چطور یک هدیه تبلیغاتی خوب به شناخته شدن برند شما کمک می‌کند؟

هدیه تبلیغاتی چطور به برند شما کمک میکند
در این مقاله میخوانید

اهدای هدیه‌ تبلیغاتی به مشتریان یکی از ترفندهای مهم و مؤثر سازمان‌هاست. برای سال‌ها، سازمان‌های بزرگ دائما در برخی مناسبت‌ها با اهدای چنین هدیه‌هایی مشتریانی وفادار پیدا کرده‌اند. اکنون یکی از پرسش‌های رایج مدیران این است که آیا همچنان اهدای هدایای تبلیغاتی با توجه به شرایط اقتصادی‌ کنونی راهکاری مؤثر است و به شناخته شدن برند کمک می‌کند یا خیر.

 در این مقاله به طور کامل در خصوص اهمیت هدیه تبلیغاتی در شناخته شدن برند و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله را تا انتها دنبال کنید چرا که به تمام پرسش‌های احتمالی پاسخ دادیم و سعی کردیم دیدگاه صحیحی نسبت به این مسئله ایجاد کنیم.

اهمیت هدیه تبلیغاتی در شناخته شدن برند

هدیه تبلیغاتی و تاثیر آن در برندینگ

 اهمیت و تاثیر مثبت اهدای هدایای تبلیغاتی را در چند جنبه می‌توان بررسی کرد. در واقع این کار ابعاد گوناگونی داشته و به طریق مختلف نام برند شما را پررنگ‌تر خواهد کرد:

*ارتقای نام برند

با اهدای هدایای سازمانی در مناسبت‌های خاص، نام برند شما در جامعه و بازار ارتقا می‌یابد. هدایای سازمانی می‌توانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مؤثر استفاده شوند و آواره برند شما را در ذهن عموم مردم به برندی با خدمات ویژه و هدفمند تبدیل می‌کنند.

*ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان

بهتر است که مشتریان به شکل مستقیم مشاهده گر نحوه ارائه خدمات باشند و هدایا را دریافت کنند. به این ترتیب در کنار اینکه ساز و کار سازمان را بهتر درک می‌کنند، از احساس نزدیکی و ارتباط مستقیم با کارکنان لذت خواهند برد.

*تشویق به معرفی به دیگران

اکثر مشتریان با دریافت هدیه از سمت سازمان‌ها، تشویق می‌شوند که افراد دیگری را هم از این قضیه با اطلاع کنند. پس سازمان را به دیگران معرفی کرده و درباره آن توضیحاتی خواهند داد. این موضوع به بیشتر شدن تعداد مشتریان کمک قابل توجهی می‌کند.

*وفادارای مشتریان

مشتریان با دریافت گیفت و کادو احساس خوبی به سازمان پیدا می‌کنند. آن‌ها در می‌یابند که سازمان تا چه حد نسبت به مشتریان احساس مسئولیت می‌کند و تصمیم می‌گیرند که در صورت نیاز مجددا به همین سازمان مراجعه کنند.

*افزایش فروش و سودآوری

اهدای هدیه‌ها به مشتریان نهایتا فروش بیشتر و سودآوری را به دنبال دارد. مشتریان برای احساس دِین یا اینکه به طرق مختلف این هدیه‌ها را دریافت کنند، به طور مکرر به سازمان مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده می‌کند که منجر به افزایش فروش و سودآوری می‌شود.

چه هدیه‌های تبلیغاتی برای مشتریان جذاب خواهد بود؟

هدایای تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و به کارکنانتان تقدیم کنید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم انتخاب را ساده نگرفته و به دنبال مطلوب‌ترین گزینه باشید. در ادامه چهار پیشنهاد جذاب برایتان خواهیم داشت:

مشاهده محصولات: انواع هدیه تبلیغاتی

  • صنایع دستی

صنایع‌ دستی از آن دسته هدیه‌های فراموش نشدنی‌‌ست که دریافتش برای هر کسی خوشحال کننده خواهد بود. این هدیه برای هر جنسیت و هر گروه سنی متناسب است و می‌تواند انتخابی مطمئن باشد. صنایع دستی ایرانی خوش اب و رنگ بوده و در هر محیطی به چشم خواهد آمد. لوازم میناکاری و خاتم کاری شده، گلیم، ظروف سفالی و گلدان سنتی ایده‌های خوبی برای هدیه دادن هستند.

  • ست هدیه لوازم الکتریکی

لوازم الکترونیکی می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین هدیه‌ها باشد. این لوازم مورد استفاده همه افراد قرار می‌گیرد و افراد حتما در امور روزمره به وفور به آن رجوع خواهند کرد. رایج‌ترین لوازم در این ست‌ها پاوربانک، اسپیکر، هولدر موبایل و هدفون  است.

مشاهده محصولات: انواع لوازم الکترونیکی

  • قاب و تابلو

قاب و تابلو از دیگر هدیه‌های ارزشمندی است که می‌توانید به مشتریانتان اهدا کنید. اهدای قاب و تابلو به سبک کاشی، میناکاری، خاتم کاری، تابلو فرش و… می‌تواند توجه هر مشتری را جلب کرده و آن را هدیه‌ای خاص تلقی کند.

  • ست هدیه چرم

چرم یکی از انواع پرطرفدار پارچه است که لوازم بی‌نظیری با آن تولید می‌شود. اهدای ست هدیه چرم به مشتریان ارزشمندیشان را نشان می‌دهد. این ست‌ها از موارد مختلفی مثل کیف پول، جاکارتی، جاعینکی، کمربند و جاکلیدی تشکیل می‌شوند.

مشاهده محصولات: هدایای چرمی

  • پک آجیل 

پک آجیل هم می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما در خصوص هدیه تبلیغاتی باشد. این پک شامل یک آجیل خوری با طرح‌ سنتی منحصر به فرد و ترکیبی از آجیل‌های درجه یک می‌شود. چنین هدیه‌های می‌تواند کام مشتریان را لذیذ کرده و آن‌ها را صاحب یک ظرف نفیس کند.

4 نکته درباره اثرگذاری بیشتر هدیه تبلیغاتی

تاثیر هدیه تبلیغاتی در برندینگ

  • بدون داشتن نقشه و برنامه اصولی اهدای هدیه تبلیغاتی ممکن است چندان نتیجه مثبتی نداشته باشد. پس حتما از جنبه‌های مختلف استراتژی خود را بسنجید.
  • اهدای هدیه‌های ارزان و بی ارزش ایده خوبی نیست. حتما هدیه‌ای انتخاب کنید که دریافت آن برای مشتریان خوشحال کننده باشد.
  • به جنسیت مشتریان توجه کنید. عموما سلیقه مردان و زمان با یکدیگر متفاوت بوده و بهتر است که برای هرکدام هدیه‌ای متناسب در نظر بگیرید. اگر تصمیم به اهدای یک نوع هدیه دارید، بهتر است هدیه‌ای مثل لوازم الکتریکی، لوازم اداری، قاب و تابلو و… انتخاب کنید که برای هر دو جنسیت کاربردی باشد.
  • مشتریان خود را بشناسید. برخی از مشتریان ممکن است نیازهای خاصی داشته باشند. در چنین موقعیتی با اهدای هدیه‌ای متناسب با نیاز آن‌ها می‌توانید مؤثرتر عمل کنید. برای مثال اگر سازمان خدمات الکتریکی دارید، پس اهدای یک پک هدیه الکترونیکی می‌تواند مشتریان را خوشحال‌تر کند.

آیا اهدای هدیه تبلیغاتی برای سازمانی مناسب است؟

برای پاسخ دادن به شکل دقیق باید بررسی دقیقی از سازمانتان داشته باشیم؛ اما به طور کلی پاسخ این سؤال خیر است. اگر مدیر سازمانی مانند بانک و فروشگاه هستید که به طور مستقیم با مشتریان  متعددی در ارتباط هستید و خدماتتان به همه تعلق دارد، اهدای هدیه تبلیغاتی ترفندی مناسب برای شماست. اما اگر سازمانی با ماهیت B2B دارید و مشتریانتان محدود و منحصر به فرد هستند، عمدتا اهدای هدیه تبلیغاتی تأثیر چندانی نداشته و باید ترفندهای دیگری به کار بگیرید.

💥مطالعه بیشتر: چالش‌های اساسی شرکت‌های ایرانی برای انتخاب هدیه‌ تبلیغاتی

نقش هدیه تبلیغاتی در سازمان‌های کوچک

سازمان‌های کوچک نیاز زیادی به شناخته شدن دارند. در واقع بقای چنین سازمان‌هایی ارتباط مستقیمی با محبوبیت و اثرگذاری برندشان دارد؛ در غیر این صورت ضررهای سنگینی متحمل خواهند شد.

یکی از بهترین راه‌ها برای شناخته‌تر شدن برند‌، اهدای هدیه تبلیغاتی‌ است. هرچند که سازمان‌های کوچک احتمالا بودجه محدودتری دارند، اما منطقی‌ است که مقداری از این بودجه صرف اهدای هدیه تبلیغاتی شود. برعکس تصور رایج، خیلی از مشتریان تمایل بیشتری به مراجعه به سازمان‌های کوچک دارند. کارکنان چنین سازمان‌هایی مشغولیت کمتری داشته و سعی می‌کنند تمرکز بیشتری بر خواسته‌های مشتریان داشته باشد.

 شما باید از این نقطه قوت استفاده کرده و مشتریان برا به سمت سازمان خود سوق دهید. در مرحله بعد با اهدای هدیه به مشتریان می‌توانید  روابط‌تان با آن‌ها را تحکیم کنید. همچنین این گیفت‌ها باعث می‌شود که مشتریان شما را به دیگران هم معرفی کنند.

نقش هدیه تبلیغاتی در سازمان‌های بزرگ

سازمان‌های بزرگ شناخته شده هستند و مشتریان زیادی دارند. این موضوع باعث شده که خیلی از افراد در خصوص تاثیر مثبت هدیه تبلیغاتی دچار شبهه شوند و آن را ترفندی درست ندانند. این تفکر اشتباه است؛ چرا که حتی بزرگترین سازمان‌های دنیا هم نیاز دارند که دائما حضور و پشتیبانی خود را به افراد اعلام کنند. در غیر این صورت سازمان‌های رقیب از فرصت استفاده کرده و مشتریان را از آن خود خواهند کرد.

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید حضور خود را بیشتر و بهتر بر مشتریان یادآوری کنید اهدای هدیه به مشتریان است. این هدیه باعث جلب رضایت آن‌ها شده و کمک می‌کند تا نقش خود را در سازمان پررنگ بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من