پنج اشتباه متداول در خرید هدیه سازمانی شب یلدا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
هدیه سازمانی شب یلدا
در این مقاله میخوانید

خرید هدیه سازمانی یکی از ایده‌های هوشمندانه‌ای است که می‌توان اجرا نمود. شاید در ظاهر اینکار ساده به نظر بیاید؛ اما اکثر مدیران اشتباهات فاحشی در خرید و انتخاب گیفت دارند که نهایتا اثرگذاری آن را کم می‌کند. همچنین باعث هدر رفت بخش اعظم بودجه می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از اشتباهات فاحش در خرید گیفت، یک استراتژی درست و بهینه بچینید و آن را از هر جهت بررسی نمایید.

برای داشتن انتخاب بهتر و چیدن یک استراتژی ایده آل اریسا در این مقاله به پنج اشتباه متداول در خرید هدیه سازمانی شب یلدا اشاره کرده‌ایم. با مقایسه و سنجش آن‌ها می‌توانید بهترین‌ها را انتخاب نمایید.

اهمیت خرید هدیه سازمانی شب یلدا

خرید هدیه سازمانی شب یلدا از جهات متعددی بر احوال کارمندان و کیفیت کار آن‌ها تاثیر دارد:

  • به وسیله این کادوها بهترین قدردانی را در مناسبتی اصیل از کارکنان سازمانتان خواهید داشت. هرچند که روش‌های متعددی برای قدردانی از آن‌ها وجود دارد؛ اما کادو دادن نشان می‌دهد که برای خوشحالیشان وقت و هزینه صرف کرده‌اید. به علاوه اغلب کادوها ماندگارند و ماندگاریشان باعث یادآوری این لطف شما را به آنان می‌شود.
  • گیفت سازمانی انگیزه و بهره‌وری کارکنان را بالا می‌برد و بهانه‌ای برای شروع بهتر فصل جدید است. کارکنان نیاز به انرژی و تجدید قوا دارند. مزایای دیگری همچون مرخصی یا وام و کمک‌های مالی نیز باعث بالا رفتن بهره‌وری آن‌ها می‌شود؛ اما هدیه‌های مناسب مؤثرتر عمل می‌کنند و شگفتانه خوبی خواهند بود.
  • هدیه‌های سازمانی مناسبتی، مزیت رقابتی شما را می‌سازند. بی شک جهت افزایش عمق برند باید تدابیری بیندیشید تا دیگران سازمان شما را متفاوت و با ویژگی‌های خاصی بدانند. یکی از این تدابیر می‌تواند اهدای هدیه به کارمندان باشد. با اهدای کادوها در ذهن دیگران سازمان شما سازمانی خواهد بود که برای اعضای خود احترام و ارزش قائل است.
  • از دیگر مزیت‌های گیفت‌ سازمانی قوی‌تر کردن پیوند میان کارمندان و مدیران است. این هدایا نشان می‌دهد که مدیران تا چه حد به کارمندان می‌اندیشند و قوی‌تر کردن ارتباطات سازمانی از اولویت‌های آنان است.

💥مطالعه بیشتر: 30 پیشنهاد ویژه برای خرید هدیه سازمانی و شرکتی شب یلدا

اشتباهات رایج خرید هدیه سازمانی شب یلدا

در این بخش به رایج‌ترین اشتباهات خرید گیفت سازمانی شب یلدا اشاره می‌کنیم. پیشنهاد ما این است که به هیچ وجه در خصوص این موارد ریسک نکنید و حتما بر طبق قاعده و اصول پیش بروید:

عدم تناسب با فرهنگ و هویت ایرانی

شب یلدا مناسبتی اصیل است که قدمت آن به بیش از چند صد سال می‌رسد و اهمیت آن همواره برای ایرانیان روشن بوده است. قدمت بالای شب یلدا باعث شده که با عمیق‌ترین لایه‌های فرهنگ و هویت ایرانی گره بخورد. شاید با نگاه کردن به سفره‌های یلدایی به خوبی این موضوع را درک کرده باشید. بر این سفره‌ها انواع و اقسام ظروف سنتی، صنایع دستی متنوع، خوراکی‌های اصیل ایرانی، ادویه‌های خاص همانند زعفران و… دیده می‌شود که از ارزش خاصی نزد ایرانیان برخوردار است. بر همین اساس بهتر است که گیفت سازمانی با فرهنگ و هویت ایرانی تناسب زیادی داشته باشد. برای مثال تقدیم کردن یک ظرف با طراحی مدرن یا هدیه دادن یک شیرینی بین المللی می‌تواند از بدترین اشتباهات مدیران باشد. در انتخاب گیفت تیزهوش باشید و به سراغ صنایع دستی ایرانی، خوراکی‌های سنتی و گزینه‌هایی از این قبیل بروید. خوشبختانه این موارد در هر سبک و گزینه‌ای در دسترس هستند و نگرانی از بابت محدودیت بودجه وجود ندارد. همچنین تنوع زیاد ثن باعث می‌شود که سلیقه طیف وسیعی از افراد پوشش داده شود و همه از آن رضایت داشته باشند.

💥مطالعه بیشتر: کدام صنایع دستی برای هدیه دادن در شب یلدا مناسب هستند؟

پکیجینگ نامتناسب با ماهیت گیفت

پکیجینگ‌، عامل بسیار مهمی در میزان رضایت کارکنان از هدیه خود هستند. بسیار پیش آمده که افراد بهترین هدیه ممکن را به عزیزان خود تقدیم کنند اما با پکیجینگ نامناسب باعث کاهش رضایت و خشنودی نسبت به هدیه شده‌اند. پکیجینگ درست از اصول کسب و کارهای سازمانی است و چه در مبحث طراحی محصول و چه در مبحث انتخاب گیفت یلدایی باید رعایت شود. در حالت ایده‌آل باید بین گیفت، پکیجینگ و المان‌های شب یلدا یک هماهنگی خاص ایجاد کنید. مثلا در ابتدا یک ظرف سنتی را با الهام از فرهنگ یلدایی انتخاب نمایید و برای آن پکیجینگی در نظر بگیرید که ماهیت سنتی داشته باشد. عدم تناسب بین گیفت و بسته بندی انتظارات کارکنان را نسبت به هدیه‌ها کاهش می‌دهد. پکیجینگ باعث می‌شود که گیفت ارزشمندتر نیز به نظر برسد. ضمنا توجه داشته باشید که در فرایند تهیه گیفت، ابعاد  متناسبی برای پکیجینگ در نظر گرفته شود. جعبه‌های هدیه با سایز بسیار بزرگ یا بسیار کوچک، جلوه کادوها را کم می‌کند. اریسا حساسیت بسیار زیادی در خصوص بسته بندی کادوها دارد؛ به همین خاطر انواع بسته بندی‌ها را طراحی کرده  و با توجه به چینش، رنگ بندی، پیچیدگی طرحی و… بهترین آن‌ها را ارائه داده است.

انتخاب هدیه بدون بررسی اصالت و ارزش محصول

هدیه‌های سازمانی دم دستی برای یلدا بدترین ایده ممکن هستند. اگر بودجه‌ بسیار محدودی داشته به طوریکه توان تهیه کوچکترین گیفت ارزشمندی را ندارید بهتر است که اهدای هدیه سازمانی را به مناسبت دیگری موکول کنید. دریافت هدیه‌های دم دستی، کم ارزش و بدون اصالت احساس خوبی به افراد نمی‌دهد و حتی اثر معکوسی خواهد گذاشت. هرچند که شما از این کار نیت خوبی دارید؛ اما طبیعتا آن‌ها از شرایط شما مطلع نیستند و برداشت‌های ناصحیحی در خصوص هدیه‌ها خواهند داشت. مدیران باید در خصوص اصالت و ارزش محصولات اهدایی حساس باشند و بهترین‌ها را تهیه نمایند. البته این موضوع دلیلی بر خرید هدیه‌های بسیار گران نیست. اریسا هدیه‌هایی نفیس و جذاب را با قیمت‌های منطقی عرضه می‌کند. طراحی صفر تا صد محصولات و پکیجینگ بر عهده اریسا بوده و بهترین متریال‌های موجود را برای شما در نظر گرفته‌ است. جهت مشاهده هدایای اقتصادی شب یلدا کلیک کنید.

عدم توجه به حیطه شغلی و شرایط سازمانی

گاهی بهترین هدیه‌ها در ارتباط با حیطه شغلی و شرایط سازمانی هستند. مثلا اگر بخش اعظم کارکنان شما با لوازم الکترونیکی سر و کار دارند؛ اهدای هدیه‌های اداری فکر بهتری است. این هدیه فرایند کار کردن آنان را راحت‌تر می‌کند و منجر می‌شود که همکاران درک کنند که به نیازهایشان آگاهید. این آگاهی احساس ارزشمند بودن را به آنان می‌بخشد و سعی می‌کنند به شکل دقیق‌تری بر وظایفشان اگاه باشند. همچنین شرایط سازمانی در خرید کادو باید در نظر گرفته شود. برخی از سازمان‌ها کوچک و نوپا هستند، پس منطقی است که بخش اعظم بودجه آن صرف توسعه شرکت شده و هدیه‌های کم قیمت‌تری انتخاب شوند؛ بالعکس شرکت‌‌های بزرگ که بودجه و کارمندان بیشتری دارند در صورت صلاحدید باید گیفت‌هایی با ارزش بالا تهیه نمایند.

عدم توجه به کاربرد هدیه‌های یلدایی

بیش از نود درصد افراد به گیفت‌هایی علاقمند هستند که بتوانند از آن‌ها استفاده نموده و کاربرد ملموسی برایشان داشته باشد. منطقی است که عدم استفاده مستمر از کادو آن‌ها را فراموش شدنی می‌کند. سبک‌های دیگری همچون گیفت‌های هنری هستند که شاید کاربرد خیلی وسیعی نداشته باشند؛ اما شور و نشاط را در دیگران برمی‌انگیزند و به آنان احساس عمیقی می‌بخشند. محصولاتی که هیچ یک از این دو ویژگی‌ را ندارند برای دیگران مفید و مؤثر نیستند. جنسیت و سن کارمندان نیز در تعیین میزان کاربرد یک وسیله نقش مهمی دارند. مثلا ظروف بیشتر برای خانم‌ها موردپسند قرار می‌گیرد؛ پس برای هدیه دادن به آنان گزینه معقولانه‌تری به مظر می‌رسد یا افراد در هر سنی محدودیت‌هایی برای استفاده از لوازم خود دارند و باید آن‌ها را در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من