چه چیزی یک هدیه را ارزشمند میکند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
هدیه ای خاص و منحصر به فرد
در این مقاله میخوانید

هدیه‌ها همیشه راهی تأثیرگذار برای نشان دادن محبت، قدردانی و علاقه ما به اشخاص دیگر هستند. ارزش هدیه معمولاً از مواردی است که در هنگام تهیه هدیه برای افراد مورد نظر به آن فکر می‌کنیم. هدیه‌ها خالصانه نشان می‌دهند چقدر برای مخاطبانمان ارزش و احترام قائل هستیم و برای همین دوست داریم هدیه ارزشمند و قابل توجهی باشند. اما ارزش هدایا چطور و از چه نظر باید سنجیده شود؟ اگر شما هم دغدغه انتخاب هدیه خاص و متفاوت برای ابراز محبت خود به یکی از دوستان، آشنایان یا حتی افراد نزدیک زندگی خود هستید، در این مقاله با اریسا گیفت همراه باشید تا شما را بیشتر در مورد خرید هدیه و معیارهای آن راهنمایی کنیم.

ارزش هدیه را چطور تعیین کنیم؟

اولین چیزی که در مورد ارزش هدیه یا یک کادو به ذهن ما می‌رسد، هزینه‌ای است که برای خرید آن صرف می‌شود. اما قیمت هدیه واقعا چقدر در ارزش واقعی آن برای افراد مختلف تاثیر دارد؟ آیا همه صرفا به دنبال هدیه‌ای گران‌تر هستند و قیمت بالا تضمین کننده‌ی خوشحالی آن‌ها است؟ خیلی اوقات یک هدیه به ظاهر ساده‌تر، می‌تواند مخاطب شما را بیشتر شگفت‌زده کند! این به شرطی اتفاق می‌افتد که پیش از تهیه آن، به چند فاکتور موثر در پیدا کردن هدیه ارزشمند برای آن مخاطب، فکر کرده باشید. برای راهنمایی بهتر در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم.

💥مطالعه بیشتر: برای کسی که همه چیز دارد چه هدیه‌ای بخریم؟

به دنبال هدیه خاص و منحصر بفرد باشید!

هدیه‌های متفاوت و خاص، چیزی که قبل‌تر مخاطبان بارها آن را در بین هدیه‌های تولد یا مناسبتی خود ندیده باشد، می‌توانند گزینه مناسبی برای انتخاب باشند. هنگام تصمیم برای خرید هدیه صرفا به دنبال گزینه‌های پیشنهادی که معمولا همه به سراغ آن‌ها می‌روند، نباشید. انتخاب بعضی موارد به ذهن هر کسی خطور می‌کند و نمی‌تواند گیرنده کادو را شگفت‌زده کند.

وقتی به ارزش هدیه فکر می‌کنید، بدان معناست که دریافت کننده‌ی آن چقدر برای شما اهمیت دارد. پس نمی‌توان از کنار این موضوع به سادگی رد شده و صرفا به ارزش مادی یا همان قیمت خرید هدیه بسنده کرد. شاید هدیه‌ای با قیمت کمتر بتواند لبخند رضایت عمیق‌تری به مخاطبتان هدیه دهد یا بین هدایایی با قیمت تقریباً برابر، یک مورد خاص‌تر مورد توجه واقع شود.

هدیه خاص می‌تواند هدیه‌ای باشد که زمان و انرژی خود را صرف ساختن یا تزئین آن می‌کنید. همچنین هدیه‌های آماده‌ای که علاوه‌ بر طراحی زیبا و منحصر بفرد، بسته‌بندی شکیلی داشته باشد، نشان دهنده ارزش و احترام شما برای فرد مقابل است. یک هدیه ساخته شده با ایده‌ی خلاقانه یا نوشتن نامه‌ای که احساسات شما را با مخاطب در میان می‌گذارد، می‌توانند هدیه ارزشمند برای وی محسوب شوند.

به معنی و مفهوم هدایا توجه کنید!

هدیه‌ها صرفاً یک پیشکش ساده نیستند. هر هدیه می‌تواند معنی و مفهوم خاصی را در خود جا داده باشد. قبل از خرید هدیه، بد نیست که به معنای نهفته در پشت آن‌ها یا معنای آشکاری که بیان می‌کنند هم فکر کنید. گاهی انتخاب یک هدیه مخصوص از بین انواع هدایایی که به فکرتان می‌رسد، معنای ویژه و زیباتری را به مخاطبتان انتقال می‌دهد. برخی اوقات هدیه‌ها می‌توانند خاطره‌ای مشترک بین شما و فرد مقابل را در ذهنش زنده کرده و موجب به یادآوری لحظات شیرینی شوند که فقط شما از آن خبر دارید. ارزش هدیه معنادار خیلی اوقات بیشتر از هدیه‌های عادی است که ممکن است به فکر هرکسی خطور کند.

اگر هدیه‌ای را با فکر، تلاش و صرف زمان شخصاً بسازید، بازهم می‌تواند کاندیدی برای هدیه خاص و به یادماندنی باشد. کادوهای دست‌ساز نشان دهنده وقتی هستند که شخصا برای آماده کردن آن‌ها صرف کرده‌اید و چیزی با ارزش‌تر از وقت شما نیست. اگر دریافت کننده هدیه متوجه شود که زمان خود را صرف ساخت یک هدیه برایش کرده‌اید، طبیعتاً بسیار خوشحال می‌شود و می‌فهمند تا چه حد برایش ارزش قائل هستید. معنای یک هدیه به طرف مقابل می‌گوید که در لحظات آخر و به طور سرسری آن را انتخاب نکرده‌اید.

هدیه‌هایی که برای مناسبت‌های مختلف تهیه می‌کنید، نشان می‌دهند که در آن مناسبت اهمیت خاصی به مخاطب داده‌اید. انتخاب هدیه ارزشمند با معنای خاص آن بیشتر نمایان می‌شود. برای مثال، گاهی هدیه ای که برای یک شخص نوجوان تهیه می‌کنید، تداعی کننده‌ی این هستند که بزرگ شدنش را به رسمیت شناخته‌اید. برخی دیگر از هدایا نشان دهنده‌ی این هستند که شخص مقابل را مسئولی‌پذیر می‌دانید. حتی ممکن است یک هدیه معنای عمیق‌تری از عشق و محبت نسبت به شریک زندگی یا پدر و مادر را آشکار کند. پس از کنار معنی کادوها به سادگی رد نشوید.

به نیاز و سلیقه مخاطبتان توجه کنید!

وقتی حرف از ارزش هدیه به میان می‌آید، علاقه مخاطبتان یا وسیله‌ای که به آن احتیاج دارد هم معیار تعیین کننده‌ای است. اگر فرد مقابل به شما گفته باشد که این روزها به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزهایی را بیشتر می‌پسندد، حتما از این که به حرفش اهمیت داده باشید خیلی خوشحال‌تر می‌شود. در واقع هدیه‌ای که سلیقه دریافت کننده در انتخاب آن اولویت قرار داده شود، هدیه خاص و عالی برای لبخند نشاندن به لب‌های او خواهد بود.

پس اگر می‌دانید که مخاطب به چه چیزی نیاز دارد، با خرید هدیه مورد نیازش ارزش و اهمیتی را که به وی می‌دهید، یادآوری کنید. این که مشتاقانه به حرف‌هایش گوش می‌دهید و دغدغه‌هایش را به خاطر می‌سپارید، چیزی است که هرکسی را به وجد می‌آورد.

به ساده‌ترین جزئیات هم دقت کنید!

هدیه ارزشمند صرفا هدیه‌ای گران قیمت نیست، بلکه می‌تواند هدیه‌ای با جزئیات تاثیرگذار باشد. جزئیات چه مربوط به تزئینات و طراحی هدیه باشند و چه در رابطه با بسته بندی خلاقانه و زیبایی که هدیه را در خود جا داده، در نگاه اول تاثیر خود را بر ذهن و احساسات گیرنده می‌گذارند. هدیه‌ای که صرفا در یک کاغذ کادوی ساده پیچیده شده هیچ وقت نمی‌تواند با هدیه‌ای که به شکلی خاص کادوپیچ و تزئین شده یکی باشد! گاهی اوقات یک بگ هدیه می‌تواند بیان کننده احترام و ارزش بیشتر به مخاطب باشد.

اما در بین گزینه‌های مختلفی که جزئیات را با ارزش هدیه پیوند می‌دهد، پیشنهادات بهتری هم وجود دارند. مثلا جعبه‌های شیک مقوایی یا چوبی که با طراحی‌ها و نقوش متنوع ساخته می‌شوند، پیشنهاد خوبی هستند که تکراری نمی‌شود. خیلی از هدیه‌های پیشنهادی ما در اریسا گیفت، همراه با پکیجینگ‌های شیک و فوق‌العاده ارائه می‌شوند. توصیه می‌کنیم برای ایده‌گرفتن و پیداکردن گزینه مناسب حتما نگاهی به آن‌ها بیاندازید.

پیشنهاد اریسا گیفت برای انتخاب هدیه ارزشمند

ما موارد پیشنهادی متعددی برای خرید هدیه خاص آماده کرده‌ایم. از هدایای مناسبتی گرفته تا هدایای تبلیغاتی متنوعی که در بین محصولات ما می‌بینید، هریک با فکر و ذوق فراوان آماده شده‌اند و می‌توانند همان ایده منحصربفردی باشند که مخاطب شما را ذوق زده می‌کند. با وجود دسته‌بندی هدایا در بخش‌های منظم، حتی نیاز نیست زمان زیادی را هدر دهید تا بتوانید هدیه مناسبی را پیدا کنید. انواع هدایا برای عید نوروز، شب یلدا، هدیه روز مادر و روز پدر را می‌توانید به راحتی پیدا کنید.

مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، همگی در محصولات کم نظیر ما مد نظر قرار داده شده اند تا بتوانند برق خوشحالی را در چشمان دریافت کننده هدیه بنشانند. به ویژه ارزش هدیه‌های هنری و صنایع دستی، قابل انکار نیست. مخاطب شما از هر قشری که باشد و به هر مناسبتی که هدیه بگیرد، حتما از صنایع دستی مانند مینا کاری، فیروزه کوبی، خاتم کاری، ملیله کاری، ترمه و محصولات مس و پرداز خوشش می‌آید. این هدیه‌ها در کنار جلوه نفیس خود، بار فرهنگی و معنایی زیبایی را هم منتقل می‌کنند. اگر فکر می‌کنید به دنبال هدیه‌های متفاوت‌تری هستید، پک‌های با ارزش هدیه که محصولات چرمی یا رز جاویدان را هم در خود جا داده‌اند، به ویژه با در نظر گرفتن بسته‌بندی‌های جذاب و دوست داشتنی که دارند، به شما پیشنهاد می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من