چه نوع هدیه تبلیغاتی برای کسب و کار شما مناسب است؟

هدایای تبلیغاتی کاربردی
در این مقاله میخوانید

امروزه شرکت­ها و موسسات از روش­های زیادی برای بازاریابی و معرفی برند خود به مخاطبین استفاده می­کنند که هدایای تبلیغاتی از جمله آن­ها است. خرید هدایای تبلیغاتی استراتژی است که تمامی کسب و کارها از شرکت­های کوچک تا کمپانی­‌های بزرگ آن را به کار گرفته و در قالب هر نوع کالا یا محصول به کارکنان و یا مشتریان خود ارائه می­دهند. بر روی این هدایا اطلاعاتی از قبیل نام برند، آرم، شماره تلفن، آدرس و نشانی اینترنتی متناسب با حیطه فعالیت هر مجموعه چاپ می­شود که معرف هر مجموعه و خدمات آن است. از جمله هدایای تبلیغاتی می­توان به انواع سررسید، تقویم، خودکار، جاسوئیچی، هولدر موبایل و غیره نام برد. انتخاب درست این هدایا که بتواند علاوه بر حفظ مشتریان کاربردی نیز باشد مزیت­هایی دارد که در ادامه به آن می­پردازیم:

1. انتخاب استراتژی تبلیغاتی

انتخاب استراتژی صحیح و موفق در خصوص خرید انواع هدایای تبلیغاتی کاربردی باید در راستای اهداف کمپین بازاریابی و رسالت هر کسب و کار باشد. در این خصوص بهتر است با برگزاری یک جلسه با تیم تحقیقاتی و بازباریابی مشخص شود که قرار است این هدایا برای کدام دسته از مخاطبان طراحی و خریداری شود. همچنین تعیین زمان اجرای کمپین و توجه به این نکته که هدف از ارائه این هدایا برای معرفی کدام یک از محصولات و خدمات آن سازمان و یا شرکت است نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. در کنار این موارد میزان بودجه در نظر گرفته برای این کار باید مشخص شود که با کمترین هزینه هدایای تبلیغاتی کاربردی را خریداری کرده تا رضایت مشتریان و مخاطبان جلب شود.

2. تحقیق در خصوص پرسونای مخاطبان

نکته مهم دیگر در انتخاب انواع هدایای تبلیغاتی کاربردی تحقیق و انتخاب درست آن براساس حیطه فعالیت هر کسب و کار و پرسونای مخاطبان است. هرچند استفاده از تقویم، سررسید و خودکار به عنوان رایج ترین و در دسترس‌­ترین هدایای تبلیغاتی کار صاحبان کسب و کارها را راحت کرده است، اما توجه به ایده­‌های ناب نتایج بهتری را به همراه دارد. به همین منظور شرکت­های تبلیغاتی با استفاده از تحقیقات میدانی و شناخت نیاز مخاطبان اقدام به خرید آن­ها می­کنند. توجه به همین نکته به ظاهر ساده، اما مهم این است که باعث ماندگاری آن برند در ذهن مخاطب و حفظ آن­ها می­شود.

3. کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی

امروزه هدایای تبلیغاتی از تنوع بالایی برخوردار هستند، به نحوی که پاسخگوی نیاز افراد در تمامی سنین با سلایق مختلف هستند. اما بهتر است بدانیم حتی گران­ترین و خاص‌­ترین هدایا در صورتی که نتواند نیاز مخاطب را فراهم کند تاثیر خاصی در جذب و حفظ آن­ها ندارد. به همین جهت بهتر است به کاربردی بودن آن­ها توجه ویژه‌­ای شود. به طور مثال در یک شرکت ارائه‌دهنده سیستم­های کامپیوتری و محصولات دیجیتال دادن هدایایی مانند سررسید، خودکار و لیوان از جذابیت بالایی در بین کارکنان برخوردار نیست. از این‌رو می­تواند براساس سلیقه و نیاز آن­ها انواع هدایای تبلیغاتی مانند رم، فلش، هولدر موبایل، پاوربانک، اسپیکر و غیره را خریداری کند، در حالی که این وسایل شاید برای مجموعه‌­ای که خدمات زیبایی یا بهداشتی ارائه می­دهد هدایای کاربردی به حساب نیاید. با این روش علاوه‌بر اینکه هدیه‌­ای کاربردی را به کارکنان و مشتریان خود ارائه داده است، می­توان نسبت به موفقیت کمپین بازاریابی و فروش اطمینان حاصل کرد.

💥مطالعه بیشتر: 6 نکته که باید قبل از خرید هدیه بدانید

4. اجرای ایده‌­های ناب و خلاقانه

در انتخاب هدایای تبلیغاتی کاربردی می­بایست به این نکته توجه کرد که نقش، رنگ، سبک و طراحی آن متناسب با نیاز مخاطبان باید باشد. زیرا هدف عرضه محصولی کاربردی است تا بتوان با نشان دادن وجه تمایز کسب و کار خود با دیگر شرکت­ها و حفظ ارتباط با مشتریان برند خود را به درستی به آن­ها معرفی کنیم. هرچند اجرای این نکته و توجه به آن بسیار چالش برانگیز و در نگاه اول سخت است؛ اما اجرای آن نیازمند استفاده از متخصصان و کارشناسان در این خصوص است. بسیاری از شرکت­‌هایی که توانسته‌­اند در این زمینه عملکرد خوبی از خود نشان دهند موفقیت خود را در گرو استخدام و استفاده از نظرات کارشناسان خبره در خصوص اجرای کمپین‌­های بازاریابی و تبلیغات می­دانند.

5. توجه به کیفیت هدایای تبلیغاتی

نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص تهیه این هدایا توجه به کیفیت و مرغوبیت آن­ها است. هر قدر هدایای شما خلاقانه و جذاب باشد در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشد کار شما را بی ارزش می­کند زیرا به زودی کیفیت خود را از دست داده و غیرقابل استفاده می­شود. بسیاری از شرکت‌­های کوچک و نوپا به دلیل این­که با کمبود سرمایه روبرو هستند، بودجه اندکی را به خرید هدایای تبلیغاتی اختصاص می­دهند. این در حالی است که می­توان با مدیریت هزینه­‌ها و استفاده از نظرات کارشناسان با تجربه در این خصوص هدایای تبلیغاتی کاربردی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کرد. توجه به این نکته در موفقیت و عدم موفقیت هر کسب و کار نقش بسزایی دارد. کارشناسان خبره اریسا، با تجربه بالایی که در فروش انواع هدایای تبلیغاتی دارند میتوانند به شما در تهیه هدیه با در نظر گرفتن بودجه شما کمک کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 02152906 | 09395005001 تماس بگیرید.

مشاهده بیشتر: انواع هدایای تبلیغاتی

6. هدایای تبلیغاتی در عرصه بین­‌الملل

موفقیت در هر کسب و کار در گرو به‌روز کردن اطلاعات و همگام بودن به تکنولوژی و فناوری نوین است؛ به‌ویژه این‌که که هدف ارائه هدایای تبلیغاتی کاربردی به گروه­های هدف و مخاطبان است. در همین راستا لازم و ضروری است تا نسبت به وقایع و اتفاقاتی که در عرصه بین­‌المللی رخ می­دهد نیز اطلاعات لازم را کسب کرد. در این مورد بهترین مثال انتشار ویروس کرونا و همه­گیر شدن آن در تمامی کشورها بود. بسیاری از شرکت­ها براساس نیاز مردم اقدام به تهیه هدایای تبلیغاتی مانند ماسک، محلول ضدعفونی کننده و دیگر وسایل مورد نیاز کردند. در کشور خودمان نیز می­توان از عرضه هدایای تبلیغاتی شرکت­ها در مناسبت­های ملی و مذهبی نیز نام برد.

7. حضور در شبکه‌­های اجتماعی

از آنجایی که امروزه حضور در بستر اینترنت و شبکه‌­های اجتماعی به بخشی جدائی‌ناپذیر در زندگی افراد تبدیل شده است، از این‌رو شما می­توانید با ارائه انواع هدایای تبلیغاتی خود در این شبکه‌­ها علاوه‌بر معرفی برند و خدمات فروش خود را نیز افزایش دهید. از جمله مزایای این روش دسترسی آسان افراد به این شبکه‌­ها و صرفه­‌جویی در زمان و هزینه­‌ها اشاره کرد.

8. بسته‌­بندی های شکیل و ایمن

زیبایی، جذابیت و کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی بدون بسته‌بندی زیبا دوام و بازخورد مناسب را ندارد. هنگام دریافت یک هدیه اولین نکته‌­ای که توجه مخاطب را جلب می­کند ظاهر زیبا و بسته‌بندی آن است که هر قدر خلاقانه‌تر باشد در ذهن مخاطب ماندگارتر است. به همین جهت رعایت همین نکته ظریف به شما در تحقق اهداف تبلیغاتی کسب و کارتان کمک می­کند. شما می­توانید از کاغذهای ساده، ساک‌­­­های دستی، جعبه­‌های چوبی و مقوایی با­کیفیت جهت بسته­‌بندی هدایای خود استفاده کنید. بسته­‌بندی‌های ایمن زمانی اهمیت بیشتری پیدا می­کنند که شما قصد ارسال آن­ها را به دیگر شهرها و یا کشورها داشته باشید. در این صورت این اطمینان را پیدا خواهید کرد که علاوه‌بر ارائه یک محصول جذاب بدون کمترین آسیب به دست مخاطب شما می­رسد.

کلام آخر

امروزه مدیران موفق در تلاش هستند تا در تمامی زمینه­‌ها همگام با نیاز مخاطب و پیشرفت­‌های موجود قدم بردارند تا بتوانند نسبت به ارتقا جایگاه خود اطمینان لازم را پیدا کنند. در دنیای پر از هیاهو و رقابتی امروز حفظ مشتریان و تامین رضایت آنان از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین صاحبان کسب و کار دوام خود را در گرو داشتن تیم فنی و متخصص می­دانند تا بتوانند اهداف خود را محقق کنند. تمامی این موارد باعث شده است تا مدیران در راستای اجرای رسالت خود خرید انواع هدایای تبلیغاتی برای مشتریان و کارکنان را اجرایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من