چطور در عصر دیجیتال هدیه تبلیغاتی ما اثرگذار باشد؟

اثرگذاری هدیه تبلیغاتی در دنیای دیجیتال
در این مقاله میخوانید

هدیه تبلیغاتی یکی از بهترین ترفندها برای ارتقای نام برند است؛ اما قضیه به این راحتی‌ها هم نیست و باید به عوامل زیادی جهت افزایش اثرگذاری آن توجه نمود. بسیار پیش آمده که یک سازمان بودجه زیادی در این جهت صرف کرده باشد؛ اما نتیجه به اندازه هزینه قابل توجه نبوده و به عبارتی این کار به درستی صورت نگرفته است. به این ترتیب باید به خوبی عوامل تاثیرگذار در اثرگذاری این گیفت‌ها و بهترین استراتژی برای اهدای آن‌ را بشناسید.

💥مطالعه بیشتر: چالش‌های اساسی شرکت‌های ایرانی برای انتخاب هدیه‌ تبلیغاتی

در ادامه سعی کردیم تا به زبانی ساده، اهمیت این گیفت‌ها را بیان کرده و استراتژی‌های رایج و تمام نکات مهم را برای اثرگذاری بیشتر بر افراد بیان کنیم. انتخاب بهترین هدیه و روش اهدای آن نیاز به آموزش، هوشمندی و زمانبندی درست دارد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

چرا هدیه تبلیغاتی برای سازمان‌ها اهمیت دارد؟

به عنوان یک مدیر، باید به درستی بدانید که چنین هدایایی از چه جهات بر سازمان اثر می‌گذارد و آیا از لحاظ موقعیت کاری و دایره مشتریان به چنین تغییراتی نیاز دارید یا نه. از مهم‌ترین مزیت‌های اهدای هدیه تبلیغاتی می‌توان به سه مورد مهم زیر اشاره کرد:

افزایش شبکه ارتباطی سازمان

هدیه‌های تبلیغاتی باعث می‌شوند با طیف وسیع‌تری از افراد ارتباط برقرار کنید. حتی اگر این افراد تبدیل به مشتری دائمی شما نشوند، همچنان اعتبار سازمانتان را بالا می‌برند که قادرید از آن در جهت تقویت برندتان استفاده نمایید.

افزایش شبکه ارتباطی سازمان با اهدا هدیه تبلیغاتی

افزایش وفاداری مشتریان

مشتریان با دریافت این خدمات، به سازمان وفادار می‌شوند و به سراغ سازمان‌های رقیب نخواهند رفت. دریافت هدیه حس خوبی را در افراد برانگیخته می‌کند که به آن وابسته می‌شوند و در پی تکرار آن هستند.

هزینه کمتر نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی

در عصر دیجیتال روش‌های مختلف برای بازاریابی وجود دارد؛ اما همگی آن‌ها پرهزینه هستند و ریسک زیادی دارند. اهدای گیفت‌های تبلیغاتی از معدود روش‌های بازاریابی کلاسیک هستند که همچنان کاربردی بوده و ریسک کمی دارد.

معرفی 4 استراتژی‌ مهم برای اثرگذاری بیشتر هدیه‌های تبلیغاتی در عصر دیجیتال

اهدای گیفت تبلیغاتی در صورتی بیشترین بازدهی را دارد که به شکل هوشمندانه و ظریفی اهدا شود و هیجان را در افراد برانگیزد تا مشتریان اعتماد بیشتری به سازمان پیدا کنند. در ادامه به 4 استراتژی پرکاربرد در این خصوص اشاره کردیم‌:

  • اهدای هدیه‌های فصلی

یکی از بهترین استراتژی‌ها که تقریبا برای هر سبک از برندی مناسب به شمار می‌آید، اهدای هدیه‌ تبلیغاتی به شکل فصلی است. برای مثال شما می‌توانید در ابتدا یا انتهای هر فصل از سال طی یک جشنواره به ازای خرید از سازمانتان هدیه‌های نفیسی را اهدا کنید. این کار به شکل نامحسوس باعث می‌شود که افراد ترغیب به تهیه خدمات از طریق شما بشوند. لارم به ذکر است که اگر تمایل به اهدای هدیه‌های فصلی دارید نیازی نیست هزینه زیادی را صرق خرید این هدایا کنید، اریسا برای شما پیشنهادات جذابی دارد.

مشاهده محصولات: هدیه تبلیغاتی ارزان قیمت

  • انتخاب هدیه‌های محدود و ایجاد سقف خرید

دومین استراتژی رایج و تأثیرگذار، انتخاب‌ هدیه‌های محدود و ایجاد سقف به ازای هر خرید است؛ مثلا می‌توانید تعداد خاصی از هدیه‌ها را  تهیه کرده و به 200 خرید اول که سقف 10 میلیون انجام می‌شود، هدیه دهید. تجربه ثابت کرده که در چنین شرایطی مراجعه کنندگان وسوسه به خرید بیشتر شده و تلاش خود را می‌کنند تا به سقف خرید برسند.

  • شرکت در مسابقات بین المللی و نمایشگاهی

با شرکت در مسابقات بین المللی و نمایشگاهی به عنوان اسپانسر و ارائه هدیه‌های تبلیغاتی یک قدم از رقیبانتان جلو افتاده و خدمات خود را بهتر ارائه کنید. اثرگذاری این استراتژی در صورت تهیه هدیه مناسب بسیار بالاست؛ پس حتما تمام تلاش خود را داشته باشید که هدیه را هوشمندانه انتخاب کنید.

مشاهده محصولات: هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی

  • طراحی هدیه‌های مناسبتی و کاربردی

در مناسبت‌های خاص یک هدیه مرتبط با آن تهیه کنید. این کار توجه افراد را بیشتر جلب می‌کند. مثلا به عنوان پیشنهاد در شب یلدا پک هدیه‌ای متشکل از آجیل، دیوان حافظ نفیس، ظروف سنتی و… تهیه نمایید. در این حالت مشتریان به ارزش خود در سازمان واقف شده و شادمان می‌‌شوند. جهت دریافت مشاوره در زمینه خرید هدایای مناسبتی با کارشناسان اریسا تماس بگیرید. 02152906 | 09395005001

ویژگی‌های یک هدیه مؤثر تبلیغاتی

علاوه بر روش اهدای هدیه، خود هدیه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باید حتما از چند ویژگی‌ مهم برخوردار باشد. تمام استراتژی‌هایی که نام بردیم در صورتی اثرگذار و قابل توجه خواهند بود که خود هدیه دارای چند ویژگی مهم باشد:

ماهیت شخصی سازی شده

بهتر است که هدیه‌ها را تا حد ممکن شخصی سازی کنید. مثلا برای خانم‌ها یک هدیه خاص و برای آقایان یک هدیه دیگر متناسب با سن و خصوصیات جنسیتی انتخاب شود. همچنین به پکیجینگ هدیه توجه کنید که حتما اِلِمان‌های مهم برندتان در آن دیده شود؛ وگرنه اثرگذاری هدیه کمتر خواهد شد.

طراحی ظاهری مناسب

هدیه‌های اهدایی باید طراحی درست و استاندارد داشته باشند، یعنی از ظرافت ظاهری برخوردار بوده و در ابعادی تهیه شوند که جا به جایی آن راحت باشد. به علاوه در انتخاب ظاهر هدیه نباید خیلی ریسک پذیرانه عمل کرد و انتخاب‌ طرح‌های همه پسند، رضایت طیف افراد وسیع‌تری را به همراه دارد.

قاب خاتم صلیبی با پلاک قلمزنی سایز 40 در 80 سانت

ارزش مادی بالا

ارزش مادی بالای هدیه به افراد نشان می‌دهد که چقدر به حضور آن‌ها اهمیت می‌دهید و اهدای هدایا صرفا به خاطر رفع تکلیف نیست. به علاوه طبیعتا هر فردی به دریافت هدیه‌هایی علاقه دارد که ارزش بالایی داشته و در حالت عادی نتواند آن را به راحتی تهیه کند.

 

ماهیت بدیع و نفیس

هرچند که گفتیم بهتر است از هدیه‌هایی با طراحی همه پسند استفاده کنید، اما در عین حال بهتر است این هدیه، دم دستی نبوده و طراحی آن زیبا و چشم نواز باشد. مثلا هدیه‌هایی با طراحی سنتی هم برای اکثر افراد همه پسند است و  جلوه خیره کننده‌ای هم دارد.

اهدای هدیه در چه مناسبت‌هایی اثرگذارتر است؟

زمانبندی می‌تواند اثرگذاری هدیه‌ها را دوچندان کند. در مواقعی از سال افراد از دریافت هدیه بیشتر خوشحال شده و آن را به دلایلی ارزشمندتر از زمان‌های عادی می‌بینند. از بهترین مناسبت‌ها برای اهدای گیفت تبلیغاتی در سازمان‌های ایرانی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مناسبت‌های سنتی

مناسبت‌های سنتی مثل چهارشنبه سوری، سال نو، شب یلدا و… از مناسبت‌های مهمی هستند که به تمام ایرانیان تعلق داشته و همگی در پی جشن و سرور هستند. در این ایام معمولا افراد برای کسب خدمات و یا کالا مراجعه بیشتری به سازمان‌ها دارند. شما می‌توانید از فرصت استفاده کنید و با اهدای  گیفت نفیس تعداد بی‌شماری از مشتریان را خرسند کنید. بی شک تأثیر این گیفت‌ها در چنین ایامی از تبلیغات دیجیتال بیشتر خواهد بود.

مناسبت‌های مذهبی

مشاهده محصولات: هدیه تبلیغاتی مذهبی

برای معرفی یکی دیگر از سری مناسبت‌های مناسب، می‌توانیم به روز زن، روز مرد، عید غدیر، عید قربان و ایامی نظیر آن اشاره کنیم. در این روزها افراد رسوم مختلفی را به جا می‌آورند که به تبع آن به سراغ سازمان‌های مختلفی برای کسب خدمات می‌روند. با اهدای هدیه‌های نفیس، برند خود را در این روزها بهتر عرضه کنید.

رویدادهای کاری و نمایشگاهی

در هر حیطه شغلی، معمولا رویدادها و نمایشگاه‌های مختلفی برپا می‌شود که سازمان‌ها فرصت ارائه بهتر خود را بیابند. از بهترین ایده‌ها در این رویدادها اهدای گیفت‌های نفیس به مشتریان است. این کار توجه بیشتر افراد حاضر در نمایشگاه را نسبت به برند شما جلب می‌کند.

مناسبت‌های کاری جهانی

اگر سازمانی با طیف مشتریان خاص دارید، مناسبت‌های کاری جهانی منطبق با آن را پیدا کرده و به مشتریان هدایایی ارزشمند اهدا کنید. برای مثال اگر سازمانی در حیطه شغلی مهندسی هستید و مشتریانی مرتبط با این شغل دارید، می‌توان در روز جهانی مهندس به آن‌ها هدیه اهدا نمود. چنین هدیه‌های مناسبتی بسیار قابل توجه هستند.

اریسا؛ مرجع اصیل‌ترین و مناسب‌ترین هدیه‌های تبلیغاتی

اریسا به شکل تخصصی بهترین هدیه‌های تبلیغاتی را ارائه داده و در درازمدت بالاترین سطح رضایت را دارد. شما می‌توانید انواع صنایع دستی و دیگر لوازم کاربردی باکیفیت را از ما با طراحی شخصی سازی شده‌ی متناسب با برندتان و بهترین پکیجینگ تهیه نمایید. برای اطلاعات بیشتر و یا طراحی پکیج خاص در هر تعداد که مدنظرتان است با شماره‌های 09395005001 یا 02152906 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من