راهنمای خرید پک های ویژه شب یلدا 1402

راهنمای خرید آجیل شب یلدا
در این مقاله میخوانید

یکی از زیباترین و ماندگارترین رسوم به جا مانده از نیاکان ما ایرانیان، جشن گرفتن شب یلدا یا شب چله به عنوان بلندترین شب سال است. از قدیم الایام به یاد داریم که این شب را نزد بزرگان خانواده یا خاندان جمع می شویم و با به جای آوردن رسوم این شب باستانی، به جشن گرفتن و یادآوری سنت های اجدادی مان می پردازیم. صرف انواع شیرینی و تنقلات و آجیل، مراسماتی مانند حافظ خوانی و منقش کردن سفره ها و تزئینات مراسم با طرح هایی از هندوانه و انار گوشه ای از آداب و رسوم شب یلداست. اما یکی از نکاتی که در مورد این شب وجود دارد، هدیه دادن بزرگ تر ها به اهالی خانواده و فامیل و یا به تازه عروس ها است. اگر به فکر تهیه پک شب یلدا هستید اما نمی دانید که چه نوع هدیه ای مناسب است، ما به شما پک شب یلدا را پیشنهاد می کنیم. برای اطلاع از نحوه تهیه و خرید پکیج شب یلدا با ما همراه باشید.

تاریخچه و فلسفه شب یلدا

فلسفه و تاریخچه شب یلدا به هزاران سال پیش باز می گردد. پیروان میتراییسم بر این عقیده بودند که در چنین روزی خورشید متولد شده و به همین دلیل به عنوان روز تولد خورشید یا روز تولد مهر یا میترا آن را گرامی می داشتند. ضمن اینکه، برخی دیگر معتقدند واژه یلدا ریشه در زبان سریانی داشته و از خانواده تولد، یولد، ولد و یلد است. برخی دیگر نیز ریشه آن را به گرامی داشت شب چله در میراث قوم کاسپین که از اولین اقوام آریایی واردشده به ایران بودند، نسبت می دهند.

یکی از فلسفه های زیبای شب یلدا، عقیده بر از بین بردن تاریکی اهریمنی توسط آتش است که از تولد خورشید یا مهر سرچشمه می گیرد. به همین دلیل در این شب افراد دور هم جمع شده و با برافروختن آتش، دادن هدیه شب یلدا و خوان ویژه مانند برپایی سفره شب یلدا، اهریمن تاریکی را دور کرده و این شب باستانی را جشن می گیرند. این سفره جنبه دینی و مقدس داشته و افراد با جمع شدن به دور آن نزد بزرگان اقوام از ایزد خورشید روشنایی و برکت می‌طلبیدند تا در زمستان سختی که در طی 40 روز بعد از آن در انتظارشان است، به خوشی سر کنند. وجود میوه‌های تازه و خشک و چیزهای دیگر در سفره شب یلدا نماد آن بود که بهار و تابستانی پربرکت داشته باشند. فلسفه شب زنده داری در شب یلدا در پرتو چراغ و نور و آتش نیز به دور کردن و نگهبانی تا پاسی از شب اشاره دارد تا اهریمن فرصت دژخویی و تباهی به دست نیاورد.

هدیه ویژه شب یلدا

با اینکه برخی بر این باورند که شب یلدا به منظور دور کردن نحوست است، اما در تاریخ باستانی ایران هیچ روزی به عنوان روز نحس در نظر گرفته نشده است. در ایران باستان این تاریخ را به عنوان آغاز چله دوم (چهل روز اول فصل زمستان) در نظر می گرفتند که به معنی 40 روز سرد و سخت زمستانی است. نخستین چله نیز در فرهنگ ایران باستان به 40 روز اول تابستان اشاره دارد.

پاس داشت شب یلدا تنها مخصوص عوام و افراد عادی نبوده و شاهان ایران زمین نیز این شب را جشن می گرفتند. با فرارسیدن روز اول دی، شاهان ایرانی بر اساس سنتی دیرینه در آیین مهر، تاج و تخت پادشاهی خود را رها کرده و با پوشیدن جامه‌ای سپید راهی صحرا شده و بر فرشی سپید می‌نشستند. نگهبانان کاخ و خدمتکاران نیز در این روز فارغ از مسئولیت های خود از محل خدمت خارج شده و به مانند افراد عادی زندگی می کردند. به عبارتی دیگر، در چنین روزی همه افراد از پادشاه گرفته تا مردم عادی، مقامی یکسان داشته و کسی حق دستوردادن به دیگران را نداشت. شب یلدا به قدری نزد ایرانیان باستان جایگاه بالایی داشته که جنگیدن و ریختن خون، حتی ذبح مرغ و گوسفند، ممنوع بود.

آداب و رسوم رایج شب یلدا

اولین رسم زیبای ایرانیان در شب یلدا، گرد هم آمدن اقوام و آشنایان نزد بزرگان فامیل است. در چنین شبی، افراد با تدارک دیدن خوراکی های ویژه که بر روی سفره ای ویژه با تم شب یلدا چیده می شوند، تا پاسی از شب به جشن گرفتن این مناسبت باستانی می پردازند. خوراکی های شب یلدا در اکثر نواحی ایران به شب‌چره معروف بوده و اغلب شامل انواع آجیل، میوه های تازه و خشک شده، خوراکی های محلی و سنتی و غیره می شوند.

💥مطالعه بیشتر: انواع رسوم شب یلدا در نقاط مختلف ایران

امروزه شاهد به روز شدن تدارکات مراسم شب یلدا هستیم؛ به طوری که چند روز مانده به شب یلدا، مردم با شوروشوق زیادی در کوچه و بازار به دنبال تهیه پک شب یلدا هستند. خرید پکیج شب یلدا این مزیت را دارد که اکثر اقلامی که در این شب مورداستفاده قرار می گیرند به طور یکجا در این پک ها وجود دارند. ضمن اینکه، این پک ها بسیار شکیل و متناسب با مد روز بوده و برای هدیه دادن نیز بسیار مناسب اند. آداب و رسوم رایج شب یلدا را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • شعر خوانی و داستان خوانی
  • گرفتن فال حافظ
  • خوردن آجیل شب یلدا
  • خوردن میوه های شب یلدا
  • تهیه غذای شب یلدا
  • اهدای پک هدیه شب یلدا به تازه عروس ها
  • روشن کردن آتنش

💥مطالعه بیشتر: برای خانه تازه عروس‌ها در شب یلدا چه هدیه‌ای ببریم؟

هدیه شب یلدا

از قدیم الایام دادن هدیه در شب یلدا به صورت یک رسم به جای مانده است. مخصوصا دادن هدیه شب یلدا به تازه عروس ها که امروزه نیز شاهد چنین رخداد زیبایی هستیم. اما علاوه بر آن، سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ نیز به رسم یادبود هر ساله با توجه به بودجه خود برای پرسنل هدیه شب یلدا تهیه می کنند. این هدایا معمولا به صورت پک شب یلدا بوده و شامل انواع آجیل و تنقلات دیگر مانند گردو، نخود و کشمش، میوه های خشک و غیره می شوند. ضمن اینکه، هدایایی ازجمله قاب های حاوی طرح های کاشی، ست فنجان و انار یلدا، ست شکلات خوری یلدا و غیره از هدایای یادبود و بسیار ارزنده برای چنین مناسبتی هستند.

مشاهده محصولات: هدیه ویژه شب یلدا

اگر به دنبال خرید پکیج شب یلدا هستید اما نمی دانید چه نوع پکیجی حاوی محصولات باکیفیت بوده و چقدر با مقدار بودجه شما متناسب است، خرید پک شب یلدا از اریسا را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مجموعه، پک های یلدا و مخصوصا آجیل شب یلدا در تنوع کیفیتی و قیمتی بالایی ارائه می شود. محصولاتی اعم از تحفه آجیل نفیس، تحفه آجیل یلدا 4، تحفه آجیل 1، چکامه 5، ارمغان اریسا 6، تحفه آجیل یلدا 4 و غیره به صورت تکی و یا به صورت پک قابل سفارش هستند.

ست هدیه تبلیغاتی شب یلدا به همراه دیوان حافظ چرمی و کاسه سفالی

 

خرید پک شب یلدا

خرید پکیج شب یلدا برای سازمان ها نیاز به دقت بالایی دارد؛ چراکه این مناسبت پس از عید نوروز بزگ ترین دورهمی سنتی نزد ایرانیان است و افراد می خواهند بلندترین شب سال را به بهترین شکل بگذرانند. هم اینکه خرید یک پک مناسب توسط شرکت ها برای کارمندان منجر به افزایش اعتبار و جایگاه شرکت نزد پرسنل آن می شود. بنابراین، می توانید با دادن هدایای مناسب و یا تهیه ست های متناسب با تم این شب، لحظات ناب و خاطره انگیزی را برای کارکنان و خانواده آنها رقم بزنید. هم چنین، اگر فرصت زیادی برای تهیه پک های یلدا ندارید، کافی است تا سری به سایت اریسا بزنید و پس از انتخاب محصول موردنظر، ثبت سفارش نمایید. کالای خریداری شده توسط شما در کمترین زمان با بسته بندی نفیس و شخصی سازی شده با نام و لوگوی تجاری شرکت شما ارسال می شود. به منظور خرید پک شب یلدا و دریافت مشاوره پیرامون تهیه بهترین هدیه شب یلدا متناسب با میزان بودجه و سلیقه خود، می توانید با شماره های 0939500500 و 02152906 تماس حاصل فرمایید.

💥مطالعه بیشتر: راهنمای خرید پک آجیل یلدا ویژه سازمان ها و شرکت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من