کدام مشتریان برای اهدای هدیه تبلیغاتی عید نوروز در اولویت هستند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتخاب هدیه نوروز برای مشتریان
در این مقاله میخوانید

استراتژی‌های بازاریابی و راهکارهای رشد کسب و کار دائماً در حال تغییر و تحول رو به بهبود هستند. در این میان اهدای محصولات تبلیغاتی به مشتریان، نردبانی است که صعود شرکت یا برند شما را تا چندین پله بالاتر تسهیل می‌کند. وقتی به شروع سال جدید نزدیک میشویم، فرصتی فوق‌العاده برای توسعه کسب و کارها با تبلیغات گسترده و شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی مختص نوروز به وجود می‌آید. این فرصت در دسترس همه هست و فقط باید در زمان درست به بهترین شکل آن را مدیریت کنیم. هدیه تبلیغاتی عید نوروز اولین راهکار تبلیغاتی است که به ذهن می‌رسد و البته طی سال‌ها امتحان خود را پس داده است. با انتخاب هدایای مناسب برای غافلگیری مشتریان و کارمندان خود، مطمئن می‌شوید که کسب و کارتان را در معرض دید عموم قرار می‌دهید. اهدای هدایای تبلیغاتی نوروزی شانس دیده شدن شرکت و برندتان را بسیار بالا می‌برد.

💥مطالعه بیشتر: چطور با اهدای هدیه تبلیغاتی عید نوروز مشتری جدید جذب کنیم؟

چرا به اولویت بندی مشتریان نیاز داریم؟

هر سازمان، شرکت و فروشگاهی دارای مشتری‌های مختلف است که نیازهای متفاوت یا مشابهی با هم دارند. وقتی برای تهیه هدایای تبلیغاتی عید نوروز دست به کار می‌شوید، بهتر است این کار را با برنامه‌ریز و فکر جلو ببرید. هیچ کس دوست ندارد که نقشه‌هایش برای پیشرفت کسب و کار، نقش بر آب شود و هزینه و زمانی که برای تدارک هدیه تبلیغاتی عید نوروز صرف کرده، بی‌فایده بوده و عملا اثری به دنبال نداشته باشد.

اگر مشتریان زیادی با کسب و کار شما در ارتباط باشند، ممکن است نتوانید برای همه آن‌ها به مناسبت عید نوروز هدایای تبلیغاتی تدارک ببینید. این کار در بسیاری اوقات صرفه اقتصادی ندارد و به بازدهی منجر نمی‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم به این مسأله که کدام مشتریان برای اهدای هدیه تبلیغاتی عید نوروز در اولویت هستند، دقت کنید. اولویت‌بندی مشتریان باید پیش از برنامه‌ریزی برای اهدای هدایای تبلیغاتی نوروزی انجام شود و برای این کار، نیاز به بررسی آمار فروش یا ثبت قرارداد خود در فعالیت‌های یکسال اخیر دارید.

به این شیوه، افراد یا شرکت‌های همکار و همچنین مشتریان و مخاطبان خود را بررسی می‌کنید تا متوجه شوید که کدام یک اولویت بیشتری برای دریافت هدایای تبلیغاتی عید نوروز دارند. اختصاص هدیه به تمامی مشتریان، به ویژه اگر تعدادشان زیاد باشد، اقتصادی نیست و عملا فقط بخش قابل توجهی از بودجه شما را هدر می‌دهد.

💥مطالعه بیشتر: ٨ پیشنهاد هدیه سازمانی لحظه آخری برای عید نوروز

اولویت‌بندی مشتریان برای اهدای هدیه تبلیغاتی عید نوروز

بررسی مشتریان و مخاطبان شرکت شما اهم از مشتریان قدیمی و جدید، یک استراتژی کاربردی است که به شما امکان می‌دهد بهتر روی بازاریابی و تبلیغات تمرکز کنید و در نهایت تلاشتان برای توسعه کسب و کار موفقیت‌آمیز باشد. مجموعه اریسا اولویت‌بندی مشتریان را شدیداً به شما پیشنهاد می‌کند که بعد از خواندن این مقاله دلیلش را به خوبی درک خواهید کرد.

مشتریان و مخاطبان خود را دسته بندی کنید

گروه‌بندی مشتریانی که با فعالیت تجاری و خدماتی شما در ارتباط هستند، باعث می‌شود اقدامات شما در جهت بازاریابی، شخصی‌سازی شود. برای دسته‌بندی باید به خوبی مشتریان کسب و کار خود را بشناسید و از مدت‌ها پیش اطلاعات لازم در مورد آن‌ها جمع‌آوری شود تا در پایان سال برای تحلیل در اختیار شما قرار بگیرد. این گروه‌بندی می‌تواند بر اساس معیارهای مختلفی انجام شود که بستگی به این دارد که کدام را ترجیح می‌دهید و چه نوع دسته‌بندی با نوع فعالیت شما تناسب دارد.

اولویت‌بندی مشتریان به شما می‌گوید که نیاز اصلی مخاطبانتان چیست و کدام محصول یا خدمات برای آن‌ها کاربردی و جذاب است. این مساله می‌تواند در انتخاب هدایای تبلیغاتی نوروزی هم به شما کمک کند. همچنین حجم خرید یک سال اخیر مشخص می‌شود تا بتوانید تعیین کنید که ارتباط با کدام مشتری سودآورتر بوده است. او همان مشتری اصلی شما خواهد بود که اولویت بالاتری دارد. پس می‌توانید مشتریان اصلی، قدیمی و وفادار خود را تفکیک کرده و برای اهدای هدیه تبلیغاتی عید نوروز در اولویت قرار دهید.

یکی دیگر از فواید اولویت‌بندی مشتریان، این است که با قراردادن مشتریان در چند دسته، این امکان فراهم می‌شود که هدایای تبلیغاتی مختلفی برای آن‌ها تدارک ببینید. شما می‌توانید برای هر گروه، هدیه‌های خاص آن را تهیه کنید و از اختصاص یک مدل هدیه نفیس یا یک مدل هدیه ساده و ارزانتر به همه آن‌ها خودداری کنید.

💥مطالعه بیشتر:بهترین انتخاب هدیه تبلیغاتی عید نوروز مناسب مشتریان سنتی چیست؟

اولویت‌بندی مشتریان، راهکاری کاربردی است که شرکت‌های حرفه‌ای به سراغش می‌روند. چرا که اقدامی مفید برای ایجاد کمپین های بازاریابی بهتر است. همچنین به کسب و کارها کمک می‌کند بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای خرید هدایای تبلیغاتی عید نوروز را بهتر مدیریت کرده و نتیجه مورد انتظار را بگیرند.

مزیت‌های اولویت‌بندی مشتریان برای دریافت هدایای تبلیغاتی نوروزی

گروه‌بندی و تعیین اولویت‌ها در رابطه با مشتری و مخاطب در هر کسب و کار، به ویژه اگر مقصود برنامه‌ریزی برای هدیه تبلیغاتی باشد، مزایا و نتایج زیر را به دنبال دارد.

مدیریت صحیح بودجه در دسترس: با اولویت‌بندی مشتریان، دیگر می‌دانید که تهیه هدیه برای کدام دسته از مشتری‌های شما مهم‌تر است. بنابراین ممکن است تصمیم بگیرید که صرفاً برای دسته‌های خاصی از آن‌ها هدیه تبلیغاتی عید نوروز تهیه کنید و یا اینکه بازه قیمتی هدیه هایی که برای هر دسته تهیه می‌کنید، متفاوت باشد. مثلا برای مشتریانی با حجم خرید یا معاملات بالاتر، هدیه نفیس‌تر و برای مشتریان معمولی و با اولویت پایین، یا برای جذب مشتریان جدید و بالقوه هدیه‌های ارزان‌قیمت‌تری تدارک ببینید.

افزایش هدفمندانه سود و درآمد: اولویت‌بندی درست مشتری منابع و تلاش شما برای سودآوری را در جهت صحیح هدایت می‌کند تا به جای مشتریان کم‌سود، بر روی مشتریان اصلی، قدیمی و وفادار خود تمرکز کنید. اختصاص هدایای تبلیغاتی عید نوروز متفاوتی به مشتریان مهم شما، در سودآوری بیشتر که با جلب رضایت آن‌ها حاصل می‌شود، بسیار موثر است. این کار خرید و وفاداری آن‌ها را افزایش می‌دهد و در طولانی مدت باعث افزایش درآمد شما خواهد شد.

اختصاص هدایای متناسب با مشتریان: مشتریان شما بر اساس نیازهای اصلی، سن، جنسیت، سطح مالی و نوع فعالیتشان می‌توانند در گروه‌های مختلف قرار بگیرند. با شناسایی و اولویت‌بندی صحیح می‌توانید هدیه‌هایی که مختص و مناسب آن‌هاست، تهیه کرده و در جلب رضایتشان موفق‌تر عمل کنید. فراموش نکنید که هدیه تبلیغاتی عید نوروز در درجه اول باید کاربردی و تاثیرگذار باشد.

هدایای تبلیغاتی نوروزی برای مشتریان وفادار

 

معیارهای دسته بندی باید چگونه باشند؟

پارامترهای مختلفی برای دسته‌بندی مشتریان وجود دارد که کسب و کارها به آن‌ها توجه می‌کنند. مثلا می‌توانید از سن، جنسیت و شغل آن‌ها استفاده کرده و اطلاعاتی راجع به مناسب‌ترین هدایای تبلیغاتی نوروزی برایشان بدست آورید. مکان جغرافیایی مشتریان شما هم می‌تواند بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌کنید، اهمیت داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم همه جزئیات را در هنگام فکر کردن به اولویت‌بندی‌ها در نظر بگیرید. اگر این امکان وجود داشته باشد که بتوانید از طریق نظرسنجی از نیازها، ارزش‌ها، سلیقه و علایق و همچنین شخصیت مشتریان مطلع شوید، در تصمیم‌گیری بهتر کمک کننده است.

نوع کسب و کار شما می‌تواند تعیین کند که بهتر است چه معیاری را برای دسته‌بندی انتخاب کنید. تعامل با مشتریان و فرم‌هایی که احتمالا قبل یا حین خرید پر می‌کنند، حتی در خرید اینترنتی، اطلاعاتی سودمند را راجع به آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

وقتی مقصود اولویت‌بندی برای اختصاص هدایای تبلیغاتی عید نوروز به مشتریان است، باید بدانیم که بیشترین خرید مشتریان در یک سال اخیر مربوط به کدام یک از آن‌ها بوده است. همینطور در صورت امکان پیش‌بینی کنیم که چه مشتریانی در سال آینده به سمت کسب و کار ما جذب شده و خرید فعالانه و سودمندی را انجام می‌دهند. اولویت دریافت هدیه‌های گران‌تر و سطح بالا، با مشتریان درجه یک و پرخرید است.

بطور کلی مشتریان قدیمی نسبت به مشتریان جدید یا احتمالی، اولویت بالاتری برای دریافت هدیه تبلیغاتی عید نوروز دارند و باید به آن‌ها بیشتر بها داده شود. هدایای بهتر، سهم کسانی است که بیشترین سود را به کسب و کار شما می‌رسانند و حجم معاملات تجاری بیشتری را با آن‌ها داشته‌اید. این اهمیت اولویت‌بندی برای کسب و کارهای پرمخاطب را می‌رساند. سطح بعدی اولویت با هدیه‌های معمولی، به افرادی اختصاص می‌یابد که می‌توانند مشتریان وفادار بعدی شما باشند، هر چند که هنوز مشتری بالقوه با حجم خرید صفر یا پایین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من