معرفی 10 اشتباه متداول در هنگام هدیه دادن

اشتباهات رایج در هدیه دادن
در این مقاله میخوانید

هدیه دادن به دیگران و خوشحال کردن آنها کار لذت بخشی است و سبب تقویت روابط دوستی می‌شود اما باید در زمان هدیه دادن نکاتی را رعایت کنیم تا هم خودمان و هم طرف مقابل رضایت داشته باشیم. متاسفانه 10 اشتباه رایج وجود دارد که اگر در زمان خرید و اهدای هدیه رعایت نکنیم و به طور ناخواسته انجام دهیم، میتواند سبب دلخوری طرف مقابلتان شود. بدیهی است که هدف همه‌ی افراد از اهدای هدیه، خوشحال کردن مخاطب است اما آگاهی داشتن از آداب هدیه دادن و خرید کادو میتواند به شما کمک کند تا هدیه‌ای در خور و مناسب تهیه کنید. در ادامه به معرفی 10 اشتباه رایج در زمان هدیه دادن میپردازیم با ما همراه باشید.

🚨هشدار

این مقاله را تا انتها بخوانید ولی هرگز انجام ندهید!

  • عدم توجه به سلیقه مخاطب

اولین موضوعی که باید قبل از خرید هدیه به آن توجه کنید، شناخت سلیقه و علایق طرف مقابلتان است. چرا که اگر هدیه‌ای گرانبها و نفیس خریداری کنید اما مطابق سلیقه مخاطبتان نباشد سبب میشود که فرد مقابل‌تان از دریافت هدیه خوشحال نشود و شما به هدف‌تان که رضایت او است، نرسید. بنابراین در حین خرید باید به سلیقه هدیه گیرنده توجه کنید، نه خودتان.

برای این کار به چند سوال زیر پاسخ دهید:

  1. چه رنگی دوست دارد؟
  2. وسایل مدرن دوست دارد یا سنتی
  3. از محصولات برند استفاده میکند یا معمولی
  4. ارزش و قیمت هدیه برای او مهم است یا خیر
  5. آیا هدیه‌ای که برایش خریداری کرده‌اید نیاز دارد یا خیر؟
    و…
  •  چهارچوب هدیه را رد نکنید

بله درسته! هدیه دادن هم چهارچوب دارد و باید در زمان انتخاب هدیه آن را رعایت کنید مثلا هدیه دادن به دوست و همکار با هدیه دادن به همسر متفاوت است. بعضی از کادوها ذاتاً مربوط به جنبه های خصوصی زندگی افراد هستند و تنها افراد معدودی در حریم زندگی میتوانند از این قبیل هدایا را به هم تقدیم کنند. مثلا خرید شمع‌های معطر با طرح قلب و یا روغن بدن برای همسر هدیه‌ای رمانتیک به نظر می‌آید ولی اصلا برای هدیه دادن به همکار توصیه نمیشود و شاید صورت خوشی نداشته باشد و شما را فردی بی ملاحظه جلوه دهد. بنابراین باید جایگاه خود و افراد را در نظر داشته باشید و از چهارچوب روابط خارج نشوید. شما اجازه ندارید هر هدیه‌ای را به هر شخصی بدهید!

  • از خرید هدیه های دوپهلو و جهت‌دار بپرهیزید

انتخاب هدیه‌هایی مثل گن لاغری برای فرد چاق و یا قرص خوشبو کننده دهان و یا هدیه‌هایی از این قبیل، جهت دار تلقی میشود و ممکن است سبب دلخوری مخاطبتان شود و این گونه برداشت شود که شما از دادن این هدیه منظوری داشته‌اید. بهتر است خرید این هدیه ها را به اختیار خودشان بگذاریم و آنها را از لیست هدایای مد نظرمان خط بزنیم.

  • از اقدامات خودسرانه در خرید هدیه بپرهیزید

مثلا فردی را تصور کنید که همیشه پوشش رسمی داشته و تمایلی به تغییر اسلایل خود ندارد شما این اجازه را ندارید که به عنوان هدیه برای این فرد لباس اسپرت خریداری کنید و اصرار هم داشته باشید که در استایل خود تنوع بدهد مگر اینکه از قبل در مورد تغییر استایل با شما صحبت کرده باشد. در غیر اینصورت اینطور تداعی میشود که قبل از خرید هدیه هیچ تاملی نکرده‌اید و به سلیقه فرد مقابلتان اهمیت نداده‌اید.

  • هدیه دادن موجود زنده

این قبیل هدایا بسیار ریسکی هستند و در نگاه اول شاید خیلی جذاب به نظر برسد. اما باید به این نکته توجه کنید که آیا فرد گیرنده از دریافت این هدیه خوشنود میشود یا خیر. هدیه دادن موجود زنده که نفس میکشد، غذا میخورد و نیاز به مراقبت دارد میتواند دردسرهای زیادی برای فرد گیرنده داشته باشد. از محل نگهداری گرفته تا تامین مخارج. پس قبل از تهیه این هدایا حتما به صورت غیر مستقیم نظر فرد هدیه گیرنده را جویا شوید.

هدیه دادن موجود زنده

  • ولخرجی کردن ممنوع

ولخرجی کردن در زمان هدیه خریدن یکی از اشتباهات رایج است. همه‌ی ما برای خرید هدیه بودجه مورد نظر خود را تعیین میکنیم و برهمین اساس در سایت‌های فروش آنلاین هدیه و یا بازار جستجو میکنیم. خارج شدن از این چهارچوب تعیین شده و ولخرجی کردن در هدیه گرفتن میتواند نتیجه معکوس داشته باشد و فرد گیرنده را معذب کند و نگران جبران کردن هدیه بشود. این تصور که همیشه هدیه گران بهتر است را کنار بگذارید.

  • هدیه خصوصی در جمع های عمومی ندهید

فراموش نکنید که اگر هدیه قرار است در حضور دوستان و یا جمع مهمانان باز شود به هیچ‌وجه هدیه‌ی خصوص ندهید چون ممکن است هم شما و هم گیرنده هدیه در زمان رونمایی از هدیه معذب و خجالت‌زده شوید.

  • پول نقد همیشه خوب نیست

هدیه دادن کارت های اعتباری و یا پول نقد همیشه مناسب نیست و بسیار وابسته به علایق و نظر شخصی مخاطبتان دارد برخی افراد از این هدایا استقبال می‌کنند زیرا می‌توانند با آن‌ها چیزهایی که دوست دارند را بخرند اما اگر شناخت کافی نسبت به فرد مورد نظر ندارید توصیه میکنیم ریسک نکنید و از اهدای کارت هدیه اجتناب کنید.

هدیه دادن کارت هدیه

این افراد از گرفتن کارت های هدیه خوشحال میشوند:

  1. افرادی که در حوزه‌ای مشغول به کار شده‌اند و دوست دارند ابزار و تجهیزات خود را کامل کنند.
  2. نوجوانی که قصد دارد پول‌های خود را چمع کند تا وسیله‌ی محبوب خود را خریداری کند.
  3. عروس و دامادی که به تازگی وارد زندگی مشترک شده‌اند و خرج بالایی دارند.
  4. افرادی که سخت پسند هستند و همیشه ترجیح میدهند به سلیقه خود خرید کنند.
  5. افرادی که قسط های زیادی دارند و به پول نقد بیشتر نیاز دارند تا یک هدیه‌ی غیر کاربردی

و….

  • به بسته بندی هدیه توجه ویژه کنید

 با خرید هدیه کار شما به اتمام نرسیده. در واقع بسته بندی هدیه و جعبه هدیه اهمیتش کمتر از خود هدیه نیست. بسته بندی هدیه قدم آخر در هدیه دادن است. همیشه به یاد داشته باشید که آنچه مخاطب در نگاه اول پس از دریافت هدیه با آن مواجه میشود و بر روی او تاثیر خواهد گذاشت ظاهر و بسته بندی هدیه است. هدیه هایی که خیلی زیبا و با حوصله بسته بندی می شوند نشان دهنده اهمیت و حسن نیت شخص هدیه دهنده است. حتما در بسته بندی هدیه به این نکات توجه کنید:

  • لیبل قیمت را روی کادو نگذارید و حتما آن را بردارید.
  • از کاغذ کادوهای بی ربط استفاده نکنید مثلا اگر به مناسبت ولنتاین برای دوست خود هدیه میخرید از کاغذ کادو با طرح بچگانه یا تولد استفاده نکنید.
  • کادو را در کیسه پلاستیکی مغازه، به طرف مقابلتان تقدیم نکنید.
  • اگر از جعبه‌های کادو استفاده میکنید حتما به تناسب ابعاد جعبه و هدیه توجه کنید.

و..

شرکت اریسا به عنوان وب‌سایت فروش آنلاین هدیه به خوبی این نیاز را مرتفع ساخته است و هدایای شما را در بسته‌های شیک و با دوام به دست مخاطب مورد نظر شما در سراسر ایران میرساند.

  • خرید را به دقیقه نود موکول نکنید

برای همه‌ی ما پیش آمده که قصد خرید هدیه تولد برای دوست خود را داریم اما به دلیل مشغله های کاری هنوز اقدام به خرید هدیه نکرده‌ایم و دوروز مانده به تولد با عجله و سراسیمه اقدام به خرید کادو میکنیم که نهایتا هدیه‌ای خریداری میکنیم که نه مطابق میل و سلیقه خودمان است و نه دوستمان. راهکار این است که چند روز قبل از تولد اقدام به خرید هدیه کنید و هدیه را مرتب و آماده کنید و استرس را از خود دور کنید. اگر همچنان مشغله‌های کاری این فرصت را از شما گرفته است توصیه میکنیم به سایت‌های فروش انلاین هدیه سری بزنید و اقدام به ثبت سفارش کنید. فروشگاه اریسا به عنوان بزرگترین سایت فروش آنلاین هدیه برای هر سبک و سلیقه‌ای هدیه دارد و دامنه انتخاب شما در این سایت بسیار گسترده است.

💥مطالعه بیشتر: 8 حقیقت جالب در مورد هدیه دادن که بسیاری از ما نمی دانیم!

کلام آخر

حالا که با رایج‌ترین اشتباه‌های هدیه دادن اشنا شدید، قطعاً می‌توانید برای عزیزانتان هدیه‌ای بخرید، که نه‌تنها آن‌ها را آزرده نمی‌سازد، بلکه بهترین احساس ممکن را برایشان ایجاد می‌کند. همیشه به خاطر داشته باشید که اگر به اصول هدیه خریدن اهمیتی ندهیم و آن‌ها را رعایت نکنیم، نه تنها سبب رضایت فرد مقابل خود نشده‌ایم بلکه ممکن است روابط دوستانه خود را متزلزل کنیم. در هنگام هدیه دادن با تک تک حرکات بدن و حالات چهره فرد گیرنده هدیه میتوانیم متوجه بشویم که از گرفتن هدیه خوشحال شده یا ناراحت.

شرکت اریسا با تجربه‌ای که طی سالیان سال درزمینه فروش هدیه دارد میتواند مشاوره خوبی به شما بدهد. فقط کافیست بوجه مد نظر خود را به ما اعلام کنید تا صدها پیشنهاد جذاب به شما ارائه کنیم. نکته حائز اهمیت این است که هدیه را میتوانید مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنید و مستقیما برای فرد مورد نظر خود ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من