وفاداری به برند چه اهمیتی دارد و هدیه تبلیغاتی چگونه آن‌ را افزایش می‌دهد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
هدیه تبلیغاتی و نقش آن در برندینگ
در این مقاله میخوانید

این روزها خیلی از افراد درباره وفاداری به برند و راه‌های افزایش آن صحبت می‌کنند. این موضوع تبدیل به یکی از داغ‌ترین مباحث در حوزه کسب و کار شده و بحث‌های گسترده‌ای را به راه انداخته است. به همین خاطر ما سعی داریم در مقاله‌ در خصوص این مبحث صحبت کنیم و صحت گفته‌های رایج درباره عنوان وفاداری به برند و همچنین نقش هدیه تبلیغاتی در افزایش آن را بسنجیم. اگر مدیر یک سازمان بوده و در خصوص تهیه گیفت‌های تبلیغاتی مردد هستید، خواندن مقاله تا انتها خالی از لطف نیست.

اهمیت وفاداری به برند و بهترین راه‌های افزایش آن

میزان اهمیت وفاداری به برند، بحثی بسیار پرسش برانگیز است. در دنیای امروز، کسب‌وکارها دیگر شکل رایج و کلاسیک خود را ندارند و باید مدل‌های فروش خاصی برای آن‌ها طراحی نمود. علت این امر وجود رقیب‌های بی‌شماری است که در هر زمینه‌ای می‌تواند جایگاه شما را تصاحب کند؛ بنابراین شما باید به روش‌های مختلف اعتماد مشتریان را جلب کرده و آن‌ها را به خدمات خود وفادار کنید.

 این کار راحت و بی‌هزینه نیست و استراتژی‌های متعددی در خصوص آن وجود دارد. تصور اشتباه و رایج این است استراتژی‌های هزینه‌‌بر به سازمان آسیب می‌زنند و کارایی ندارند. درست این است که هر استراتژی هزینه‌ای دارد و  از یک جنبه بر مشتریان تأثیر خواهد گذاشت. یا این وجود باید هوشمندانه‌ عمل نموده و روشی را انتخاب کنید که مطابق با هدفتان بر مخاطبانتان تأثیر بگذارد. روش‌های گوناگونی همچون کمپین‌ تبلیغاتی، تیزرهای رسانه‌ای و اهدای گیفت‌های تبلیغاتی وجود دارند که هر یک به نحوی وفاداری افراد را به برند افزایش می‌دهند. برای انتخاب بهترین روش باید بودجه، وضعیت فعلی سازمان، تعداد و کیفیت رقیبان و موارد اینچنینی را بسنجید.

نقش گیفت تبلیغاتی در افزایش وفاداری به برند

گفتیم که یکی از راه‌ها برای افزایش وفاداری به برند، اهدای هدیه تبلیغاتی است. بدیهی است که این ایده هزینه‌هایی دارد، به همین خاطر برخی از مدیران از اجرا نمودن آن سر باز می‌زنند. این کار چندان منطقی نیست چرا که هدیه تبلیغاتی از جهات مختلف بر افزایش وفاداری به برند، تاثیرات شگفت انگیزی دارد:

💥مطالعه بیشتر: نقش هدایای تبلیغاتی در برندسازی و مارکتینگ

 ایجاد مزیت رقابتی نسبت به دیگر سازمان‌ها

هر سازمانی باید یک ویژگی و مزیت متفاوت و منحصر به فرد نسبت به دیگر سازمان‌ها داشته باشد تا بتواند در جذب مشتری رقابت کند. وقتی مشتریان هیچ دلیلی برای مراجعه به شما پیدا نکنند، طبیعتا اعتمادی هم شکل نمی‌گیرد. گیفت سازمانی نفیس باعث می‌شود که مشتریان شما را بشناسند و به واسطه این شناخت و همچنین کیفیت خدمات شما مشتریانی دائمی پیدا می‌کنید. مزیت رقابتی نه تنها در جلب اعتماد و رقابت بلکه در یافتن جامعه هدف مشتریان نیز کمک کننده خواهد بود.

مزیت رقابتی بین رقبا با هدیه تبیلغاتی

قدردانی کردن سازمان از مشتریان

وقتی یک مشتری ارزش و جایگاه خود را به صورت ایده آل در شرکت مورد نظر ببیند قطعا حس خوبی خواهد گرفت و برای کسب این حال خوب تصمیم به مراجعه دوباره می‌گیرد. هدیه تبلیغاتی https://erisagift.com این حس خوب را در مشتری‌ زنده می‌کند و او را از ارزش خود برای سازمان آگاه خواهد کرد. در بسیاری از سازمان‌ها هیچ استراتژی برای قدردانی و تشکر از مشتریان دیده نمی‌شود و این موضوع، سازمان‌هایی که به مخاطبان بها می‌دهند را برنده میدان می‌کند. لازم به ذکر است برای دستیابی به این هدف باید هدیه‌های نفیسی را به افراد تقدیم کنید. اهدای هدیه‌های کم ارزش و دم دست دیگران را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. صنایع دستی، لوازم الکترونیکی، گل و لوازم زینتی از بهترین گیفت‌ها برای جلب توجه و افزایش وفاداری به برند هستند.

افزایش عمق اعتبار سازمان

گیفت تبلیغاتی باعث می‌شود که سازمان شما هویت عمیق‌تر بگیرد و از آن به عنوان محیطی یاد شود که همه چیز بر روی اصول‌ و قواعد درست پیش می‌رود. در واقع یکی از راه‌های افزایش وفاداری، افزایش اعتبار سازمان است. هرچه‌ مشتریان از ماهیت شرکتتان مطمئن‌تر باشند، احتمال انتخاب شدن شما بالاتر می‌رود. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید به همراه گیفت تبلیغاتی و کارت تشکر، توضیحاتی از خدمات ویژه خود را به شکل درست بر روی یک کاغذ ارائه داده و نکات برجسته را بنویسید. این کار دیدگاه دیگران را نسبت به خدمات روشن‌تر و منظم‌تر می‌کند.

اطمینان از اصالت سازمان و کیفیت محصولات آن

اصالت یک سازمان و کیفیت محصولات در جذب مخاطب حرف اول را می‌زند. بدون این دو موضوع هرگز سازمان‌ها نمی‌توانند پایدار و با بهره‌وری بالا باشند. اگر از این موارد بهره‌مند هستید می‌توانید آن‌ها را با گیفت تبلیغاتی به مخاطب القا کنید. وقتی مشتریان هدیه‌های ارزشمند خود را دریافت می‌کنند به صورت ناخودآگاه از اصالت و کیفیت خدمات و محصولات سازمانی نیز مطمئن می‌‌شوند و  وابستگی خاصی به آن‌ها پیدا می‌کنند.

💥مطالعه بیشتر: چطور یک هدیه تبلیغاتی خوب به شناخته شدن برند شما کمک می‌کند؟

قوی‌تر کردن شبکه و اعتبار اجتماعی سازمانی

هرچه دایره مشتریان و شبکه اجتماعی‌ آن‌ها بیشتر باشد، میزان وفاداری به برند نیز افزایش پیدا می‌کند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دنبال یک سازمان با خدمات ویژه باشید و احتمالا در این شرایط یکی از معیارهایتان شبکه و اعتبار اجتماعی از نظر کمّی و تعداد آن‌هاست. این موضوع بسیار مهم می‌باشد؛ چرا که در خیلی از موارد کمیت و تعداد مراجعه کنندگان نشانه مهمی از سطح رضایت نسبت به خدمات سازمان محسوب می‌شود. گیفت‌های تبلیغاتی تعداد مشتریان را زیادتر می‌کند. افراد با دریافت گیفت، ترجیح می‌دهند که سازمان را دوستان و آشنایان خود معرفی کرده تا آن‌ها نیز از این هدایا بهره‌مند شوند. به تدریج به شکل زنجیره وار تعداد مشتریان بیشتر شده و یک عامل‌ مهم برای افزایش وفاداری شکل می‌گیرد.

شروط اساسی برای اهدای گیفت تبلیغاتی برای افزایش وفاداری به برند

اهدای هدیه تبلیغاتی به همین راحتی‌ها هم نیست و باید حتما به این سه نکته مهم درباره آن‌ اشراف داشته باشید:

توجه به زمان اهدای گیفت‌ها

زمان اهدای گیفت‌ها اهمیت زیادی در میزان بازخورد دارد. خیلی از مدیران با این نکته آشنا نیستند و با وجود تهیه بهترین کادوها، نتیجه ایده آلی کسب نمی‌کنند. اگر به دنبال کسب بهترین بازخورد جهت افزایش وفاداری مخاطبانتان هستید، گیفت‌ها را در مناسبت‌های شاد و پرطرفدار به آنان تقدیم نمایید. از بهترین مناسبت‌ها برای اهدای این کادوها، شب یلدا، روز مادر و پدر، عید نوروز و موارد این چنینی می‌باشد. این روزها همه در تکاپوی خرید هدیه و کسب خدمات هستند و از دریافت گیفت تبلیغاتی بیشترین تأثیر را خواهند پذیرفت.

توجه به نما و کاربرد هدیه‌های تبلیغاتی

 هدیه‌هایی که کاربردی هستند بیشترین سطح رضایت را دارند. هیچ فردی نیست که از هدیه‌ای که یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتش را حل نکند خوشحال نشود. این نوع هدیه‌ها هیچوقت فراموش نمي‌شوند. اگر تصمیم دارید هدیه‌ای زینتی تهیه کنید نیز باید انتخابی داشته باشید که آن را متفاوت و باارزش کند. مثلا از هنرهای نفیس در آن استفاده شود یا نماد یک مفهوم عمیق باشد. گیفتی که هیچ احساسی را در مخاطب برانگیخته نکند، هرگز باعث افزایش وفاداری به برند نمی‌شود. هرچقدر هدیه شما بکر و بدیع‌تر باشد به میزان بیشتری بر این هدف دست پیدا می‌کنید. ضمنا فراموش نکنید که سازمان‌های رقیب نیز استراتژی‌ اهدای هدیه را در پیش می‌گیرند. به هدیه‌های آن‌ها و نقاط ضعفشان توجه کرده و گیفتی تهیه کنید که دست بالاتری داشته باشد.

توجه به پکیجینگ هدیه‌های تبلیغاتی

پکیجینگ نقش بسزایی در میزان محبوبیت و به چشم آمدن یک گیفت دارد. اگر گیفتی تهیه کنید که پکیجینگ قابل قبولی نداشته باشد، قطعا شوق و اشتیاق را به دنبال نخواهد داشت. بهتر است پکیجینگ هدیه تبلیغاتی با هدیه تناسب داشته باشد؛ مثلا اگر هدیه ماهیت سنتی دارد، پکیجینگ هم با المان‌های سنتی طراحی شود. شرکت اریسا این موضوع را به خوبی پوشش داده و با پکیجینگ بسیار زیبای خود، هدیه‌ای درخور برای مشتریان شما فراهم می‌آورد انواع جعبه‌های چوبی، جعبه ترمه، جعبه هاردباکس نمونه‌هایی از بسته‌بندی محصولات اریسا میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من