از چه جملاتی بر روی هدیه تبلیغاتی خود استفاده کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
در این مقاله میخوانید

هدایایی که برای مناسبت‌های مختلف کاری مانند افتتاحیه و سالگرد افتتاح فروشگاه و کارخانه یا جشنواره‌های فروش در نظر می‌گیرید، با یک جمله تأثیرگذار و زیبا در زمینه مرتبط با برندتان،‌ تاثیر تبلیغاتی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. با حک کردن یک جمله مناسب روی هدایای تبلیغاتی، حتی اگر ارزش مادی هدیه زیاد نباشد هم می‌توان آن را در ذهن مخاطب ماندگار کرد. به عنوان مثال ممکن است یک دفترچه یادداشت یا سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه دهید، اما با انتخاب جمله درستی که روی جلد چاپ می‌شود، آن را به دفتر محبوب مخاطبانتان تبدیل کنید که اطلاعات مفیدی در آن بنویسند و تا مدت‌ها استفاده کنند. در مقاله پیش رو راهنمای انتخاب جمله مناسب روی هدیه تبلیغاتی نوشته شده است که می‌توانید از آن برای افزایش اثربخشی هدیه خود استفاده کنید.

تاثیر داشتن جمله تبلیغاتی برای برندینگ

این روزها کمتر کسی حوصله می‌کند تا با خواندن محتوایی طولانی یا شنیدن پیام‌های تبلیغاتی زمان‌بر با یک برند آشنا شود و تصمیم به خرید بگیرد. یک جمله کوتاه سه چهار کلمه‌ای بهترین روش برای معرفی برند است، زیرا مخاطبان به زمان زیادی برای مطالعه آن نیاز ندارند و با چند واژه کوتاه، ویژگی‌ها و ارزش‌های کلیدی برندها را درک می‌کنند. به همین دلیل است که انتخاب اسلوگان‌ برای برندها اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

💥مطالعه بیشتر: چطور در عصر دیجیتال هدیه تبلیغاتی ما اثرگذار باشد؟

حتما شما هم بارها با کسب و کارهایی برخورد کرده‌اید که در کنار استفاده از روش‌های تبلیغاتی، با دو الی سه کلمه شعار تبلیغاتی توانسته‌اند تاثیر بهتری در ذهن مخاطبین خود ایجاد کنند. استفاده از لوگو و تعدادی از این جملات بر روی هدایای تبلیغاتی و ارسال آن برای مشتریان در مناسبت‌های مختلف یکی از روش‌هایی است که تاثیر تبلیغاتی خوبی ایجاد کرده به‌عنوان راهکار تبلیغاتی موفق در زمینه برندینگ کسب و کارها در نظر گرفته می‌شود.

تکنیک‌های انتخاب بهترین جملات برای هدایای تبلیغاتی

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند جملات تاثیرگذارتری برای هدیه تبلیغاتی در نظر بگیرید:

۱. تناسب کلمات با پرسونای مخاطب

کلمات مورد استفاده باید با پرسونای مخاطب هماهنگ باشد. مثلا اگر برای گروهی از آقایان هدیه تبلیغاتی ارسال می‌کنید بد نیست که در پیام خود اشاره کوچکی به جنسیت آنان و متشخص بودن مردان جوان امروزی داشته باشید همچنین خرید هدایایی که مختص آقایان باشد هم میتواند به ماندگاری هدیه در ذهن مخاطب کمک کنید.

مشاهده محصولات: هدیه ویژه آقایان

۲. انتخاب کلمات جذاب

هرچه کلمات مورد استفاده روی هدیه تبلیغاتی جذاب‌تر باشد، شما بهتر می‌توانید مشتری را برای خود نگه دارید. بهتر است در اسلوگان انتخابی،‌ از واژه‌های مثبت استفاده کنید و به سراغ کلمات دارای بار منفی نروید. همچنین از واژه‌هایی استفاده کنید که احساسی را در مخاطب برمی‌انگیزند؛ به عنوان مثال واژه «درخشیدن» حس مثبت مورد توجه قرار گرفتن در جمع را به مخاطب القا می‌کند و می‌تواند انتخاب مناسبی برای اسلوگان یک برند لباس باشد.

انتخاب کلمه جذاب در هدایای تبلیغاتی

۳. اشاره به بهترین بودن

اگر بتوانید جمله‌ای کوتاه پیدا کنید که بی‌نظیر یا خاص بودنتان را به مشتری القا کند، احتمال ماندگاری برندتان در اذهان افراد را بیشتر می‌کنید.

۴. ارائه پیام مختصر و مفید

هرچه متن جمله کوتاه‌تر باشد بهتر در یاد مشتری باقی می‌ماند. جملات طولانی خیلی زود فراموش می‌شوند، اما یک اسلوگان ساده و تأثیرگذار حتی تاچند سال هم در ذهن مشتری باقی خواهد ماند.

۵. تاکید بر کوتاه بودن فرصت

مثلا زمانی که قرار است هدیه تبلیغاتی پایان سال برای مشتریانتان ارسال کنید، این کار را در بازه زمانی انجام دهید که مشتری فرصت داشته باشد از جشنواره فروش پایان سال شما استفاده کند. در این روش، کوتاه بودن استفاده از این فرصت طلایی را به ایشان تاکید کنید.

۶. ارائه پیام شفاف

استفاده از کلمات مبهم و نامفهوم بر روی هدیه تبلیغاتی تاثیر خاصی در ذهن افراد ایجاد نمی‌کند. شاید در ابتدا بتوانید برای فرد سوال ایجاد کنید که” منظورش چه بود؟” اما مشغله فکری افراد باعث می‌شود خیلی زود این سوال را فراموش کنند و مجالی برای پیگیری آن نداشته باشند. پس بهتر است تنها چند ثانیه از وقت مخاطب را برای مطالعه پیام و درک محتوای آن بگیرید و در همین زمان پیامتان را برسانید.

۷. خلاقیت

تلفیق هنر و کلمات با استفاده از خلاقیت تاثیر بسزایی بر ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب خواهد داشت. یک هدیه تبلیغاتی ارزان قیمت با یک طرح خلاقانه و چند کلمه قصار، گاهی می‌تواند کار یک بیلبورد تبلیغاتی گران قیمت را برای شما انجام دهد.

خلاقیت در هدایای تبلیغاتی

چه‌کار کنیم هدیه تبلیغاتی موثر باشد؟

استفاده از کلمات کلیشه‌ای و متعارف برای ارسال هدیه تبلیغاتی اصلا مناسب نیست. نتیجه دلخواه شما از ارسال این هدایا جلب توجه مشتری است. قطعا دوست ندارید هدیه تبلیغاتی برای شخصی ارسال کنید و او به دلیل تکراری بودن و یکنواختی، آن را به کناری بگذارد تا اگر روزگاری زمانی پیدا کرد نگاهی به آن بیندازد!

 خلاقیت و توجه شما به نیاز مشتری و در نظر گرفتن شخصیت وی برای دستیابی به جلب نظر ایشان کمک می‌کند. با جملاتی کوتاه و منحصر بفرد به همراه ارسال یک هدیه تبلیغاتی افراد را جذب کنید تا از فروشگاهتان بازدید کنند، یا از خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما استفاده کنند.

 به خاطر داشته باشید استفاده از لوگوی کسب و کارتان در کنار هدیه تبلیغاتی و جملات قصار و مناسب اهمیت زیادی دارد. ایجاد تناسب بین جمله‌ای که استفاده می‌کنید با لوگوی برندتان تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه مشتری دارد. مثلا اگر رنگ برجسته در لوگوی برندتان خاکستری است، در جمله تبلیغاتی می‌توانید به این موضوع اشاره کنید “هر خاکستری، خاکستر نیست! “.

جملات پیشنهادی برای هدایای تبلیغاتی

همانطور که در طول مقاله گفتیم، انتخاب جمله مناسب برای حک روی هدیه به برند شما، پرسونای مخاطب و هدیه‌ای که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. اما در ادامه چند جمله مناسب برای حکاکی روی هدیه را به عنوان نمونه ارائه می‌دهیم.

  • ما برای خوش درخشیدن شما تلاش می‌کنیم.
  • کیفیت را خودتان امتحان کنید.
  • ما تلاش می‌کنیم، بخاطر اینکه شما شایسته بهترین‌ها هستید.
  • باکیفیت‌تر زندگی کنید.

صحبت درباره کیفیت، زیبایی و تمام ویژگی‌های مثبت در یک جمله، روی ذهن مخاطب تأثیر می‌گذارد. حال اگر ارتباطی هم به برند خودتان داشته باشد، ماندگاری آن دوچندان خواهد شد. به عنوان مثال برند پلی‌استیشن از اسلوگان «در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید» استفاده می‌کند. یا اسلوگان «آنچه که ما اعتقاد داریم را ببینید» مربوط به برند Cannon (تولیدکننده دوربین) است. بازی با کلمات کاری جذاب و تخصصی است که راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود.

💥مطالعه بیشتر: چه چیزی یک هدیه تبلیغاتی را در ذهن مخاطب ماندگار میکند؟

کلام آخر

 در این مقاله سعی کردیم شما را با شیوه استفاده از جملات مناسب در کنار هدیه تبلیغاتی آشنا کنیم. با انتخاب یک جمله حرفه‌ای، تأثیر هدیه‌ای که به مخاطبان ارائه داده‌اید، دوچندان خواهد شد. هر کسب و کاری که داشته باشید برای تقویت ارزش‌های برندتان نزد مخاطبین بهتر است از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

 با استفاده از تجارب افرادی که مهارت خاصی در استفاده از پیام‌های تبلیغاتی دارند و به عنوان کپی رایتر در این زمینه فعالیت می‌کنند، بهترین اسلوگان‌ها را پیدا خواهید کرد. این افراد با توجه به مهارتشان، قادرند براساس حیطه کاری شما جملات مناسب تبلیغاتی پیدا کنند. گفتمانی کوتاه و دلنشین، در کنار یک هدیه تبلیغاتی نه چندان گران‌قیمت اعتبارتان را نزد مشتریان افزایش خواهد داد. زیرا تنها افراد خاص از ایده‌های خاص استقبال می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من