هدایای تبلیغاتی که مشتریان شما عاشق آنها (یا از آنها متنفر) می‌شوند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه
جذب مشتری با هدایای تبلیغاتی لوکس
در این مقاله میخوانید

هدایای تبلیغاتی درست روابط معناداری بین برند و مشتریان می‌سازند و کسب‌وکار را رونق می‌دهند. در صورتی که هدیه متناسبی تهیه نکنید، تمام هزینه‌ها و انرژی شما به هدر رفته و جبران نمی‌شود. هدیه‌های درست، کسب‌وکار شما را ماندگار نگه می‌دارد.

احتمالاً مدیران خیلی از هدیه‌های تبلیغاتی را بررسی کرده و متوجه لزوم تنوع در آن‌ها هستند. با این‌ حال بیشتر اشتباهاتی فاحش در این زمینه دارند. پرسش مهم این است که چرا بسیاری از کسب‌وکارها این‌قدر اشتباه می‌کنند؟

به نظر ما بزرگ‌ترین دلیل انتخاب هدیه‌های نامناسب، عجله‌کردن در انتخاب خرید است. مدیران سازمان اغلب خرید این هدیه‌ها را به لحظات آخر واگذار کرده که نهایتاً منجر به انتخاب‌های نادرست می‌شود. حتی در شرایطی این هدیه‌ها روابط بین مشتری و سازمان را نیز خراب می‌کنند. توجه داشته باشید که هدیه‌هایی که به مشتریان تقدیم می‌کنید، سخن زیادی در خصوص شخصیت و نحوه کار شما می‌گوید. اگر گیفت شما دم‌دستی باشد، احتمالاً پیام ارزشمند خود را به آنان منتقل نمی‌کنید.

💥مطالعه بیشتر: چالش‌های اساسی شرکت‌های ایرانی برای انتخاب هدیه‌ تبلیغاتی

یکی از تفکرات رایج و اشتباه این است که باید هدیه‌های گران‌قیمت به مشتریان تقدیم کنید؛ درحالی‌که مشتریان به هدیه‌هایی با هزینه بالا نیازی ندارند. آن‌ها شیفته گیفت‌هایی خواهند شد که قدردانی و اهمیت شما را نشان داد. هدیه‌هایی که به آن‌ها نشان دهد از همکاری و گذراندن وقت با آنان، لذت زیادی می‌برید. سعی کنید به شیوه‌های متفکرانه و خلاقانه با آنان ارتباط برقرار کنید.

نکاتی که هنگام خرید گیفت تبلیغاتی باید از آن‌ها اجتناب کنید

از لوگوی سازمانی به طور افراطی در هدیه‌ها استفاده نکنید

در حقیقت هدیه‌ها متعلق به شما نیست، بلکه برای مشتریان است؛ پس سعی نکنید به روش‌های نامتعارف لوگو خود را در طراحی گیفت استفاده کنید. باید لوگو خود را بر قسمت‌هایی قرار بدهید که زیبایی گیفت را نگیرد و چندان جلب‌توجه نکند. تجربه ثابت کرده که مشتریان هیچ علاقه به استفاده از وسایلی با لوگو و المان‌های نامتناسب ندارند. با قراردادن لوگو به شکل غیراستاندارد، به طور ناخواسته ارزش برند خود را در نظر مشتری کاهش می‌دهید.

هدیه‌های گران اما بیهدف را انتخاب نکنید

تصور کنید که گران‌ترین لباس ممکن را به مشتری خود تقدیم کرده‌اید؛ اما او به هیچ وجه از این سبک لباس استفاده نمی‌کند. در این صورت بودجه را هدر داده‌اید و نمی‌توانید اثرگذاری لازم را داشته باشید. حتماً از هر جهت به گیفت‌ها توجه کرده و مطمئن شوید که پول را برای تهیه کردن گیفتی درخور مخاطبتان خرج می‌کنید. شما باید به‌خوبی از سلیقه و نیازهای مشتریانتان آگاهی داشته باشید.

💥مطالعه بیشتر: از چه جملاتی بر روی هدیه تبلیغاتی خود استفاده کنیم؟

پیشنهاد تخفیف یا هدیه‌های ویژه در ازای خرید

اگر در ازای خرید بیشتر، تخفیف پیشنهاد داده یا قول هدیه‌هایی را بدهید، ارزش هدیه را پایین می‌آورید. این کار نگاه صادقانه را به گیفت کاهش داده و به آن حالت معامله می‌بخشد.

هدیه‌های عمومی و رایج حس خوبی به مخاطبتان نمی‌دهد

هدیه‌های عمومی و خسته‌کننده به مشتریان می‌گوید که شما هیچ فکر و استراتژی در مورد چیزی که اهدا می‌کنید، ندارید و صرفاً یک حرکت جمعی را دنبال کرده‌اید. این سبک از هدیه‌ها انتخاب بدی نیستند؛ اما احساس ارزش و تفاوت را به مشتریان نمی‌دهند. به‌علاوه این هدایا به‌احتمال زیاد در میان انبوهی از هدایای عمومی دیگر قرار می‌گیرد و به فراموشی سپرده می‌شود.

ویژگی هدایایی که مشتریان عاشقشان خواهند شد

در حقیقت خیلی از اوقات خود هدیه به‌خودی‌خود بد نیست؛ اما روش ارائه، هدیه را محبوب یا نامحبوب می‌کند. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که هدایا را جذاب‌تر خواهد کرد:

ماهیت ساده ولی متفکرانه

همان‌طور که قبلاً گفتیم کادوهای بزرگ و پرهزینه همیشه بهترین راه برای نشان دادن توجه شما به مشتریان نیست. حتی اگر وسیله ارزان قیمت در موقع درست اهدا شود می‌تواند بالاترین اثرگذاری را داشته باشد. بهترین استراتژی را در خصوص زمان اهدا و خواسته‌های مشتریان انتخاب کنید و بر طبق آن پیش بروید.

دارای ماهیت شخصی‌سازی شده

شخصی‌سازی کردن هدایای تبلیغاتی صرفاً به این معنا نیست که نام افراد را بر گیفت حک کنید. این کار باید به شکل هوشمندانه‌تری انجام شود. هدف از شخصی‌سازی، به‌یادماندنی کردن هدیه‌ها است. گیفتی منحصربه‌فرد و خاص پیدا کنید که باهویت مشتریان ارتباط داشته باشد. سعی کنید چندان به روابط کاری فکر نکنید، بلکه به مواردی بیندیشید که افراد خارج از کار از آن لذت می‌برند.

توجه به قدرت فراموش شده کارت‌های دست‌نویس

یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها ایمیل زدن و اهدای کارت تشکر به‌صورت دست‌نویس است. شاید در نگاه اول این ایده، هدیه‌ای قابل‌توجه به نظر نیاید؛ ولی در جایگاه خودش می‌تواند افراد بسیاری را خوشحال نماید.

انتخاب گیفتی معنی‌دار

گیفت معنی‌داری به کارمندانتان تقدیم کنید که بتوانند با خوشحالی و رضایت آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. توجه به این موضوع باعث افزایش وفاداری به برند و سازمان  می‌شود.

به‌کاربردن خلاقیت در هدیه سازمانی

پکی را به مشتریان تقدیم کنید که شما را نسبت به سازمان‌های رقیب متفاوت جلوه دهد. برای این منظور باید خلاقیت را به کار بگیرید. نیازی به ایده‌های عجیب‌وغریب نیست. مثلاً اهدای یک شاخه گل در کنار هدیه سازمانی نیز می‌تواند اثر زیادی داشته باشد.

به‌عنوان مدیر یک سازمان وقتی مشتریان به‌درستی جذب هدایای شما نمی‌شوند باید راه‌حل را درون خود بجویید. متغیرهای زیادی وجود دارند که تغییر آن‌ها می‌تواند پاسخ درستی برای دغدغه‌های شما باشد. مثلاً شاید بهتر باشد که هدایای تبلیغاتی را در مواقع خاصی از سال مانند شب یلدا، عید نوروز و… ارسال کنید. اگر همواره هدیه‌هایی تهیه کرده‌اید که بازخورد درستی نداشته‌اند؛ این بار به نکاتی که بیان کردیم توجه کرده و تغییرات عمده‌ای ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من