه تولدی مرتبط با شغل او تهیه کنید، باید در زندگی روزمره و شخصی کارمندان تاثیرگذار بوده و با فرآیند کاری او در ارتباط نباشد. مثلاً ست هدیه لوازم دیجیتال را به کارمند خود تقدیم کرده که اعمال روزانه او را در ارتباط با لوازم الکتریکی آسان‌تر کند.

هدیه تولد باید از ارزش مادی و معنوی قابل قبولی برخوردار باشد

در حقیقت درست است که این کادو پیامی به خانم‌ها مبنی بر نقش پررنگشان در سازمان و قدردانی از آن‌هاست؛ اما دلیل نمی‌شود که گیفتی با ارزش مادی پایین برای آن‌ها تهیه کنید. هدیه دادن گیفت‌هایی همچون جوراب، پیراهن، اکسسوری‌های کم ارزش، ظروف ارزان قیمت و… ممکن است صرفاً رفع وظیفه به نظر برسند. به این ترتیب هدیه‌ای در این مناسبت در نظر بگیرید که نشان دهد چقدر حساسیت و وقت را صرف آن کرده‌اید. هدیه‌های صنایع دستی از گزینه‌هایی هستند که هم ارزش مادی و هم ارزش معنوی دارد. به علاوه ماندگار هستند و همیشه خاطره اهدای گیفت را در خاطر خانم‌ها زنده نگه می‌دارد.

 

اریسا هدیه‌های فراموش نشدنی و به‌جایی برای خانم‌ها فراهم آورده که مناسب فضای سازمان است. ما از تجربه‌های چند ساله خود کمک گرفته‌ایم و به خوبی می‌دانیم چه نوع از هدیه‌ها همکارانتان را خوشحال می‌کند پس حتماً به سایت و دسته بندی گیفت‌های زنانه رجوع کنید. تنوع و خلاقیت در طراحی محصولات ما حرف زیادی برای گفتن دارد. این کادوها در مدت زمان کوتاه و بدون اتلاف وقت به دست شما خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من