چطور هدیه تبلیغاتی به مزیت رقابتی شما تبدیل می‌شوند؟

هدایای تبلیغاتی
در این مقاله میخوانید

از تبعات داشتن یک سازمان، حضور فعال در رقابت‌های کاری‌ است. تعداد زیادی سازمان وجود دارد که خدماتی نسبتا مشابه شما ارائه می‌دهد؛ به همین خاطر شما باید یک مزیت نسبت به آن داشته باشید تا مشتریان شما را انتخاب کنند. اهدای هدیه تبلیغاتی یکی از کلاسیک‌ترین و بهترین مزیت‌های رقابتی بوده و بهتر است که سازمان‌ها اهمیت زیادی نسبت به این موضوع قائل باشند.

در این مقاله به شکل کاملی از این حرف زدیم که چطور از هدایای تبلیغاتی به نفع برند خود استفاده کنید و نسبت به دیگر سازمان‌ها نام خود را بیشتر ارتقا دهید. در دنیای امروز رقابت حرف اول را می‌زند و اگر به عملکرد سازمان خود و دیگر سازمان‌ها بی اعتنا باشید دیر یا زود موقعیت برندتان متزلزل خواهد شد؛ پس توصیه می‌کنیم حتما این موضوع را جدی بگیرید.

💥مطالعه بیشتر:

اهمیت اهدای هدیه تبلیغاتی

پیش از پرداختن به جنبه مزیت رقابتی هدایا، باید ابتدا کلیاتی از اهمیت اهدای هدیه تبلیغاتی آگاه باشید. این گیفت‌ها می‌توانند از سه جهت مهم هم موقعیت برند شما را محکم کرده و کیفیت کاری شما را تضمین کند:

چگونه هدیه تبلیغاتی سبب ایجاد مزیت رقابتی میشود

تشکر و قدردانی از مشتریان

اگر مشتریان اهمیت و تأثیر حضور خود را در یک سازمان بدانند، حس بهتری داشته و سعی می‌کنند نقش پررنگ‌تری در آن داشته باشند؛ با اهدای یک هدیه تبلیغاتی می‌توان از آن‌ها تقدیر و تشکر نمود. همچنین اهدای هدیه برای تشکر، برند شما را در ذهن افراد ماندگارتر می‌کند.

ایجاد تعهد و وفاداری در مشتریان

وقتی مشتریان علاوه بر خدمات، گیفت‌های نفیسی دریافت می‌کنند، دِین بیشتری به سازمان حس کرده و سعی می‌کنند در آینده هم خدمات را از طریق سازمان شما دریافت کنند. به این ترتیب شما در دراز مدت مشتریان ثابتی خواهید داشت.

ارتقای نام برند سازمان

دریافت ارزش افزوده علاوه بر خدمات، برند شما را بزرگ و ایده‌آل نشان داده و باعث می‌شود مشتریان از آن به عنوان یک سیستم منسجم و بهینه یاد کنند. این نکته در درازمدت باعث می‌شود سازمان شما هویت مثبت و متفاوت‌تری پیدا کند.

اثر هدیه تبلیغاتی در رقابت‌های سازمانی

این موضوع که هدیه تبلیغاتی چگونه می‌تواند در رقابت‌های سازماني مؤثر باشد، همچنان برای بسیاری از افراد مبهم به نظر می‌آید. گیفت تبلیغاتی اگر به شکل استاندارد و هوشمندانه‌ای تهیه شود عملکرد سازمان شما را در این رقابت از چند جنبه زیر و رو می‌کند:

بهبود کیفیت فعالیت سازمان‌ها

وقتی چنین هدیه‌هایی ارائه می‌دهید، کارمندان شما و کارمندان سازمان رقیب با یکدیگر وارد رقابتی قابل توجه شده و سعی می‌کنند کیفیت کار خود را بهبود دهند؛ بنابراین شرایط درون سازمانی‌ بهتری پیدا می‌کنید. در چنین شرایطی اگر سعی کنید بهترین و ارزشمندترین هدایا را برای مشتریان انتخاب کنید، سازمان‌های رقیب حتی با ایده آل‌ترین استراتژی‌های درون سازمانی قابلیت رقابت با شما را نخواهند داشت و شما از دو جهت درون سازمانی و تهیه یک هدیه برتر، برگ برنده را از آن خود خواهید کرد.

ایجاد تمایز در بین دیگر سازمان‌ها

هر برند و سازمان باید یک مزیت خاص داشته باشد که در دیگر سازمان‌ها دیده نشود. این مزیت قدرت ارائه برند را زیادتر کرده و موقعیت حرفه‌ای آن را ارزشمندتر می‌کند. بسیاری از سازمان‌ها به دلایل مختلفی تمایل به اهدای هدیه‌های تبلیغاتی ندارند. شما می‌توانید بر اهدای هدیه‌های نفیسی مانور داده و سعی کنید سازمان خود را دست و دلباز و مشتری مدار جلوه دهید.

بازاریابی دهان به دهان یا word of mouth

یکی از بهترین اثر هدیه دادن گیفت‌های تبلیغاتی در رقابت‌های سازمانی، تقویت بازاریابی دهان به دهان یا word of mouth است. معمولا مشتری‌ها با هدیه گرفتن از سازمان شما، سعی می‌کنند دوستان و آشنایان خود را از وجود شما آگاه کرده و شما را به دیگران معرفی کنند. به این ترتیب نام برند شما در طی یک زنجیره قوی دهان به دهان منتقل شده و اعتبار بیشتری پیدا می‌کند.

ایجاد موقعیت مناسب برای عرضه‌ محصولات نو و معرفی خدمات جدید 

عرضه محصولات نو و معرفی خدمات جدید باید به شکل زیرکانه‌ای انجام شود؛ زیرا اکثر افراد به دریافت محصولات و خدماتی که چندان با آن آشنا نیستند تمایل ندارند. شما می‌توانید به وسیله اهدای هدیه‌های تبلیغاتی شمار مشتریان خود را افزایش داده و سپس با ایجاد وفاداری در آن‌ها در میان مدت محصولات و خدمات خاص خود را عرضه کنید. این هدیه‌ها می‌توانند ریسک پذیری مشتریان را افزایش دهند و آن‌ها را به سمت سازمان شما سوق دهند.

کاهش هزینه تبلیغات در فضای مجازی

هر سازمانی سالانه بودجه به خصوصی را برای انواع روش‌های تبلیغ، به خصوص تبلیغ در فضای مجازی کنار می‌گذارد. با اهدای هدیه تبلیغاتی به شکل درست می‌توان از میان سازمان‌های رقیب، خدمات خودتان را بهتر عرضه کرده و نیاز کمتری به بودجه تبلیغاتی در فضای مجازی پیدا خواهید کرد. هزینه تبلیغات در فضای مجازی بسیار بالا بوده و ریسک زیادی نیز دارد؛ اما اهدای هدیه‌های تبلیغاتی ریسک کمتری داشته و از اثرگذاری آن هم مطمئن خواهید بود.

هدیه تبلیغاتی و تاثیر آن در کاهش هزینه های تبلیغاتی فضای مجازی

بهترین روش ارائه سازمان در شهرهای کوچک

رقابت در شهرهای کوچک، کمی سخت‌تر است؛ چون افراد معمولا به قدیمی‌ترین سازمان اعتماد کرده و سعی می‌کنند خدمات خود را از همان مکان دریافت کنند. اهدای هدیه تبلیغاتی در شهرهای کوچک و محکی به راحتی جلب توجه می‌کند و نام سازمان شما را بر سرزبان‌ها می‌آورد. به علاوه پیش بینی استراتژی‌های جدید در پاسخ به این استراتژی شما راحت‌تر بوده و می‌توانید امادگی بیشتری در طراحی روش‌های تبلیغاتی نو داشته باشید.

در چه مناسبت‌هایی می‌توان از هدیه تبلیغاتی به شکل رقابتی استفاده نمود؟

هرچند که انتخاب بهترین زمان بستگی به حیطه کاری سازمان، بودجه، نوع مشتریان و… دارد؛ اما تجربه ثابت کرده مناسبت‌های خاصی وجود دارند که اهدای گیفت تبلیغاتی در آن زمان می‌تواند اثرگذاری بیشتری در رقابت داشته باشد. مهمترین مناسبت‌ها عبارتند از:

رویدادها و نمایشگاه‌های استانی و بین المللی

رویدادها و نمایشگاه‌های استانی و بین المللی از موقعیت‌هایی هستند که اکثر سازمان‌ها تلاش کرده تا در آن خودنمایی کنند. شما می‌توانید علاوه بر ارائه خدمات و مزیت‌های سازمان خود، هدایای مختلفی را به مشتریان اعطا کرده و توجه حاضرین را به خود جلب کنید.

مشاهده محصولات: هدایای تبلیغاتی نمایشگاه

روز جهانی‌ شغلی

روز‌های جهانی مختلفی مثل روز جهانی کارمند، روز جهانی حسابدار، روز جهانی مهندس، روز جهانی پزشک و… وجود دارند که  یک بهانه خوب برای اعطای هدیه‌های تبلیغاتی هستند. این ایده بیشتر برای سازمان‌هایی متناسب است که با مشتریان خاص و هم شکل مثلا مشتریان پزشک در ارتباط هستند.

💥مطالعه بیشتر: معرفی هدیه های جذاب و کاربردی برای هدیه روز داروساز

مناسبت‌های اصیل ایرانی

سال نو، شب یلدا و انواع مناسبت‌های اصیل ایرانی یکی دیگر از زمان‌های ایده آل برای اهدای هدایای تبلیغاتی است. در این ایام، افراد شوق بیشتری برای دریافت هدیه دارند و دریافت هدیه‌هایی ایده آل در خاطرشان ماندگارتر خواهد بود. ضمنا این ایام، از ایامی هستند که تعداد افراد  بیشتری تمایل به مراجعه بیشتری به سازمان‌ها داشته و شمار مشتریانتان برای تأثیرگذاری بیشتر خواهد بود.

مناسبت‌های مذهبی

مناسبت‌های مذهبی مثل روز مادر، روز پدر، اعیاد و… نیز از شلوغ‌ترین زمان‌ها در هر سازمانی است و افراد به دنبال کسب بهترین خدمات هستند. با ارائه گیفت‌ تبلیغاتی میزان رضایت از سازمان به شدت بالا می‌آید و سازمان‌های رقیب در اولویت‌های آخر قرار می‌گیرند.

مشاهده محصولات: هدایای مذهبی

اریسا؛ ارائه دهنده نفیس‌ترین هدیه‌های تبلیغاتی

اریسا بر طبق‌ سال‌ها تجربه بهترین و نفیس‌ترین هدایای سازمانی را به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر در انتخاب بهترین هدیه شک داشته و اطلاعات زیادی ندارید، ما هویت سازمان شما را بررسی کرده و بهترین پکیج‌ها را بر اساس رقابت‌های سازمانی متناسب برندتان ارائه می‌دهیم. به علاوه بر طبق خواست شما می‌توانیم هدیه‌ها را متناسب با اِلِمان‌های سازمان شخصی‌ سازی کرده تا تأثیرگذاری آن‌ افزایش پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 09395005001 یا 02152906 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من